• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriaiheisia unia

Aloittaja Ritu, 05.05.08 - klo:20:07

« edellinen - seuraava »

Ananas

#60
Mä näin sellasta hamsteri unta, että kaikilla mun luokkalaisilla oli hamsteri. Ne kaikki oli ihan saman näkösiä kuin Vattu. Sit sinne kouluun sai ottaa sen mukaan. Sit ne oli samas häkis ja sit joku otti Vatun syliin ja mä en nähnyt sitä. Sit se pani sen väärään häkkiin ja mä pelästyis et en löytäis Vattuu enään ikina. Onneks se oli unta. ;)

sarilau

#61
Mukava tietää etten ole yksin tämänkään asian kanssa... xD
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

Nappula

#62
Joskus aikoja sitten näin sellaisen unen, että Neppari oli karannut terrastaan (en kyllä ymmärrä miten, mutta unihan se vain oli). Etsin sitä sitten joka paikasta ja olin ihan varma että se oli jo kuollut, että Pepi-koira olisi syönyt sen tai jotain muuta. Itkin ja menin katsomaan Nepparin terraan, että jos se olisikin ollut siellä koko ajan. Sitten huomasin siellä talvikon, mutta se ei ollut Neppari. Se oli väriltään safiiri ja se oli uros. Olin ihan ihmeissäni mutta siinä sitten hoivasin ''uutta'' talvikkoani. Laitoin talvikon takaisin terraan ja menin jostain syystä kylpyhuoneeseen ja katsoin peilikaapin päälle. Arvatkaas vain mitä sieltä löytyi - Neppari! Miten ihmeessä se oli sinne päässyt, mietin, mutta olin vain tyytyväinen löydettyäni sen ja vein sen takaisin terraan. Urostalvikko oli kadonnut. Siihen uneni loppui.

Sitten näin myös tässä muutamia viikkoja taaksepäin sellaisen unen, että pidettiin serkun kanssa meidän talvikoita keittiön pöydällä sellaisissa isoissa puulaatikoissa, jossa oli matalat reunat ja rullat alla. Nepparin laatikossa oli jotain vessapaperisilppua, herkkuja ja sellainen puupölkky. Tietenkin sitten vahingossa tönäisin laatikkoa ja se liukui lattialle. Huusin ihan paniikissa ja nostin laatikon takaisin pöydälle. Katsoin vaistomaisesti puupölkyn alle. Siellä oli Neppari ihan litistyneenä ja sen päästä tuli verta. Se oli kuollut. Itkin täyttä huutoa. Heräsin siihen kun itkin oikeasti, ja tyyny oli ihan märkä, olin vissiin myös kuolannut siihen...


Kummankin unen jälkeen menin ihan heti herättyäni tarkistamaan terran.  xD  Onneksi olivat vain unta.
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Wiivi

#63
Mä näin kerran sellasta unta, että olin saanut Lolan lisäksi jonkun Lissu nimisen syrkin, ja se oli Lolan kanssa samassa häkissä. Lissu oli ollut mulla kauan, enkä ollut yhtään miettinyt sitä, ettei ne sais olla samassa häkissä. Sitten yhtäkkiä tuli mieleen, että munhan on pakko saada Lissulle pian oma asumus! Ne tappeli siellä jonkun verran, välillä sai olla erottelemassa ja mietin vaan aika harmistuneena ja hätääntyneenä et miten sais hommattua sen asumuksen..  :D
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Sintturainen

#64
Mä näin hamsteriaiheista painajaista tässä yks yö. Löysin mun työpaikan pukukaapista boxillisen nälkiintyneitä hamsuvauvoja jotka olin unohtanut sinne ilman vettä ja ruokaa. Olivat raukat mahapuolelta aivan kaljuja jostain syystä  :(  Oli kyllä kauhea uni, oli vielä paha olo kun heräsinkin...

Ehkä mä alitajuisesti pelkään että tulee pentueet liian liki toisiaan ku mullekin tulossa kolmet pennut nyt kevään aikana...

Vevve

#65
Mä näin kerran sellaista unta, jossa asuin vielä edellisessä kämpässämme. Päätin eräänä päivänä lähteä vaeltelemaan siellä ympäriinsä. Menin työhuoneeseen, josta löysin monta hyllyllistä terraarioita hamstereineen jotka olin unohtanut sinne! Aloin ihan hädissäni katsella onko ne kuolleet sinne... Uni taisi päättyä siihen, että kaikki vihaiset hamsterit roikkuivat mun käsissä hampaillaan ja vuosin jotenkin irvokkaasti paljon verta...   :D

Mun alitajunta selkeesti varottelee hankkimasta liikaa eläimiä.  :roll:

Lakupekka

#66
Näin tässä pari kuukautta sitten jännittävää hamsu unta. Vessan pönttömme oli täytetty puruilla ja siinä päällä oli sellainen lasikupu. Sillä oli sitten sellainen pieni koppi ja jtn muuta krääsää. :p Tässä omintakeisessa pönttöboxissa asusteli Malva rakkaani.

