• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

Potmo

#30
^ Juu, minulle sanottu samaa. "Eihän noin pienet oo ees eläimen kokoisia!"
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Somnium

#31
Noh. Kotopuolelta äitini ymmärtää kyllä oikein hyvin hamsukasvatustani, koska itsekin on kasvattanut kissoja aikoinaan. On ihan hyvillä mielillä eikä mitenkään vastaan :) Joskus kyllä kauhistelee kun kerron että saan taas uuden hamsterin. Mutta sitten kun se näkee sen,niin se tykkää niistä hirveesti :D Ihan mielellään se miun hamsuja hoiteli kun asuin kotona ja olin reissussa.
Isosisko on vähän että "älähän hirveesti niitä eläimiä hanki kun sulla on niin pieni asuntokin eikä kaikki vuokraisännät välttämättä tykkää ja plaaplaaplaa..." :P Mun vuokraisäntä on kyllä niin mukava että itekin oli vaan ilonen kun mulla on otuksia :)
Isoveli on ihan neutraali tän asian suhteen. Aina kun näytän joitain kuvia otuksistani niin se on mukava ja sanoo jotain kivaa niistä :)
Jotkut kaverit kattovat joskus silmät pyöreinä mua kun kerron mitä harrastan. tai jos käyvät katsomassa. Eivät voi ymmärtää mikä näissä viehättää :P "Rotan ruokaa" ;(
Eipä tule nyt muita mieleen :) Meidän perheessä on aina oltu niin eläinrakkaita että kukaan ei valita niistä.

Niin ja oma kumppani on myös ihan hurahtanut näihin otuksiin :) Ei tiennyt niistä mitään kunnes tutustui minun kauttani niihin ja Nichiko oli hällä hoidossa muutaman kuukaudenkin. Vähän välillä ihmettelee kyllä että miksi minä niitä hamsuja etsiskelen kokoajan mutta kyllä se ymmärtää että se on minun harrastukseni.
"MADNESS"hamsters
Every night they visit you, Every night they come,
And bit by bit, They steal your brain, And feed it to their MUM.

excitant

#32
Ite oon hirveen yllättyny siitä että poikakaverini on hurahtanut näihin pikkuotuksiin xD Aluksi ei meinannut millään käsittää, mutta nykyään touhuaa niitten kanssa iltaisin jopa enemmän kuin minä itse! Hänen mielestään on niin mukava seurata hamsujen touhuja :lov

Kahden kuukauden päästä ollaan muuttamassa yhteiseen kämppään ja Jarkko on luvannut rakentaa hyllyn hamsujen terroja varten!

Omppu

#33
Mun yksi kaveri totesi: "Mitä järkee ostaa kokoajan lemmikkejä ku ne kuitenkin kuolee?!" No, ei voi sanoa kokoajan, sain viimeksi kaksi vuotta sitten.. Suutuin tästä kaverille, joka pyysi myöhemmin anteeksi, tuli meille kylään, ja ihasteli hamsuani "onpa söpö" jne. sekä keksi myös leikkellä sille pahvilaatikkoon kaikkia reikiä yms.   :D
Cindy (roborovski, norre 10.2005-6.10.2007 R.I.P.) Sandy (roborovski, norre 10.2005-26.2.2008 R.I.P.) Vanilla (syyrialainen, creme 12.9.2007-31.12.2009 R.I.P. )

Keltis

#34
Tuosta elinkaaresta on myös tullut kommentteja. "Niihin ehtii juuri ja juuri kiintyä, ja sitten ne kuolevat".

Kaikki tuttuni/sukulaiset ovat kyllä olleet (loppujen lopuksi) erittäin ihastuneita näihin söpöläisiin.
Kanssani huoneen jakaa 2x cämpsyä ja 2x talvikkoa

.Jogu.

#35
Juu tutulta kuulostaa. Kaikki suhtautuu ihan hyvin, (lapset ja kaverit tykkää)mutta poikkeuksiakin löytyy.. Rotiksi tai hiiriksi on välillä sanottu ja jotkut ei uskalla ottaa hamsua kädelle millään. Joskus oon yhdeltä kaverilta kuullu, että ei kannata hankkia hamsteria ku en jaksa enkä ehdi sitä kumminkaan hoitaa tms.. Kyllähän siitä kieltämättä vähän suuttu, koska mulla on kyllä omasta mielestä iha hyvin aikaa ja halua   :P
Roger, ihana syrkkipoikani <3  ( Muistoissa suloiset talvikkotytöt Helmi ja Muru  <3 )

