• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juomapullonkiinnitys apua!

Aloittaja Satux, 04.08.08 - klo:20:56

« edellinen - seuraava »

Hamsu-hullu

Auttaaks asiaa jos hamsu jyrsii juomapullon reikää ni laittaa siihen reikään se pullo? :o vaiko sillee et se on akvaariomagneetilla jossai muualla ja sit se juomapullon reikä jää houkuttelevasti tyhjäks... ;)
Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

Humselo

Voisi kuvitella, että tyhjä reikä houkuttaa suurentamaan sitä sellaiseksi mistä itse mahtuu läpi.
Meillä ainakin reijät saa olla ihan rauhassa, kun siellä on pullo.

Jos jätät reijän tyhjäksi, saat sen nätisti piiloon laittamalla molemmille puolille prikan ja niitten läpi pultti ja mutterilla ulkopuolelta kiristys. Olipa vaikea selittää :D

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Hamsu-hullu

#32
Joo toi mutteri juttu on tosi hyvä, ja oikein tajusin mitä tarkotat :D entä jos laitan siihe reikään, miten sen saa pysyy siinä?
Edit:// joo laitan magneetilla.
Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

Vevve



Keksinpäs näppärän pullonkiinnitystavan terraarioon! Mulla on noita pieniä Rolly-pyörien jalustoja paljon kun pyörät on hajonneet, joten käytän niitä juomapullotelineinä!

Hemulitin

Mä laitan sellaseen "dunaan" jossa on ne ritilät ympärillä, niin sillä rautalanka jutulla, ja yleensä minidunaan katosta kiinni.

Henni

#35
Nyt tarvittaisiin apua. Syrkkini keksi tuhoamisen kohteeksi juomapullot. Nyt parin yön aikana on kaksipulloa tiputettu katota. Syrkki siis pääsee tasolta kiipeämään kattoon ja nakertaa siellä juomapullosta rikki sen "muoviulokkeen", josta rautalanka menee läpi. Näin pullo tippuu katosta eikä sitä sinne uudestaan saa. Tosiaan kaksi pulloa on tuhottu eikä minulla ole enempää ehjiä ja kaupat on tänään kiinni. Miten saan syrkille juomapullon viriteltyä dunaan muuten? (ps. tiedän, että johtuu liian pienestä asumuksesta ja isompi terraario on jo ostettu, mutta kuljetuksen sille saan järjestettyä vasta kuukauden päästä. Siihen asti pitäisi saada syrkki ja juomapullo sopimaan tuohon dunaan)

Edit: Toistaiseksi ongelma ratkaistu sillä, että ompelin kankaasta pienen pussin, jossa on alakulmassa reikä. Tästä reiästä tulee juomapullon "nokka" ulos ja tämä pussi on ripustettu kattoon.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Katitar

^ pikaisella guuglauksella en löytänyt kuvaa vastaavanlaisesta väkerryksestä, mutta ainakin hiiripuolella on joskus käytetty sellaista niksiä, jossa metallisesta juomatölkistä (tyhjästä  :icon_cheesygrin:, hehheh!) leikataan pohja irti, laitetaan juomapullo tölkkiin niin, että pilliosa tulee tölkin juomareiästä ulos ja tämä väkerrys ripustetaan vaikka rautalangalla kattoon kiinni.

toimiskohan tuollainen ratkaisu tällaisessa tapauksessa? sen tölkin yläreunanhan voisi jotenkin tukkia myös, jottei kaveri yritä sitten kavuta sinne ja satuttaa itseään teräviin reunoihin.  :icon_neutral:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

hamsuhamsuhamsu

Tai ottaa hiukan pidemman rautalangan ja laittaa juomapullon reiästä ja kattoon kiinni eikä niihin pieniin reikiin niinkin pysyy jos ei dunaav vaan kokoajan availe :fruit:
-----Uusi Profiili-----!!

krisuliiih

Mulla minidunissa juurikin pullot rautalangalla kiinni kattoritilään, ovat siis ulkopuolella ne pullot, mutta juomapullon nokka niin menee sille tarkoitettuun reikään. Toisessa pullossa on kuminauha tiukasti laitettu pullon ympärille pitämään rautalankaa, toisessa väliaikaisesti sähköteipillä :D
Isoissa dunissa on ne pienet reiät vesipulloreiän kohdalla dunan yläosan päälipuolella. Olen niihin laittanut rautalangan niin että kiedon päät yhteen, myös pulloissa on oma rautalanka, jonka taivutan tämän dunassa kiinni olevan rautalangan välistä.
Hyvä jos joku ymmärsi mitä tarkoitin. :D
Kotonamme hamstraa:
-kkh uros Valdemar (normaali)
-vkh rb urokset Tobias ja Wiljami (laikukas ja normaali)
-vkh rb naaraat Lilja ja Ninja (laikukas ja täplikäs)
-vkh tv uros Da-Capo (safiiri)
-vkh cb naaraat Riepu ja Nessu (normaali ja opal)