Alussa puuhailin ihan jotain muuta ja sitten aamulla menin ruokkimaan hamstereita ja huomasin, että ne purut oli huuhtoutunut pois ja siellä pohjalla oli hieman vettä ja Malva aivan paikoilteen siellä selkä ylöspäin ja pää pinnan alla. Sain hirveän paniikin, huusin ja tarrauduin lasikupuun viskoakseni sen äkkiä muualle. Kurottauduin itkien Malvaan ja seisoin jonkin aikaa se käsilläni vessassa. Äiti tuli rappusia yläkertaan luokseni ja puhuimme jotakin, Äitini tyyliin sanoi '' kyllä se Malva siitä ''. Olin jo aivan, että eihän se nyt enään virkoa herranjestas, se on kuollut! Sitten siirsin katseeni takaisin Malvaan ja ihmetys, se olikin täysin kuiva. Siinä se hitaasti nousi ylös ja katseli.

Ryntäsin alakertaan näyttämään siskolleni, että Malva on hengissä! Kun olin tullut keittiöön jossa siskoni oli, tajusin että Malva oli kadonnut käsistäni. Menin äkkiä rähmälleni maahan ja jälleen paniikissa etsin sitä. Siskoni teki samoin ja pian löysikin Malvan. Jostain kummallisesta syystä siskoni laitti hamsterin pääni päälle ja sanoi '' noin pidä siitä lujaa kiinne ''. :huh hamsu oli taas kadonnut, mutta pian näin sen itse pöydän alla ja sain sen kiinne.

Sitten kävelin Malva tiukasti käsissäni takaisin rappusia ylös, jossa äitini oli laittanut vessan pöntön takaisin hamsu kuntoon. Siinä oli taas purut ja virikkeet. Seisoskelin hetken ja katselin, ja epäonnekseni tajusin taas, että Malva on kadonnut! Menin taas rähmälleni ja epätoivoisena aloin itkeä. Uneni loppui siihen, että joka puolelta alkoi ilmestyä kissoja. Kuului vaan mau'untaa joka paikasta ja itkin siinä, enkä nähnyt Malvaa missään.

Kamala uni, ei enään koskaan mitään tuollaista minun uniini! :< xD
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Anonymous

#67
Viime yönä näin unta, jossa omistin kolme hamsteria; kaksi syyrialaista, ja yksi sellainen joka oli välillä talvikko ja välillä kiinari...

Mä olin mun huoneessa ja jotain siinä puuhailin Leevini kanssa. Sitten laitoin sen takaisin sen omaan Dunaansa, ja otin sen kiinari/talvikon vapaaksi. Mun kaapista kuului rapinaa ja mä menin kattomaan. Siellä oli syytialainen aivan liian pienessä muovi säilytys laatikossa (ja se hamsteri muuten oli Vevve:n Köntti..  ;) ) joka jyrsi sitä muovilaatikon kulmia. Avasin kannen ja otin hamsun syliini. Se oli tosi villillä päällä, ja laitoin sen takaisin omaan muovilaatikko- systeeminsä. Sit mulla oli yht äkkiä taas se talvikko/kiinari hamsteri kädessä, ja hätäilin ja laitoin sen vahingossa samaan muovilaatikkoon kuin missä se Köntti oli. (tähän saakka unessa se talvikko/kiinari on ollut pelkästään talvikko). Sitten hetken päästä tajusin etteihän niitä voi laittaa sinne samaan laatikkoon. No sitten nostin sen talvikon sieltä veke omaan muovilaatikkoonsa.

Menin hetken päästä katsomaan kaikkia, ja viimeisinpänä sitä talvikkoa. No siellä olikin yksi aikuinen kiinari, ja sen vieressä sen oma "lapsi" juomassa yhdessä juomapullosta. Ne oli ihan epä muodostuneita  :shock: . Mä hieroin mun silmiä ja rupesin miettii että häh, vähän aikaa sitten siellä oli yksi talvikko.. Menin äitini luo, ja kysyin; montako hamsteria minulla oikein on, 3 vai 4? (olin sekaisin siinä enkä tiennyt omistinko kaksi syyrialaista ja talvikon, vai kaksi syyrialaista ja kaksi kiinaria. Äiti sanoi että omistan 2 syrkkiä ja talvikon ja ihmetteli miksi tuollaista kysyn.

Enempää en unesta muista. Enkä kyllä tajua miksi juuri Vevve:n Köntti oli päässyt uneeni.. :'D

Jonsku

#68
Näin viimeyönä unta, että olin roboni Narsun kanssa ulkona, ja Narsu oli ihan irti, ja tietysti yritti kokoajan karata :c8