Mia

#36
Lähinnä kaikki perheessä sanoo hiireksi, mutta leikillää. Isäpuolikin käy iltasin kattomassa aina Lumea ja ruokkiikin sitä kun olen isälläni joskus viikonloppuisin.
Mei ?
Dille ?

e??a

#37
Lainaus käyttäjältä: "Mia"Lähinnä kaikki perheessä sanoo hiireksi, mutta leikillää.
Tutulta kuulostaa, eli täällä samoin. :D Ja sit aika monet on sanonu, et mitä intoo siitä on, kun se nukkuu vaan aina..? :< :)
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

Woollen

#38
Sekin on ärsyttävää, kun monet, varsinkin vanhemmat pitävät "tollasia hiiriä" kamalina bakteeripesinä ja taudinlevittäjinä. Eilen kun leikkasin Oprilta kynnet meidän kynsisaksilla, iskä sai hepulin ja minun piti puhdistaa sakset perusteellisesti saippualla... :pihalla:
Kuitenkin varmasti esim. ihmisen varpaissa on paaaaaljon enemmän bakteereja kuin siistin hamsterin tassuissa... Eikä varpaankynsien leikkuussa ole mitään ihmeellistä...

-ssanna-

#39
Lainaus käyttäjältä: "Woollen"Ei kukaan ole ihmetellyt, että minulla on hamsuja lemmikkeinä, mutta yksi asia vain joskus vähän ärsyttää; kun kaikki sanovat hamsuja aina "hiiriksi" tai "rotiksi"... Ihmiset eivät edes tunnista jyrsijöitä... =D


Meillä esim. sukulaiset kutsuu hamstereita "rotiksi" ja "ötököiksi"  :roll:  
Jotkut erehtyneet luulemaan marsuksi ja yhtä hamsteria on myös sanottu myyräksi, siis "Onpa suloinen myyrä"  :shock:
Syyrialaiset:
Minni (lk musta kilpikonna)
Muhku (lk Keltainen Musta)

Elliska

#40
Meillä hamstereita on sanottu marsuiksi, rotiksi, hiiriksi ja gerbiileiksi :D.

Anonymous

#41
Lainaus käyttäjältä: "Ellipsi"Meillä hamstereita on sanottu marsuiksi, rotiksi, hiiriksi ja gerbiileiksi :D.

Näin on täälläkin.On se vaan kumma kuinka täytyy vaan vääntää hamstereista ties mitä.Noh..minkäs sille mahtaa jos välttämättä ihmiset haluavat olla sellasia kuin ovat.

Kyllä tuota hamsterimäärää on moni ihmetellyt.Olen kuullut useasti sen saman,että mitä ihmeen iloa on pitää noita,mutta ei sen kummempaa.On niitäkin,jotka ovat ihan positiivisesti suhtautuneet.

Mutta oma on harrastukseni,jos ei jollekin kelpaa niin olkoon kelpaamatta :P

Nilla

#42
Joo iskä sanoo mun hamstereita aina marsuiksi, varmaan sekottaa, kun meillä on pari marsuakin..  :roll:
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Tiituz

#43
Meilläkin sanottu hiiriksi ja marsuiksi  :D
Ja kun ripustin Indin voittamat ruusukkeet Indin häkin yläpuolelle, ja samoin Diivan, Meillä käyvät siivoojat ihmetteli "Mitäs nää tälläset on? ootekste ostanu nää koristeeks jostain tiimarista?"  Oli siinä naurussa pidättelemistä  :D

Ja mullahan on siis 2 syyrialaista naarasta ja yks talvikko naaras, kaikki eri Dunissa tietty.  multa kyselee aika useat tietämättömät ihmiset että "Ootko sä antanu niiden tutustuu toisiinsa, mitäs ne on tykänny toisistaan?" ja sit ku vastaan että en, ni ihmetellään että miksei. Sitte kun joudun pitämään pitkän puheen, että syrkit on täydellisiä erakkoja ja ne tappaisivat luultavasti toisensa, ni sitte kauhistellaan että millasia eläimiä nää oikeen on  :pihalla:
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

S.D.G.

#44
Tässä taannoin olin sukulaisjuhlilla ja vuoronperään miltei kaikkien kanssa puhuttiin mun hamstereista. Jokainen keskustelu alkoi tähän tapaan: "Mitenkäs ne sun marsut..." "Hamsterit." "...niin, siis hamsterit jaksaa?" Ja sama toistui ja toistui ja jopa saman ihmisen kohdalla useaan otteeseen. :) Se oli aika hauskaa, ja siihen tottui kummasti.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.