• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Nilla

#210
Meilläkin oli taas päässyt yks hamsu karkaamaan. Kukapa muukaan kun Berry  :kieli Etin sitä ihan paniikissa ja lopulta se löytyi vessasta jonkun korin takaa. No hyvä, että oli onnistunut livahtamaan sinne ennenkuin Tessi on huomannut. Pitäis tosiaan tehdä/ostaa parempi kansi tohon terraan...
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Rikam

#211
Mulla on kyl käyny hyvä tuuri kun ei oo viel koskaan hamsut päässy karkuun. Hiiret kyl pääs pariin otteeseen seikkailemaan  XD
Shade and sweet water.

Hessuinen

#212
Jesh, meillä on havainto Kurnusta! Jääkaapin takanahan se majailee, siinä syy miksei päämajaa ole havaittu. Nyt on sitten puisella jaloitteluaitauksella rajattu jääkaapin ympäristö + sinne sijoitettu pari ansantapaista, jos hyvin käy jää niihin loukkuun ja jos taas ei niin eipähän ainakaan pääse vaihtamaan majapaikkaa, jääkaapin-siirto-apu kun on tulossa paikalle vasta tiistaina. :grin
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

mesis

#213
Lainaus käyttäjältä: "Hessuinen"Jesh, meillä on havainto Kurnusta! Jääkaapin takanahan se majailee, siinä syy miksei päämajaa ole havaittu. Nyt on sitten puisella jaloitteluaitauksella rajattu jääkaapin ympäristö + sinne sijoitettu pari ansantapaista, jos hyvin käy jää niihin loukkuun ja jos taas ei niin eipähän ainakaan pääse vaihtamaan majapaikkaa, jääkaapin-siirto-apu kun on tulossa paikalle vasta tiistaina. :grin
Voi kun hienoa. Toivottavasti kaikki onnistuu hyvin ja saatte sen kiinni  :)

Rikam

#214
Hienoa! Kyllä te Kurnun sieltä pois saatte  :)
Mun Mascara oli entisellä omistajalla kerran päässyt livahtamaan oven ali suljetusta huoneesta ja oli sit keittiössä majoittautunu tiskikaapin taakse. Eihän siin kaverin auttanu ku lopulta purkaa vähän puuosia et sai hamsun takas häkkiin. Mascara oli siinä mieles kälmi ettei se menny takas häkkiin vaikka kaveri jätti sen siihen lähelle luukku auki, kun se oli ainoa paikka mistä poika olis saanu vettä. Kävi kyllä juustoherkut hakemassa, mut aina semmoseen aikaan ettei kaveri ollu näkeämässä ja muuten ruuan perässä ei tullut pois vaan oli syönyt lattialta löytyneitä koiran napuja. Olihan se kuulemma sit juonukki jonku vartin putkeen ku takas häkkiin pääs. Mulla aina naurattaa toi kun ei se vesi ollu kelvannu kun sinne häkkiin olis omin ehdoin päässy livahtamaan omistajan nukkuessa  xD

Nyt olen ite lähössä perjantaina reissaamaan muutamaksi päiväksi niin kyllä vähän hirvittää, et jos hamsuttimet saa päähänsä alkaa järsimään duniin reikiä tai Solex, kun sillä on semmonen kahen häkin yhistelmä ja ne on liitetty yhteen muoviputkella niin jos alkaa sitä tuhoamaan. Mut pitää katella jos sais vanhemmat tarkistamaan aina häkit ja pitäisivät nuo hamsulan ovet kiinni, niin ei ainakaan sit kukaan pääse sieltä mihinkään seikkailemaan.
Shade and sweet water.

Karoliina

#215
Mulla kävi ennen joulua niin, että olin siivoilemassa häkkiä kun Lilo ei ollukaan siellä  :huh Sitten rupesin ettimään joka paikasta, kunnes löytyi verhojen alta omasta huoneesta. Onneksi ei ollut päässyt muualle taloon!

Dunassa on sellanen just hamsterin mentävä jyrsitty kolo, jota olen nyt yritellyt paikkailla kaikilla väliaikais jutuilla. Pitäis ostaa tänään rautapalat ja ruuvata sinne.
Happy is the one, who thinks he is happy.

Vevve

#216
Mä oon tässä syksyn mittaan alkanut ihmettelemään, kun meidän 1,5v ikäinen syrkkiherra on alkanut juomaan ja pissaamaan ihan hirveästi. Sillä menee viikossa semmonen hamsteripullollinen vettä tai enemmänkin... En ole saanut testailtua diabetesta, tikut on loppu enkä muista ikinä ostaa uusia.

Onko syrkeillä edes ikinä todettu varsinaisesti diabetesta?

