• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Eve87

#300
Minä taas yritän välttää ns. turhia eläinkauppareissuja, kun siellä on toistaan kivemman näköisiä hamsuja :D Olen kuullut tuosta Onnenlemmikistä paljon hyvää, miksihän en itse siellä käynyt asuessani tampereella o.o
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Marla

#301
Se on Jankassa, niin ei sinne kyllä eksy, ellei varta vasten tiedä paikkaa tai muuten pyöri niillä nurkilla. :) Mä olen pari kertaa käynyt, aika kallis paikka, mut ehdottomasti kyllä hyvä.

Mustikkamaan

#302
Eläinkaupat yleisesti ottaen ovat alkaneet hiljalleen omaksua Faunataren mallia hinnoissa  :kieli Tämän tulin todenneeksi Helsingin-minieläinkauppakierroksellani kuluvalla viikolla.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Unipallo

#303
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Eläinkaupat yleisesti ottaen ovat alkaneet hiljalleen omaksua Faunataren mallia hinnoissa  :kieli

Koska kaikki kulut yleisesti ottaen nousevat yhtälailla, liiketilavuokrat pk-seudulla ovat huikeita ym, kallista on liikkeenharjottaminen.  :kieli

Eve87

#304
No täällä kainuussa on nousseet hinnat myöskin.

En tiedä onko kovin yleistä, että syyrialaisen hinta on 30e, vaikka se olisi kuinka vanha?
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Mustikkamaan

#305
Lainaus käyttäjältä: "Unipallo"
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Eläinkaupat yleisesti ottaen ovat alkaneet hiljalleen omaksua Faunataren mallia hinnoissa  :kieli

Koska kaikki kulut yleisesti ottaen nousevat yhtälailla, liiketilavuokrat pk-seudulla ovat huikeita ym, kallista on liikkeenharjottaminen.  :kieli

On toki, mutta kyllä joidenkin eläinkauppojen hinnoittelussa on selkeästi havaittavissa myös semmoi humpuukihinnoittelu, Faunataren kaltainen "tyhmät ihmiset maksaa" -meininki.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#306
Onhan noissa eläinkaupoissa kallista. Just katselin että sellainen tosi pieni, robon tai hiiren mökki melkein 10e . Vaikka oli tosi söpö niin kauppaan jäi. Ite tein ehkä vielä söpömmän mökin ja hintaa tuli 0e

Ken_G

#307
Kaikki kallistuu, kaikkialla. Petshop juuri korotti 100 litran leppäpurusäkin hintaa 13 %. Silti ostettava on, koska en kyllä aio siirtyä mihinkään maatalousmarkettien kutteripuruihin, vaikka halvemmalla saisikin.

Unipallo

#308
Humpuukihinnottelua tai ei, kaikki tosiaankin kallistuu. Eläinkaupassa ei vain voi antaa halvalla mitään nippeliä, eläinkaupan tuotto koostuu niin pienistä murusista, että jokainen on laskettava. Kauppakeskuksissa saa melkeistä viikon myydä, että saa pelkät vuokrat kuitattua.

Ana

#309
Ei oikein löytynyt sopivaa palstaa asialle, mutta jospa se joku tästä lukisi, jos muiden hamsuilla samoja oireita, osaa mennä lääkäriin.

Käytin siis tänään kaksi hamsteriani talvikon ja syrkin eläinlääkärissä.

Talvikon siksi, koska se on alkanut huutaa kun se mahaan koskee, ja siinä on ollut pieni rupi. Kukaan kelle olen näyttänyt ei ole sanonnut muutako, että kärtyisyyttä. Mutta kannatti kyseessä oli todennäköisesti napatulehdus. Hamsu on muuten ollut todella virkeä ja normaali, mutta tosiaan se pienen pieni rupi navassa, ja huutaa kauheasti kun mahaan koskee.

Syrkki taas haisi ihan mielettömän pahalle, ja sillä tuli valkoista möhnää takapäästä. Kyseessä oli virtsatieinfektio.

Molemmat sai antibiootin. Joten viekää ihmiset rohkeasti elukoita lääkäriin :)

Saana

#310
^Syyrialaisesi lienee naaras? Kurkistin allekirjoitustasi. Naarailtahan tuppaa tulemaan kiimapäivinä joskus ihmisnenään todella pahanhajuista valkoista eritettä. Miten lääkäri päätteli virtsatieinfektion?

Sintturainen

#311
Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"Kaikki kallistuu, kaikkialla. Petshop juuri korotti 100 litran leppäpurusäkin hintaa 13 %. Silti ostettava on, koska en kyllä aio siirtyä mihinkään maatalousmarkettien kutteripuruihin, vaikka halvemmalla saisikin.

Iski uteliaisuus mitä on leppäpuru? Onko se siis jotain mörtin kaltaista haketta? Miten parempaa kuin kutteri, eikö pölise?

Anonymous

#312
Taitaaa Ken_G tarkoittaa tätä ->http://www.petshop.fi/small_pet_accessories/beddings/alspan.html Jos en ihan väärin tulkinnut. :oops:

Ken_G

#313
Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Iski uteliaisuus mitä on leppäpuru? Onko se siis jotain mörtin kaltaista haketta? Miten parempaa kuin kutteri, eikö pölise?

Leppäpuru on leppäpuun haketta ja mörtti on haapapuun haketta. Aika samankaltaista, mutta puru ei ole niin teräväreunaista kuin mörtti eikä pölise lainkaan. Enemmän ehkä matelijaharrastajien käyttämä, mutta mielestäni huippuluokan kuivike myös jyrsijöille.

Heli

#314
Äfff. Kävin ostamassa siemenseosta irtona, niin enköhän het kotona bongannut sieltä öppiksiä kävelemästä.  :S Noh, pakkasessahan mä itse nuo seokset purkeissa säilytän, mutta ko olis tarvinnu saada heti hamsujen kuppeihin sitä niin nyt en viiti heti laittaa.
Destiny's hamsterit 2001-2009