Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

^ Onnea  :sydan
Meillä on onnen poikue jo 10 päiväsiä ja kasvavat kohinalla.

Minski

Gaalan lapsissa seuraavanlainen sukupuolijakauma:

- urokset: hunaja, normaali valkonauhainen, keltainen valkonauhainen ja sit toi yks, jonka väri on vähän arvoitus, mutta saattaa olla hunaja-kyyhkynharmaa umborous valkonauhainen.

- naaraat: keltainen musta umborous valkonauhainen, hunaja umborous valkonauhainen ja sitten semmonen selvittämättömän värinen, joka saattaa olla hunaja-kyyhkynharmaa umborous valkonauhainen.

KaisaM.:lle kysymys: Sulla kun on ollut noita hunaja-kyyhkynharmaa umborous-kasvatteja niin onko sulla muistissa niiden poikasajolta, että oliko niillä pieninä ruskeet silmänympärykset ? Entä onko sulla kuvia niistä sellasina pari viikkosina tai vähän alta ? Tekisin vähän vertailuja, kun mä oon aika varma, että noi Gaalan 2 kyyhkynharmaaksi luulemaani poikasta onkin hunaja-kyyhkynharmaa unborouksia, koska ensinnäkin toinen niistä on naaras eli sen on oltava jollain tapaa keltainen ja toiseks noi poikaset ei oo kyyhkynharmaan sävysiä vaan semmosia miten sen nyt sanois... jotenkin semmosia jänniä kuiteskin, aika paljon tämmösiä kun tää Kaisan Honey Candy. Ja tosiaan ne ruskeet silmänympärykset huomasin jo aikasessa vaiheessa niillä. Ja kun kerran keltainen musta umborous on pienenä näin musta niin kyllä hunaja-kyyhkynharmaa umborous on sitten varmastikin vastaavasti hyvin harmaa, sukulaisvärit kun ovat, eri värisillä silmillä vain :) Voi apua, mun ei pitäny mihinkään umboroukseen seota koskaan, saan vaan harmaita hiuksia siitä ja nyt mulla on umborous-hamsuja parin uroksen ja muutaman poikasen verran :teipit Hunaja-kyyhkynharmaakaan ei umborouksena mun mielestä järin nätti ole, lähinnä näyttää tosi ruskettuneelta kyyhkynharmaalta, joten mieluummin olisin ihan tavis-hunaja-kyyhkynharmaita ennemmin toivonut tähän :D

GaneshaX

Meillä kuuluu Inessan pesästä edelleen vaativaa vinkumista. Siellä osastolla kaikki lienee hyvin  :sydan

Pullan poikaset kuolivat. Syytä en kerta kaikkiaan tiedä, enkä ymmärrä :(

Paint it Blackin astutin eilen ja Desiréekin pitäisi astuttaa tässä kuussa.
Että on se nyt kumma, ellei meille saada kohta pieniä käsiteltäviä  :<

Ja onhan Pullallakin tarkoitus yrittää vielä, mutta antaa sen nyt koota itsensä kaikessa rauhassa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Oranssi

Vinkiksi: nälkäiset poikaset pitävät kovaa ääntä ja tyytyväiset poikaset ovat hiljaa, toki joskus joku hieman piippaa söpösti. Jos pesästä kuuluu meteliä, poikasilla on kova nälkä ja jano ja on syytä runsastaa ruokintaa *joka* suhteessa: lisää rapeiksi juotettuja tumman vihreitä kasviksia (persilja, roomansalaatti, lehtikaali esim), vedessä uitettuja juurespaloja, kevytviiliä, kasvissoseita ja lihasoseita - ja tietenkin runsas valikoima erilaisia kuivaruokia. Pidä kaikkea tarjolla niin, että ylikin jää reilusti, silloin on ainakin ollut tarpeeksi ruokaa tarjolla. Runsaus ja valikoima houkuttelee emon syömään, maitoa alkaa tulla hyvin, poikaset piristyvät ja jaksavat imeä hyvin, joka taas stimuloi maidon tuloa. Syntyy hyvä kehä :)

GaneshaX

Emolla on kokoajan valtavat ruokakeot. Enempää kun en pysty tekemään...  :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

^Meillä sama juttu ja odotan innolla kotia pääsyä katselemaan pikkusia.

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Uudenvuoden lapsia :lov
Siellä ne nyt köllöttelee :lov

wiidii

Minulle tuli juuri äidiltä viestiä että meidän hamsulan omatoimisesta yhdistelmästä on syntynyt pentuja.  :lov  Kuulemma kolme kappaletta tällä hetkellä, eivät olleet varmoja onko synnyttänyt vielä kaikkia koska emohamsu näytti kuulemma pyöreältä kun käväisi syömässä eväitään. Tosin eihän noilla mitään kokemusta hamsulapsista ole, pitää toivoa että vauvat voivat hyvin seuraavan viikon kun olen vielä poissa maisemista. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

^Onnea paljon :sydan

^^ Onnea :)

Meillä cinnamon-pariskunnan pennut ovat nyt 2 vrk <3 Emo on ihan koko ajan pesässä ja siellä onkin tooosi hiirenhiljaista (vai hamsunhiljaista tässä tapauksessa :D). En ole viitsinyt lapsia kurkkia, koska emo ei ole poistunut pesästä minun nähteni ja toisekseen, kun emohamsu ei ole oma enkä tunne sitä niin hyvin kuin oman hamsuni niin annan perheen olla ihan itsekseen nyt :) Kerkee niitä poikasia näkemään saati kuvaamaan sittenkin, kun niissä on oikeasti jotain näkemistäkin muutakin kuin kasa tismalleen toistensa näköisiä nahkiaisia :)

Gaalan lapset ovat nyt 18 vrk ja olen käsitellyt niitä nyt kolmena iltana peräkkäin, ihania :sydan Gaala-emo on pirteä ja aktiivinen ja iltaisin hinkuaa vapauteen, ilmeisesti 2,5 viikkoa intensiivistä lastenhoitoa alkaa jo vaatimaan välillä irtiottojakin arjesta :)

Saana

^^^Ihanaa! Onnea! :)

Meillä aukes kiinarivauvoilla simmut ja roboilla on viiruina. Kauhia tohina käy dunassa. Mamma yrittää vielä roudailla pentuja takaisin pesään, mutta aika toivottomalta näyttää jo puuha.

Kuulemma myös robopoikueen omalla mammalla olevat 4 pentua voivat hyvin. Robomamman antibioottikuuri loppui tänään ja näyttäisi tepsineen! :)

Ken_G

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Meillä cinnamon-pariskunnan pennut ovat nyt 2 vrk <3

Ilmeisesti Yökyöpelin Niriliina, mutta kuka on ipanoiden isukki ?  :)

Minski

^ Juu kyllä on ja todella hyvä emo näyttää olevan tämäkin. Isä on nimeltään Jumba, lk cinnamon umborous :) Ja lapsukaisia oli ainakin eilen peräti 8 kpl :sydan

^^ Ihana, että robomamma ja hänen hoteissaan olevat lapsetkin voivat hyvin <3

Vevve

Meillä yhdistettiin eilen talvikkopariskunta. Harvinaisen hyvin meni tutustuminen, ei kuulunut melkein yhtään huutoa, heti oltiin hyvää pataa keskenään.  :sydan Sit ois jossain 23. päivän vaiheilla odotettavissa vauvoja.

MirkkuH

^ketkäs laitoit yhteen? :peukku:

Mites Pierre&Sikuriina; onko mitään havaittavissa: rouvan vyötärö levinnyt esim. xD