Eli tyypillinen painajainen.....
´Sitä osaa mitä haluaa!`

rocychan

#69
no oonhan mäkin näitä nähnyt!  :D
sillon kun olin kuullut saavani vihdoin hamsterin ja etiskellyt hamsunpoikasia netistä pitkään (joo, mul sen hamsun piti olla tietyn värine ja sukupuolenki piti olla naaras.(joo uroshan meil täällä on  :grin ))
noo sain sitten synttärilahjaks semmosen hopeenharmaan syyrialaisen joka asusti kaks kerroksises terrassa jossa oli tosi vähän puruja. sitten mulle kaikki sukulaiset yms. rupes tuomaan ihan hitosti vaan lisää ja lisää hamsuja. sitten lähin öisin aina semmosel kanootil soutelee ja sit tuli ain kiire et ehin kotiin leikkii hamsujen kaa. ja lopult mul oli se terra täynnä ja aloin huolestuu et kuinka paljon mä noita hamsuja oikeen saan? sitten mulle tuli sinne joku silmälasipäinen pukuherra joka tarkasti mun hamsujen olot. Sit mä aloin selittää kauheesti et 'no vaik ne on syrkkei, ni ne on ihme syrkkei ku ne ei haluu erota toisistaan ja ne viihtyy toisiensa seurassa ja---' sit se olis illeen 'asia hoidettu kaikki on kunnossa kiitos ja hei.' sit kävi jotain enkä mä muista enään loppui  :D

yhen kerran näin sit semmosta 'painajaista' että olin saanu ekat syrkit. jotka nekin ihme kyllä, viihtyivät laumassa. no ne olisit väreiltään normaali umborousii, normaari umborous vn ja normaaleita ja cremejä, ja mustia.  sitten niil oli semmonen vihreepunapinkkisininen duna jos oli putkii yms. ja se avattiin keskeltä ( XD )niin että se meni 'keskeltä kahtia' noo sitten ne kaikki pääs karkuun ja oli hirvee ettiminen sit sihe tuli kaks väridunaa, sit ku sain yhen kiinni ni toinen karkas, ja tämmöstä oli koko loppu.Tai sitten vaan muista  :roll:

 ja yks oli taas sillon kun vanilja oli mulla jo. tais olla silloin puol vuotta..? ja siinä unessa kun otin vaniljan käteen niin ihmettelin eka et miks tää on näin pieni? sit se puras mua ja aattelin et käyttäytyy iha ku joku kirppuikäne kakarahamsu! laitoin sen häkkiin ja katoin että mitä vattua, täällä on 4-7 hamsuu lisää?? a sieltähän vaniljan naama (lopulta) pilkisti. vanilja oli noihin läh. itsensä näkösiin kakaroihin nähden paljon kesympi ja isompi. noo sitten sielt pesäst jossain vaihees tuli naaras hamsu/hiiri/rotta. ja olinkin unessa ihmetelly et kuinka wani voi pentui saaha kun sehän on uros, no se oli saanu siis villi-hamsun/hiiren/rotan kaa pentui  :roll: sit ku kaikki oli häkis ni niit pentui sit kesyttelin hoivasin ja kaikkee tylsää  :D

sit yhes unes kattelin et hui ku vaniljal on pahat kuviointi virheet yms. siinä sitten lopun unta ihmettelin ja tutkiskelin niitä kuvioita ihmeissäni kun se nauhakuvio heitti kyl aika pahasti  :D
R.I.P syrkki Infatuation ''Vanilja'' 06.06.09 - 10.12.11


Kotona kolmipäinen eläinlauma sotkemassa paikat, valtaamassa sängyn ja tekemässä elämästä elämisen arvoista.

Nappula

#70
Kun näitä lukee, niin huomaa että melko moni näkee unta että hamsuja on ilmestynyt lisää/vaihtunut/kadonnut. Kummallista. Tai sitte se johtuu siitä että kaikki vaan unelmoi saavansa lisää hamsuja :---D
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Randij

#71
Näin unta että Lella oli mun kanssa kaupungilla.  XD
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

Henni

#72
Tosi hauskoja ja kauheita unia olette nähneet. Mun unissa ei oo vielä hamsut seikkailleet. :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Sirpa

#73
Mies näkee säännöllisesti hamstereista karkailu-unia ja onpa tuo kuulemma jonain yönä käynyt katsomassa, että onhan luukut varmasti kiinni ja elukat kaikki tallella  xD

ammie

#74
Mäkin voisin nyt yhden unen tänne kirjata, vaikka siitä onkin jo muutama kuukausi aikaa.

Näin siis unta, jossa joku syrkkini oli saanut poikasia. Tilanne oli todella epäselkeä, mutta päädyin unessani siihen tulokseen, että poikaset olivat Beean ja epäilin Bravon jossain vaiheessa karanneen ja näin ollen olevan isä. Siinä sitten kummastelin hamsulapsosia, jotka olivatkin jo kolme tai neljä viikkoisia. Käsitellessäni erästä kyyhkynharmaan väristä poikasta, se alkoi näyttää jotenkin rumalta ja pelottavalta ja pian tajusin, että se näytti aivan gerbiililtä. Kuono oli muuttunut todella pitkäksi ja se otus ei näyttänyt lainkaan hamsterilta, jos katsoi pelkkää päätä.  :|  Jostain syystä sen punaiset silmätkin hohkasivat aivan järkyttävän kirkkaanpunaisina.

Olikohan tää joku herätys, että mun ei koskaan kannata edes aloittaa hamsukasvatusta, kun kuitenkin niistä tulee jotain sekasikiöitä?  :D
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.