• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen hinnoista?

Aloittaja Niina-03, 22.06.09 - klo:09:50

« edellinen - seuraava »

Hemulitin

#195
Ostin kaupasta en muista (Musti&Mirri?), Kouvolasta joka tapauksessa ensimmäisen syrkkini. 18 e maksoi. Nyt kuukaus sitten Lemmikkitalo Black Bullista 15 e syrkki.

Eve87

#196
^Musti&mirri eivät tosin myy lemmikkejä, koska ketjun periaate on, että eläimet hankitaan kasvattajilta.  :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Karvakorvathamsula

#197
Black Bull on  liike, missä hamsterit (jyrsijät) on aivan liian pienissä häkeissä!

Siellä on niin sanottu "lasihuone", jossa on päällekäin pinottuna syrkkejä 40x30cm bokseissa. Ja ovat kyllä ihan vakituisesti, sillä ne ovat siellä aina, kun sinne menen. Lisäksi kyljissä lukee laput, mitä ovat jne. Kerrankin siellä oli syrkki (olisikohan ollut parin kk ikäinen, täysikasvuinen joka tapauksessa) joka oli juuri tuossa 40x30cm boksissa, sisällä oli pesämökki, ruokakuppi ja vesipullo. Välillä näissä pikkuisissa bokseissa on myös syrkkipoikueita, jotka ovat turhan nuoria luovutettavaksi, mutta emostaa jo erotettuja. Aika törkeää mun mielestä  :roll:
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

varjola

#198
^ Lisäksi kyseisen liikkeen asiakaspalvelu on surkeaa. Myyjiä ei kiinnosta asiakkaiden kysymykset, vaan niihin vastataan välttelevästi ja epäkohteliaasti. Ja eläimet ovat aivan liian pienissä asumuksissa vaikka tilaa löytyisi ihan älyttömästi - onhan kyseessä Suomen pinta-alaltaan suurin lemmikkieläinliike!  :roll:

Lisäksi kaupassa myydään todella paljon erilaisia jyrsijän- ja lintujenruokia irtolaareissa jotka kuhisevat ötököitä.  :kieli

Ja lisäykseksi vielä tähän kun hinnoista puhutaan ettei mene ihan ot:ksi - kyllähän sen joissain tapauksissa huomaa kauppojen hintaeroistakin missä eläimet saa laadukasta hoitoa jne. Poikkeuksia toki löytyy.

Hamsterlover^

#199
Musta Black bull on ehkä suomen kamalin eläinkauppa. :<

Ken_G

#200
Joku voisi tehdä tuosta Black Bullista eläinsuojeluilmoituksen, jos siellä ovat asiat noin huonosti ?

http://www.sey.fi/elainsuojelu/seyn_ela ... us_netissa

Veda

#201
^Hmm... en kyllä usko että antaa aihetta. Itse mitä olen siellä käynyt niin hyvin hoidettuja on eläimet olleet. Myyjät on ainakin mua kohtaan olleet ystävällisiä...

Saana

#202
^Mä oon myös noin 2-3 käyntikertana saanut mukavaa palvelua. Hamsterit on esitelty mulle sekä kassalla höpötelty pitkät pätkät kaikenlaista.

varjola

#203
Ei kukaan ole väittänytkään että pitäisi mitään ilmoitusta tehdä - omasta mielestäni olen vain joka kerralla saanut surkeaa palvelua, tuskin se laissa kiellettyä kuitenkaan on. Kaksi eri nuorta naista kaikilla kerroilla palvelleet. Tässä lähistöllä kun asun niin tosiaan usean kerran on tullut käytyä. Laki määrittää eläimille sopiviksi asumuksiksi omasta mielestäni ihan liian pienet kopit, ja vain sitä tässä ihmettelin että kun pinta-alaa on ihan järjettömästi (sekä tyhjää tilaakin löytyy) ja eläimiä aika vähän, niin miksi ei tarjota niille saman tien kunnollisia asumuksia.  :roll:

Tottakai noin isossa liikkeessä on paljon ihmisiä töissä, ehkä mulle on vaan sattunut ne keillä on ollut vähän huono päivä. Mutta tällanen vaikutelma mulle on joka kerralta jäänyt. Hyvä jos joku muu on siellä saanut kunnollista asiakaspalvelua.  :)  Ja hyvääkin siinä liikkeessä on, monet siemenseokset siellä nimittäin halvempia kuin esim. Faunattaressa. Irtolaareista taisin sen sijaan mainita jo...

Humselo

#204
Joo, samaa mieltä ollaan täälläkin. Black Bull on kamala kauppa  :<  Mä olen aina saanut siellä tosi huonoa palvelua, mulkoilua enemmänkin vain. Kesällä oli pakko sinne mennä pitkästä aikaa, kun Lahden kaupoista en muista löytänyt etsimääni, tietynlaista Dunaa. Palvelun tason vuoksi kuitenkin päätin tilata Dunan Petshopilta kympin(+toimituskulut) kalliimmalla.

Ja niistä pinossa olevista pikkuboxeista... He sanovat eläinten olevan siellä karanteenissa. Tosi masentavan kokoisia boxeja kyllä, vaikka olisikin kuinka väliaikainen asumus  :shock:  Sääliksi käy  :(

Siementangoissa ym. kannattaa olla tarkkana päivämääristä, tuossa liikkeessä asioidessa. Itse ostin juuri vahingossa vanhoja :(

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Saana

#205
^Siellä on ollut ainakin mun käydessä siementankoja alennuslaareissa, koska päivämäärät ovat olleet vanhentuneita.

Nappi<3

#206
Jumbon Faunottaressa pyytävät 25-30e :jeps:
2 roboo täll hetkell taloss?

RIP Nappi 6.1.2011

sirius151

#207
^^ Sama juttu. S-marketistakin saa oman kokemuksen perusteella jonkinluokkaisia siementankoja, joiden päivämäärät eivät ole edes vanhoja  :rant:

Hamsufani<33

#208
Meillä tääl Kuopiossa eläinkaupat pyytää kääpiöistä n. 30e
Syyrialaiset maksaa n. 25e
Eli kääpiöt on halvempii :huh
 :sydan

greenmint

#209
^Menikö hinta vai viimeinen lause väärin? :O
Lilli & Lotta, ylisöpöt roboni