• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Sirpa

#180
Hah hah! Hamsterit (tai ainakin Loviisa) on ihan oikeasti kietoneet Karrinkin tassunsa ympärille!  :D

Tänään pitäisi hakea Loviisalle lasiterra, joten iso duna jää käyttämättömäksi. Karri vihjaisi puhelimessa, että voisihan siihen hankkia jotain muita hamstereita. "Vaikka toinen syyrialainen?" ehdotin. Karri naurahti ja totesi, että katotaan. Aikaisemmin toisen syyrialaisen hankkimisesta puhuminen on ollut ehdottomasti nou-nou ja kääpiö-puheillekin on nirpistelty. Nyt herra ehdottaa kääpiöitä jo itse ja ties vaikka toista syyristäkin  :shock:

Marin

#181
^ aikas kiva, mitenköhän mä saisin muun perheen puhuttua ympäri... syyrialaista tekis niin mieli tuon Blues-talvikon lisäksi. Tosin, luulen, että pitää odottaa, että gerbiili herrat siirtyvät paremmille purumaille... niiden terra 75x34 olisi ehkä just ja just syrkille riittävä ;).

Takku-Turkki

#182
Oivoi, mulla on ihan kauhee syrkkikuume! Lempäälässä oli myynnissä yksi aivan ihana hamsu, harmi kun ei ollut ylimääräistä kuljetuskoppaa niin jäi siihen  :kieli No, ehkäpä Ikaalisista löytyisi tai jostain muualta  :)
Pieni tassu voi jättää suuren jäljen sydämeen.

[size=85]Syrkit, hiiri, robo ja gerbiilit.[/size]

Vevve

#183
Mä täällä hillun hereillä vaikka oli olevinaan niin kauhea näyttelyväsymys. Yhdistin neljä tai viisi pariskuntaa, vaihtelin asumuksia ja siivosin... Koko asumusarsenaali taas vaihteeksi käytössä, pitänee viimein alkaa nirskuttelemaan verkotuksia tuohon laatikkopinoon joka on oottanut modaamista kaapissa koko kevään.
Nyt varmaan kehtaisi jo painaa pään tyynyyn vaikka lattiat onkin ihan purussa ja keittiön seinissä roikkuu edelleen ne taikinat mitkä roiskin sinne torstaina leipoessani muffinseja tuomarikoulutukseen  :D

On se rankkaa tää hamsterielämä.

sirius151

#184
:ylos: On. Täälläkin on puuhaa aamuyöhön asti kun hamsu juoksee juoksupyörän seinästä irti ja kaivaa kuivikkeet häkistä ulos  :haha

jensku

#185
^Täällä on myös sama ongelma.  :D joskus yön jäljilttä on ollu murto-osa puruista lattialla. XD
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

wiidii

#186
Tein ihanat löydöt kirpparilta, syrkkikoinen kuljetusboksi, uuden ja puhtaan näköinen, 0,20 euroa ja hyväkuntoinen bittupyörä 1,50 euroa!
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

EssiM

#187
Oho! no sä sait sitten halvalla :)

Nape

#188
Hyvät kirpparilöydöt wiidiillä :)

Sirpan Karri kuulostaa niin huipulta, voi että  :D   Onpa mukavaa!!! Joko te ootte päättäneet, että otatteko kääpiön vai syrkin?

Meillä on enää Filip, LInda, Lillan, Lissu, Taneli ja robot Foordi ja Ooppeli. SIis niin outoa, laitoin tänään vähä jauhelihaa, parsakaalia ja kukkakaalia keitettynä, nii tein iha liikaa, vaikka kaveri on poikansa kans meillä ja Gunvald talvikko on mukana (joka silloin lähti koeajalle sinne, että miten sujuu kissojen kanssa, niin nythän se jää sit heidän lemmikiksi) nii silti oli liikaa safkaa noinkin pienelle määrälle hamiaisia.
Ihana nähdä Gunvaldia ja siis se on tosi hienossa kunnossa, hyvin on pietty sitä :lov

