• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

S.D.G.

Toisinsanoen, miten kaverisi ja sukulaisesi suhtautuneet hamsteriharrastukseesi? Parhaat kertomukset tänne! Ainahan on sitä yleistä tietämättömyyttä, mut pääasias aikusemmat ihmiset on osannu suhtautua ihan kivasti. Nuoremmat ei oo ottaneet tosissaan.
Olin ratsastusriparilla isosena ja siellä oli tietysti 24 ratsastajatyttlöä joista suurin osa katsoi mua lievästi sanottuna säälien ja piti varmaan ihan skitsona ku sanoin kasvattavani pienimuotoisesti talvikoita.

Niin, ja kauheinta kyllä oli ku paras kaveri alko vihjailla kuinka Hitler ja minä olemme samanlaisia jalostuspyrkimyksissämme! Piti kyllä vähän palauttaa sitä maan pinnalle.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

?Lyllerö?

#1
Noh, minua ei oo kukaan tästä hamsuilusta haukkunut tai halveksinut :)  Kaikki sen hyväksyy :)  :)
[size=85]


Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->


[/size]

Woollen

#2
Ei kukaan ole ihmetellyt, että minulla on hamsuja lemmikkeinä, mutta yksi asia vain joskus vähän ärsyttää; kun kaikki sanovat hamsuja aina "hiiriksi" tai "rotiksi"... Ihmiset eivät edes tunnista jyrsijöitä... =D

?Lyllerö?

#3
Sama vika, Woollen :D  Hiiriä ne hamsterit nykyään luokkalaisteni mielestä ovat  :huh
[size=85]


Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->


[/size]

Apila

#4
Kaikkein eniten yllätti mummuni (86v.) reaktio: hän oli innoissaan ja ihasteli hamsteriani  :lol: . Hän on suhteellisen "herkkä" ihminen, niin odotin häneltä järkyttynyttä reaktiota  ;) .

Ystävistäni muutama harrastaa jyrsijöitä itsekin, osa suhtautuu neutraalisti ja muutama joutuu pakokauhun valtaan, kun isken hamsterin heidän käteen. Varsinkin yhden ystävän kohdalla olen yrittänyt siedätyshoitoa,  mutta ei ole ainakaan vielä lämmennyt  :mrgreen: .
Talvikko Hertta synt. 17.10.2006
Syyrialainen Untamo synt. 28.7.2007 & Sohvi 22.9.2005-8.8.2007

S.D.G.

#5
Aika usein kysytään tosiaan että "mitäs niille sun marsuille kuuluu?" :) Samoja kokemuksia Apilan kanssa; mäkin olen huomannut, että vaikka osa "mummoista" on kauhistellutkin harrasteluani, niin valtaosa kuitennii onkin yllättäen ihastuksissaan eikä lainkan kauhuissaan, varsinkin kun näkee noita eläimiä!  xD
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

excitant

#6
Meidänkin mummu aivan rakastunut meitin kani- ja hamsulaumaan xD

mona

#7
Mulle on joskus jotku sanonu et "eihän niis hamstereis oo mitää järkee ku ne elääki vaan niin vähän aikaa" ja sit et "mut sehän on vaan hyvä ettei niihin ehi kiintyy, ettei se sit harmita ku se kuolee". mun mielest aivan hirveitä kommentteja. :( Mun mielestä se on AIVAN hirveetä ku oma hamsteri kuolee.
Sit monet just sanoo hamstereita hiiriks tai marsuiks.

turhake

#8
No kyllä meidän hamsterit on puhekielellä ihan rottia  :roll:...
[size=85]Onni<3
[/size]

Elliska

#9
Rotiksi ja hiiriksi hamsut usein mielletään. Toinen juttu on myös että hamstereiden uskotaan olevan 5-vuotiaiden lemmikkejä.

excitant

#10
Meidän isä kun ensimmäistä kertaa eilen hälle näytin pitkäkarvaista hamsuani, sai ensin kamalan naurukohtauksen ja sanoi sitten "onpa hauska!"  :S

Iiris

#11
Ennakkoluulo (joka kovasti itseäni huvittaa), johon olen eniten hamsteriharrastuksen kanssa törmänny ton se, että "miksi ihmeessä aikuinen voi harrastaa hamstereita, nehän on lasten lemmikkejä"  :roll:

Tokihan hamsteri usein mielletään lasten lemmikiksi ja aika monella pikkutytöllä (ja pojalla) hamsteri lemmikkinä on, mutta silti uskon (ja väitän) että hamstereista saa huomattavasti enemmän irti, kun osaa tarkkailla niiden käytöstä, ymmärtää jalostusta ja muutenkin osaa ottaa asioista selvää huomattavasti syvemmin, kuin pienenä :)

Naksuliiini

#12
No ne hiiri ja rotta jutut on aika yleisiä täällä meilläkin päin ja myös sitä "onneks ne on lyhyt ikäsii et jos kyllästyy niin niitä ei tarvitse kauaa kestää" :x Vihaan tälläisiä kommetteja. Mutta on onneks olemassa niitäkin jotka ymmärtävät hamstereiden päälle. Kiitos niille jotka tajuavat hamsun ja hiiren eron :D

Vilma

#13
Useimmat sukulaiseni ja ystävät ovat kiinnostuneita tästä harrastuksestani ja haluavat nähdä hamsut. Tosin tunnen kyllä myös ihmisiä, jotka ovat haukkuneet harrastustani.
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Juulia

#14
Kun kerroin omistavani hamstereita, useimmat luokassa kävivät nauramaan..lisäksi äiti mieltää ne hiiriksi.. :roll:
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta