Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

Sirpa

Ei siinä häviä kuin ilmoittautumismaksun verran rahaa, jos ilmoittaa hamsterin lemmikkiluokan lisäksi ulkomuotoluokkaankin. Siinä mielessä siis ehdottomasti kannattaa ilmoittaa se mukaan ainakin kerran uml:aan,tuomari sitten kertoo miltä se hamsteri näyttää standardien suhteen. Ja minä tunnustan, että olen minä ilmoittanut Loviisaa ulkomuotoluokkiin ihan vain kannatuksen vuoksi, vaikka se ei ikinä olekaan ollut mikään ulkomuotoluokkien loistavin tähti eikä tainnut koskaan saada mitään palkintoa (oli se kerran tuomarin suosikki ja siitä se ainoan rusettinsakin sai). Maailman täydellisin hamsteri se silti on  :D

Miamaa

Kiitos paljon vastauksista :)
Eli ilmoitan molemmat hamsuni sekä lemmikkiin, että ulkomuotoon, ja katsotaan, miten käy. (matkaakin on sen verran, että mieluusti sitten molempiin). Hiukan epäilen, ettei toisen turkki ole ihan priima (on jotenkin "ohut", mutta en tiedä tuntuuko se vain siltä, kun tämä hamsteri on lk, ja toinen on pk). Näenpä siellä sitten myös oikean mallisia ja muutenkin varmasti määritelmän mukaisia hamstereita :)
Pitää boxitki hommata. On minulla tuunattuja smartstoreja, mutta varmaan paras ostaa "kunnolliset".
Hamstereihin hurahtanut kahden tyttösen äiti.

Takku-Turkki

Hei, näin ensikertalaisena kysyn että saako näyttelyssä ottaa valokuvia? Muistakin kuin omista eläimistä, jotenkin niinkun "yleiskuvaa" itelleen muistoks? Vai onko tässä joku rajoitus? Saako kameraa edes tuoda näyttelyihin?  :pihalla:
Pieni tassu voi jättää suuren jäljen sydämeen.

[size=85]Syrkit, hiiri, robo ja gerbiilit.[/size]

Saana

^Saa ottaa kuvia. Jos haluat julkaista ihmisistä tunnistettavia kuvia niin silloin kannattaa kohteliaisuussyistä kysyä kyseisiltä ihmisiltä lupa. Omaksi iloksi voi tietysti räpsiä kuvia miten haluaa.

Takku-Turkki

Voi kiitos että jaksatte tälläselle uudelle tulokkaalle vastailla mitä ihmeellisimpiin kysymyksiin!  :oops:

Ihan omaks iloks aattelin sieltä Lempäälästä kuvia ottaa, kun ensimmäinen näyttely kerta on  xD
Pieni tassu voi jättää suuren jäljen sydämeen.

[size=85]Syrkit, hiiri, robo ja gerbiilit.[/size]

mirauh

22-vuotis juhlanäyttelyn keskustelussa nousi puheeksi boksien jäähdyttäminen.
Mitä ideoita teillä on? Itselleni nousi ensimmäisenä mieleen nyt ylipäätään hyvin lioitetut tuoreruoat, mutta entä boksin jäähdyttäminen muuten, kylmäkalleja tai kylmiä pulloja boksin kylkeen?
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Saana

Kylmäkalleja joo. Niitä ei kuitenkaan boxin pohjaa vasten vaan sivuille. Ja jos mitään kylmäjuttuja ei ole mukana ja hamsu näyttää läkähtyvän niin pyyhkeen voi kastella kylmässä vedessä (ylimääräiset vedet tietysti pois) ja laittaa boxin ympärille niin se viilentää hyvin myös. Liotetut kasvikset ovat tietysti helteillä vakiovaruste.

mirauh

Saanalle kiitos vastauksesta!:)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

samuho

Hei!

Ilmoitin hamsterini näyttelyn olkomuoto ja lemmikkiluokkaan(syyrialainen).Kun aamulla kävin katsomassa hamsuani, niin sillä oli korva haljennut hieman kahdesta kohtaa. Niin voinko viedä hamsuni vielä näyttelyyn?

spellcaster

Jos korvan vamma on vähänkin pahemman näköinen, kannattaa käyttää hamsteri lääkärissä, tai ainakin soittaa ja kysyä ohjeita. Ettei tule mitään tulehdusta tms.
Ulkomuotoluokasta en tiedä, mutta lemmikkiluokassa vanhat ja parantuneet haavat eivät varmaan aiheuta isoa pisteenlaskua, jos eläin on muuten hyväkuntoinen ja terve, eikä kärsi vanhasta vammasta. Haavereita sattuu hamstereillekin ja naarmuja voi syntyä, ei ne onneksi siitä huonoa lemmikkiä vielä tee  :)

GaneshaX

Haavereita sattuu ja tapahtuu joskus. Jos vamma on "parantunut" näyttelyyn mennessä, eikä haittaa hamsua, niin ei pitäisi vaikuttaa arvosteluuun.

Mietin kovasti, että miten tämän muotoilen.  :mrgreen:  Kun korvaan tulee reikä/halkeama, niin sehän on korvassa hamsun loppuelämän. Mutta eihän sellaiset hamsua vaivaa, kun ei tule vaan mitään tulehdusta tms. Tähän auttaa taas esim. puhdas ympäristö.  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

Ulkomuotoluokassa jotkut tuomarit ottavat pikkuriikkisen miinusta rei'itetyistä korvista, itse en ellei se ole aivan hirvittävän repaleinen (semmosia olen nähnyt ehkä yhden ikänä, rei'itettyjä taas vaikka kuinka monta).
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

wiidii

Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Saana

Mä en kans alkais reiästä nipottaa, jos siitä näkee selvästi, että sen on joku sisarusparvesta niitannut joskus poikasena. Ulkkiksessa siis. Lemmikissä se ei haittaa ollenkaan.

Maiju*

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Mä olen ajatellut että reikä/lovi korvassa ei haittaa jos se ei vaikuta hamsterin korvan "kokonaismuotoon". Vähän niinkuin hiirienkin standardissa on (tai oli joskus. En ole lukenut aikoihin. :D).
On edelleenkin - lovet ei haittaa, kunhan korvan muodon näkee. :)
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla