Lemmikkiluokat hamstereille Oulussa 18.10 (OSJH)

Aloittaja Sintturainen, 07.10.14 - klo:19:57

Tierra

Mie en kyllä ymmärrä mikä ihmeen ongelma tässä on. Koskaan ei ole OSJH:n tulokset tulleet myöhässä, aina ajallaan sen kahden viikon sisällä mikä on sääntökin. Sama homma on parilla muullakin lajiyhdistyksellä ja sinne lähtee tulokset samalla. Ei mistään muusta lajista ole ikinä valitettu kun tulokset tulee joskus viimetipassa, ainoastaan täällä. Meillä valitaan hallituksen jäsenille tehtävät vuoden vaihteen aikaan ja juu luultavasti tulee tulosvastaava vaihtumaan. Vain koska on niin täynnä sitä mitä täältä tulee joka näyttelyn yhteydessä. Eikö se riitä että ne tulokset hoidetaan aina, olkoot että viimeisenä päivänä? Jos on niin kiire saada tulokset viikon sisällä, hamsteriyhdistys voi muuttaa sääntöjään niin saatte ne viikon sisällä. Meillä on tapana kirjoittaa kaikkien lajien tulokset puhtaaksi ja pistää kerralla foorumille + lajiyhdistyksille. Joskus siellä joutuu selvittelemään asioita kun esim. sihteerien käsialoista ei saa selvää tai tuomari on merkannut tulokset oudosti. Joskus näyttelyissä tulosluettelo ei päädy oikeaan paikkaan ja sitä etsitään (harvemmin onneksi). Eli aina ei ole edes tulosvastaavan syy ettei niitä julkaista heti. Jos jotain näin paljon häiritsee, voi toki tulla meidän toimintaan mukaan ja ottaa pestin itselleen. Tervetuloa! =) On hyvä että huolehditaan siitä ettei ne oikeasti pääse unohtumaan, mutta koittakaa nyt hyvät ihmiset jo luottaa siihen että ne kyllä huolehditaan ajallaan. Peace!  :icon_smile:
- Jyrsijöitä gerbujen, talvikoiden ja chinchillojen muodossa. -

Eve87

Tämä nyt on monipiippuinen juttu. OSJH on aina (minun aikanani) toimittanut tulokset "viime tipassa". Ymmärrän hyvin näytteilleasettajia, jotka saavat merkitykselliset sijoitukset kys.näyttelyssä. Ehkä ihmisiä pelottaa tämä asia, koska tulokset tulevat aina "viime tipassa". Hirmuisen hankala on muotoilla tätä asiaa niinkuin sen tarkoitan.  :yes:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

viiru

Aikaraja näyttelytulosten toimittamiseen on kirjattu aikoinaan näyttelysääntöihin näytteilleasettajien turvaksi ja toisaalta Suomen Hamsteriyhdistys haluaa kannustaa näyttelyharrastusta myös omien tapahtumiensa ulkopuolella – tästä syystä siis kaikkien tahojen, jotka järjestävät tapahtumia näyttelysääntöjemme puitteissa, tulokset otetaan Vuoden Voittaja -rankinglaskennoissa mukaan ja tapahtumissa jaetut sijoitukset oikeuttavat Suomen Hamsteriyhdistyksen myöntämiin titteleihin.

Minusta on ihan turha täällä foorumilla ruveta tappelemaan siitä, onko tuloksia toimitettu aikarajan puitteissa kenenkin aikana vai ei, kun ne joko ovat tai eivät ole oikeassa ajassa toimitetut... 22.2.2014 OSJH ry:n järjestämän Limingan näyttelyn tulokset lähetettiin SHY:lle 11.3.2014, eli reilusti määräajan jälkeen. Tämän näyttelyn tulokset on toimitettu SHY ry:n tulosvastaavalle 1.11.2014, eli aikarajan puitteissa. Se milloin SHY tai toinen osapuoli sattuukaan varsinaisesti julkaisemaan tulokset ja milläkin väylällä (Suomen Hamsteriyhdistyksen virallinen tiedotuskanava on muuten edelleen neljästi vuodessa ilmestyvä Poskipussi-jäsenlehti ja nlytulokset täällä foorumilla vain "ekstraa"), ei liity näyttelysääntöihin mitenkään. Eli ennen kuin kauhea vyörytys täällä foorumilla alkaa, kannattaa vaikka kysyä yhdistyksen tulosvastaavalta, mikä on tilanne. Peace and love. :)
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Leena

Pitipä minunkin nyt rekisteröityä tänne foorumille, jota en ole tähän asti koskaan seurannutkaan, jotta pääsen henkilökohtaisesti ottamaan kantaa asiaan.

