Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

_emeu

Kiitos :) Kasvattajalta ostin ja keltainen vn pitäisi olla, mutta aikoinaan mulla oli keltainen vn ja se oli paaljon paljon tummempi ja vahvempi väri.

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: _emeu - 14.02.13 - klo:09:05

Jos se on kasvattajalta niin sillä on varmaan sukutaulukin? Mitä värejä sen suvussa on?

mmilla

_emeu

Sukutaulut piti tulla postilla mutta ei ole näkynyt :/

_emeu

Oisin tästä kysässy että onko hyvän vai huonon värinen creme? :) tai paremmin sanottuna vastaako yhtään oikeanlaista cremen väriä?

Sahapukki

Onko tämä hyvänvärinen kyyhkynharmaa ? (: Ajattelin, että jos hankkisin Ronille morsiamen ja sitten EHKÄ jossain kaukaisessa tulevaisuudessa harkitsisin Ronin astutusta, niin minkälainen/värinen naaras sopisi parhaiten? Onko mitään "huonoa" / kiellettyä yhdistelmää, kyyhkynharmaalta? En oo ennen omistanut tän väristä niin ihan uus juttu mulle  :icon_cheesygrin: Mut siis, kysymys olikin, että onhan tää väriltään ihan oikeanlainen, että tulisi ens kerralla tarkasti harkittu poikue sit, kun viime kerrallakin poikueen isä oli hiuka huonon värinen eikä edes sukua ollut tiedossa  :icon_mrgreen:

Tinjau

Lainaus käyttäjältä: Sahapukki - 26.02.13 - klo:16:07

Ei mielellään yhdistelisi cremen sukuisten värien kanssa. (minkki ,soopeli yms.) Tiettyä parhainten sopivaa väriä ei ole ,ite kattoo että naaras on terve yms. Onjuu selvä kyyhkis.

Ninde

Kyyhkynharmaa on myös sellainen väri, joka iän myötä alkaa rusehtamaan, mutta sille ei vaan voi mitään.

Paras väri on tietysti aina toinen samanlainen tai jokin sukulaisvärinen, kyyhkikselle siis toinen kyyhkis tai vaikkapa musta (kyyhkis on siis punasilmäinen musta). Tietysti siinä puolisonvalinnassa vaikuttaa myös se, minkävärisiä poikasia mahdollisesti haluaisi. Toki on rajoituksia siinä mitä ko. eläimet pystyvät periyttämään, eli ihan mitä tahansa ei voi/kannata toivoa.  :icon_cheesygrin:

Sahapukki

Niin  :icon_cheesygrin: Oisko mitenkään mahdollista kyyhkiksen saada luonnonvalkeita poikasia jollakin yhdistelmällä?  :jiihaa:

Eve87

Edelleenkään ei ole järkevää yhdistellä mustaa ja cremeä. Luonnonvalkoinen on hopeanharmaa creme ja kyyhkis siis on se punasilmäinen musta, mitä tälläkin sivulla on jo useampaan otteeseen käsitelty.

Sahapukki

Nyt tuntuu taas niin tyhmälle  :icon_cheesygrin: Selasin näitä keskusteluja eilen josta oli juuri samasta aiheesta, mutta satunpahan vaan aina unohtamaan oleelliset asiat  :icon_neutral:

Eve87

Kertaus on opintojen äiti, kyllä se siitä pikkuhiljaa  :mhappy:

Luonnonvalkoiseen tarvitaan molemmilta vanhemmilta ee (creme) sekä jommalta kummalta vanhemmista Sg (hopea), jotta saataisiin ulos luonnonvalkoista.

EDIT//

Ja keskustelu jatkuu oikeassa ketjussa: http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php?topic=7356.0

Janzu

Minkä värisiä nuo kolme (punasilmäistä) kakaraa ovat? Vanhemmat siis lks musta ja pk soopeli vn, joista molemmat kantavat ainakin sinistä.
Tuo vaalein on vissiin ainakin jonkinmoinen diluutti...?
Kuvat sävyltään aika kehnoja kyllä, ei jaksa tähän aikaan vaan enään käsittelemäänkään alkaa. Jospa niistä selvää kuitenkin sen verran saa.