HamsterSailor

#217
En malta odottaa, että pääsen väsäilemään kerroslisäyksiä hamsuille :) Tammikuun alussa vasta saan lisähäkin.

jennu

#218
^^Meillä oli aikoinaan Hallan kanssa samanlaisia oireita ja mekin epäiltiin diabetestä. Eläinlääkärissä kuitenkin selvisi että kyse oli virtsatientulehduksesta joka saatiin hoidettua kuntoon antibiootilla.
Muistaakseni ei muita oireita ollut kuin runsas juominen ja virtsaaminen.
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

Minski

#219
Ja kyseessä voi olla myös vanhoille hamsuille aika tyypillinen munuaisvaiva, kun munuaiset alkaa renkkaamaan eikä toimi enää kunnolla, mutta tällöin hamsu kyllä alkaa ns. täyttyä nesteellä eli näyttää niinkuin se lihoisi, vaikka oikeasti onkin menettänyt massaansa. Meidän Gaalalle tässä juuri tuli tuo. Enemmän ja paremmin selitettyä tietoa on tuossa.

Meillä on ollut myös sellainen hupijuojahamsu, joka keksi renkata juomapulloa tyhjäksi harva se ilta ja pissasi tietty sitten paljon. Ei terveellistä sekään munuaisille. Kaikki loppui kun siirsin juomapullon vain toiseen paikkaan.
Hamsteriton tätä nykyä

Rikam

#220
Huhhuh, tulipa vaihettua Solex dunaan ja Aino pääs häkkiyhistelmään. Aino on kuites aika vaativa tekemisen suhteen niin yhistelmässä on sille enemmän puuhaa, vaikka kyl dunaki on hyvin virikkeellistetty, mut yhistelmässä on hieman enemmän tekemistä energisemmälle hamsulle. Ja huoletti että jos Solex loukkaa ittensä häkissä kun on kuites vasta 4 viikkonen, kasvu vielä aivan kesken et herkemmin saattaa loukata ittensä. Uskoisin et parempi näin, kun Aino on ennenki ollut häkissä ja tosiaan saa purkaa energiaa viel paremmin yhistelmässä :)
Shade and sweet water.

Nape

#221
Parin yön reissusta kotiuduttu ja hamsuilla kaikki hyvin. Ihanaa olla taas kotona. Huomenna heti iltalenkit kehiin. Tänään ei enää kerennyt muutaku antaa ruokaa ja vaihtaa vedet.

Vähän tässä nyt jännittää että kuinka meidän hamsuharrastuksen käy, kun tuo Veikko 4v on ainaki edelleen koirille tosi pahasti allerginen. Oltiin kylässä paikassa jossa koira niin sen jälkeen turpos silmät lähes umpeen ja kauhea kutina naamassa ja astman oireitakin tullut. Että toivottavasti ei nyt alkais tuleen oireita hamsuista. Vähän on pelko nyt päällä. Laumaa ei uskalla nyt yhtään kasvattaa eikä mitään. Että jos me nyt edes osa hamsuista pystyttäis pitämään  :| Sehän on hyvä että meillä ei hamsut ole sohvilla eikä sängyissä ja siivoan tosi usein jne. Jos oireet olis mulla itsellä niin sou, mut lasten terveys kun on kyseessä niin silloin ei pelleillä yhtään. Fiilikset on nyt pohjalukemissa.

Mai-Katti

#222
^Ei kannata kuitenkaan liikaa murehtia vielä, jos pojalle ei kerran ole hamstereista tähän mennessä tullut mitään. Allergiat on aina niin yksilöllisiä, ettei koiriin reagoiminen välttämättä tarkoita että kaikki eläimet aiheuttaisivat saman. Viimeksi kesällä taas huomattiin se ihan itse, kun koirille allerginen kaveri vietti lähemmäs viikon samassa autossa mun hauvan kanssa, eikä tullut kerta kaikkiaan mitään oireita. Muut koirat kyllä aiheutti jo ulkonakin kutinaa, mutta Muskan kanssa saattoivat nukkuakin vierekkäin.  xD  Pidetään peukkuja!

Nape

#223
Niinhän ne on yksilöllisi, jopa koiraroduissa on eroja että mistä tulee oireita ja mistä ei. Lähinnä tuo on huono että jos astma alkaa oireilla ja ne oireet jatkuu pakkasten jälkeenkin niin väistämättä edessä on oireita aiheuttavien juttujen karsiminen :|

Mai-Katti

#224
Toivottavasti menee ohi pakkasten myötä. Hamsteri on kuitenkin siitäkin mukava lemmikki, ettei tarvitse heinää, eikä pöllytä purujakaan samaan malliin kuin vaikka kanit ja marsut. Aika pitkälle pystynee pelaamaan kuivikevalinnoilla ja siivoamalla. Joku huoneilmanputsarikin voisi ehkä auttaa.