Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

Mustikkamaan

Ihanasti tuolla on vieläkin vanhat tiedot... Ei siis Heidi Lehikoiselle (nyk. Harju eli minä) mitään rekkausjuttuja!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

GaneshaX

Jotenkin mulle vaan jäi sellanen maku, että paras rekata näyttelyssä, että homma hoidetaan saman tien... Kun en viitsi moneen kertaan lähetellä papereita. No. Jos hommat toimisi ja yhdistyksenkin sivut päivittyisivät tänä vuonna :mrgreen:

Enkä nyt tarkoittanut mitään pahaa kellekkään ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Iinu

No, mulla olis nyt vähän kysyttävää...
Mitä ne tuomarit siel näyttelyssä tekee  :D
Siis totta kai ne kattoo hamsterin, mutta mitä kaikkea ne katsoo? Kynnet, turkin? Muuta? Kun olen ajatellut viedä sen hamsterini näyttelyyn x)

Minulla on pieni kuljetusboxi hamsulle, johon ei oikein saa kiinnitettyä juomapulloa. Tarvitseeko sitä juomapulloa sitten ottaa ollenkaan matkaan? Vai koittaa tarjota sille välillä vettä? Vai kuinka te olette yleensä tehneet?  :|  Toivon mah. pikaista vastausta  :sydan

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi

Elliska

Ulkomuotoluokassa tuomarit katsovat kuinka lähellä hamsteri on standardia (väriä, turkkia yms.), lemmikkiluokassa arvostellaan lemmikin ominaisuuksia (kynsiä, kuinka hyvin on hoidettu, yms.)

Kannattaa laittaa juomapullon sijasta boksiin kasviksia :)

Enkeli89

jos m-koon boxi on syrkeille sallittu boxi koko, niin miksi jokaisessa näyttelyarvostelussa aina on "isompi boxi" maininta  :pihalla:  Ei yksinkertaisesti aina riitä isot boxit ja "pienet" yksilöt olen sitten sijoittanut m-koon boxeihin..
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

Mustikkamaan

^Jos tuomari kokee, että boksi on turhan pieni, siitä saa mainita. Idea on siinä, että jokainen maalaisjärjellään ajattelee, mikä on sopiva koko eläimen kokoon ja matkan pituuteen nähden. Olen itsekin saanut maininnan kuponkiin moisesta seikasta, vaikka olin tätä pykälää kehittämässä, mutta ei siitä pidä ottaa nokkiinsa :) Itse tiesin, että päivä on lyhyt ja siksi hamsu menee ihan hyvin siinä. Mutta sitten jos menee reissu lähemmäs vuorokauden mittaiseksi, niin hamsu voi jo kärsiä. Jos joku lähtee antamaan hylkäyksiä liian helposti, niin siitä voikin sitten jo valittaa.

Mutta että maalaisjärkeä kehiin - boksin koko riippuu eläimen koosta ja reissun pituudesta. Jos reissu on lyhyt ja hamsu käytännössä nukkuu koko päivän (ts. jos on vuorokauden liikkeellä, on asia eri), pienempi boksi on vielä ok.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Möfö

Mä oon nyt lukenu koko tuon näyttely-infon läpi mutta vielä pitäs kysyä että siinä kun on että jos ei ole hamsterilla sitä kasvattajan antamaa nimeä ja pitää keksiä itse niin laitanko siihen hamsterini kutsumanimen joka on Väinö? Vai pitääkö siihen keksiä joku tyyliin mansikkatorttu  :3
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

wiidii

^Voit laittaa nimeksi ihan sen Väinön, koska se on hamsterisi "oikea" nimi kun olet sen itse nimennyt.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Enkeli89

nämä pienissä boxeissa olleet on olleet aina juuri näyttelyiän saavuttaneita uusia tulokkaita juuri sen takia että minusta soveltuvat paremmin pieneen kuin joku jumbo naaras  ;)  olen vain miettinyt kun monesti on moitittu..

Ninde

Kyllä munkin mielestä on hyvä että asiasta mainitaan, kun eihän tuomari voi tietää onko kyseessä ensikertalainen omistaja (joka ei välttämättä tiedä että isompi olisi parempi ainakin jatkossa kun hamsu kasvaa) vaiko jo pidempään harrastanut. Ja kuten Heidikin sanoi, ei siitä pidä ottaa itseensä.

Avalon

Olisko 31cm*21cm*20cm oleva matkaboxi hyvän kokoinen syrkille jos joskus innostuisi käymään näyttelyssä Pet-luokassa`?
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

Elliska

^ On hyvä! :)

henna&heidi

Laitoin tuon jo aikaisemmin, taisi jäädä vähän piiloon, joten kysympä uuden kerran

Minnaw

Lainaus käyttäjältä: "henna&heidi"Miten mahan alle ja hampaisiin voisi katsoa ekan  kerran? pitääkö hamsteri vain ottaa käteen ja kääntää se selälleen, vai miten? Ja entä hampaat?
Hamsterista vain tukeva ote ja sitten käännetään selälleen. Jos hamsteri ei ole tottunut tälläiseen käsittelyyn se saattaa rimpuilla ja yrittää pakoon. Voi vaikka harjoitella pieni erä kerrallaan.
Hampaat saa kätevimmin tarkastettua kun hamsterin kääntää selälleen ja toisen käden peukalon sekä etusormen avulla venyttää hamsterin suupieliä taaksepäin. Joku kokenut hamsteriharrastaja voi sinulle vaikka näyttelyn yhteydessä näyttää, jos ohjeistuksestani ei saa tarpeeksi hyvää kuvaa  :)
Oxalis - talvikkokasvatus

henna&heidi

Kiitos, tätyyin kokeilla tässä, kunhan kerkiää;)