Vevve

#189
Lainaus käyttäjältä: "Sirpa"Hah hah! Hamsterit (tai ainakin Loviisa) on ihan oikeasti kietoneet Karrinkin tassunsa ympärille!  :D

Tänään pitäisi hakea Loviisalle lasiterra, joten iso duna jää käyttämättömäksi. Karri vihjaisi puhelimessa, että voisihan siihen hankkia jotain muita hamstereita. "Vaikka toinen syyrialainen?" ehdotin. Karri naurahti ja totesi, että katotaan. Aikaisemmin toisen syyrialaisen hankkimisesta puhuminen on ollut ehdottomasti nou-nou ja kääpiö-puheillekin on nirpistelty. Nyt herra ehdottaa kääpiöitä jo itse ja ties vaikka toista syyristäkin  :shock:

... Mullon kesätoiveissa 3 talvikkopoikuetta ja moooonta robopoikuetta!  :yea:

Nape

#190
^Ja meillä kesätoiveissa Lissu  :sydan  Filip yhdistelmä :D

Marla

#191
Mulla valuu kesätoiveeksi saada tuosta syrkkiyhdistelmästä mukeloita, ja sen lisäksi kesällä pitäisi yrittää kahta kiinarinaarasta parittaa yhdelle ukolle. :D

MirkkuH

#192
Garcia-kinkkineito saattaakin olla täällä kotona; laittaessani pyyhkeitä lipastoon oli alimmassa laatikossa siemeniä ja pyyhettä revitty...jospa se pikkutytteli löytyisikin :peukku:

Laitoin laatikkoon sille pesän ja siemeniä, pitää illalla laittaa vielä vaikka parsaa...sitten pitää huomen aamulla vaklata josko siellä olisi joku käynyt vierailemassa.

Mustikkamaan

#193
Meidän Darumalla on tommoi terraario, jonka kannen keskiosassa on irtonainen seulaverkkopala. Daruma siirtää sen seulaverkon pois paikaltaan oikein isosti (helposti jotain 5 cm leveydeltä) ja käy välillä seikkailemassa. Oon keksiny ties mitä painoja siihen päälle, niin aina se on aamulla auki. Äsken se oli taas auki, mutta ukkeli ei ollut kuitenkaan lähtenyt mihinkään (joskus käy seikkailemassa ja menee itse takaisin terraansa). Punnitsin huvikseni ne painot mitkä siinä seulaverkon päällä on, niin sain lähes täsmälleen 2,4 kiloa. Sellaset se ukkeli vaan siirtää pois paikoiltaan, seisoo terrassa olevan oksan päällä, ja saa aikaiseksi aukon josta mahtuu muutamakin hamsteri kerrallaan.

Koska a) pelkään että vielä jonain päivänä sattuu jotain ja b) se tapaa saada haavoja käpäliinsä sitä repiessään auki, otin siltä tuon lempparioksan pois ja laitoin uudenlaisen järkän muutenkin. Nyt sillä ei ole sitten enää mitään mistä saa tukea siihen kannen siirtämiseen. Saas nähä meneekö ukkeli ihan masennuksiin, kun ei pääse yöllisille seikkailuilleen... Yritin kyllä piristää sitä ihan uudenlaisilla jutuilla...
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ellli

#194
Hillevin pesä on nykyään aika täynnä paperia + heiniä. Mahtaa olla kuuma.

Tää ei liity hamsupulinoihin mutta mun on pakko kertoo:
Lähin kaveriltani eilen puol 9. Tulin kaarteeseen jossa on vilppulan vanha porti ja sen vieresä rautatie asema. Näin valkosen auton joka oli oarkissa. kun ylitin  tien se lähti liikkeelle. Se tuli ihan hiljaa n4 metrin päässä musta. Kovensin vauhtia.
Kunnes pääsin kylälle kiersin kadun kulmassa olevan kirppiksen ja auto ei enään nähnyt mua kun joku isompi auto ajo sen eteen.
Ajoin täysiä loput 2 km kotiin. Pelottavaa!

//Sori. Kirjotus virheitä.. ::D
Miun mussut<3

Hillevi<33
Pantse<33
Eppu<33
Väiski<33
Typy<33