22.2.2014 näyttelyn tulokset lähetin eteenpäin 8.3.2014. En tuolloin saanut toimihenkilösivua tutkiessani selvää, kenelle tulokset olisi pitänyt toimittaa, joten lähetin ne puheenjohtajalle ja kysyin, josko hän tarvittaessa lähettäisi ne edelleen oikealle henkilölle. Asia oli kuulemma ok ja varmistin sen vielä tänään Janikalta. Nuo helmikuun näyttelyn tulokset siis on hyväksytty, vaikka "väärälle" henkilölle ensin päätyivätkin.

18.10.2014 näyttelyn tulokset lähetin SHY:n tulosvastaavalle 1.11.2014. Aiemmin olen yhtä aikaa tulosten eteenpäin lähettämisen kanssa myös julkaissut ne OSJH:n foorumilla. Nyt olemme kuitenkin siirtyneet julkaisemaan tulokset jatkossa nettisivujen puolella. Tämä systeemi on kuitenkin vielä sen verran uusi, etten itse vielä toistaiseksi pääse nettisivuja muokkaamaan, vaan lähetän tulokset ylläpitäjälle, joka päivittää ne sivuille. Tästä syystä tulokset eivät tällä kertaa ilmestyneet foorumille samaan aikaan kuin lähtivät eteenpäin lajiyhdistysten tulosvastaaville.

Ymmärtäisin tästä asiasta panikoimisen, jos tuloksia olisi aiemmin jäänyt hyväksymättä. Koska näin ei kuitekaan ole tapahtunut, en oikein käsitä tätä haloota joka näyttelyn jälkeen. Sääntö kuuluu, että tulokset tulee toimittaa kahden viikon sisällä. Sääntöä joko on noudatettu tai ei ole. Tässä tapauksessa on. Jos SHY ehdottomasti haluaa tulokset aiemmin, täytyy deadlinea silloin siirtää aiemmaksi. Siihen asti 14vrk päästä näyttelystä on täysin deadlinen puitteissa ja asian pitäisi olla kunnossa.

Ymmärrän toki myös, että tulokset olisi kiva saada nopeammin. Mutta sitä en ymmärrä, että aikuiset ihmiset ennemmin päivittelevät asiaa julkisella foorumilla keskenään sen sijaan, että ottaisivat yhteyttä suoraan asianomaiseen. Keskustella saa ja ymmärrän negatiiviset mielipiteet tästä asiasta, mutta esim. näiden uusimpien tulosten tapauksessa joko minulta tai SHY:n tulosvastaavalta kysymällä olisi helposti selvinnyt, että myös nämä tulokset ovat tulleet perille aikarajojen puitteissa. Ainoastaan pari kertaa olen saanut sähköpostin, jossa edellisen näyttelyn tulosten toimittamisesta on kyselty ja näissä tapauksissa oon ollut tyytyväinen, että asiaa on kysytty suoraan minulta eikä ihmetelty täällä.

Ja vielä tuosta näytteilleasettajien toiveiden huomioimisesta. Näitä toiveita en ole saanut. Vain nuo pari viestiä jonkun aiemman näyttelyn jälkeen, joissa kyseltiin sen tietyn näyttelyn tuloksia. Voin jatkossa yrittää toimia ripeämmin näiden tulosasioiden suhteen ja ottaa hamstereiden tulokset käsittelyyn vaikka ensimmäisenä kaikista lajeista. Mutta pyytäisin, että jokainen mielessään miettisi, kumpi tapa tehokkaammin kannustaa muuttamaan toimintatapojaan: asian julkinen kummastelu ja puiminen negatiiviseen sävyyn (ja vieläpä foorumilla, jota minä en oo koskaan seurannut), vai ystävällinen pyyntö suoraan asianomaiselle. Samoin toivoisin, että jos tulosasioista jatkossa on huomauttamista tai kysyttävää, se tehtäisiin suoraan minulle. Minut tavoittaa osoitteesta tulokset@osjh.net.

Jospa nyt saataisiin jonkinlainen rauha maahan tämän asian suhteen? :)

-Leena, OSJH:n tulosvastaava