• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterikirjat

Aloittaja Essi, 24.11.08 - klo:14:58

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#60
Kyl sillee vissii raha ratkasee kustantajille, kun miettii että minäki tosiaan laitoin SHY:n nimissä ison listan virheistä mitä tuossa Hamsterin hoidon ABC:ssä on, eivätkä noteeranneet sitä mitenkään. Ilmeisesti ollaan asenteella "se on vain hamsteri - tärkeintä on että saahaan rahat" tai sitten että "tuo on joku täys sekopää täti Hamsteriyhdistyksestä kirjottaas höpöhöpöjä" :D

Kirjotin kyllä kaikkea muuta kuin kiihkoraivolla, eli tosi asiallisesti ja ystävällisesti, kuitenkin painottaen virheiden vakavuutta.

Nyt sitten ihmiset tekee sen mitä "hyvät" hamsunhankkijat tietysti tekevät (niin kuin minäkin aikanani tein): ostavat hamsukirjoja ja ammentavat tiedot niistä. Voi gaash... Toivottavasti kirjamarkkinat paranis huomattavasti - ja onneksi netti on ees jonkin verran valottanut totuuksia.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Essi

#61
Se kirja mitä Ninde on tuol myymäs se Hamsteri kirja
siis se jonka nimi on Hamsteri nii onks siin oikeet tietoo.

ammie

#62
^ Kyllähän noissa kaikissa kirjoissa oikeaakin tietoa on, mutta joukkoon on yleensä tungettu myös väärää tietoa.

edit// kirjotusvirhe, joka oli ihan pakko korjata.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Essi

#63
ok. ( se kirja oli jonku kuuluisan eläinlääkärin tekemä )

ammie

#64
^ Joo, mutta mä uskon, että tän foorumin moni kasvattaja pystyis sisällöltään tekemään paremman kirjan hamstereista kuin tälläinen kuuluisa eläinlääkäri. Siis tietenkin ihan riippuu, mutta esim. tällä eläinlääkärillä ei vältämättä ole ikinä ollut lemmikkinä hamsteria, jolloin hän ei voi tietää kaikkia samoja asioita kuin hamsterien kanssa oikeasti eläneet.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

sasu^

#65
Jostain kirjastosta lainaamastani hamsukirjasta muuten luin, että terran pohjalle käy myös multa :'O Outona kyllä pidän! Ei kai sitä multaa noin vain piha penkistä mennä ottamaan. Ötököitähän sitä helposti leviää sisällekin.. Ymmärsinkö jotenkin väärin, vai laittaako joku purun tai muun sellaisen sijasta multaa terraan?
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

sasu^

#66
Siellä puhuttiin myös kissanhiekasta, jota voi pistää hamsun vessaan, mutta eikös se ollut, että se tukkii jotenkin hamsun poskipussit tai jotain?
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

Essi

#67
Lainaus käyttäjältä: "ammie"^ Joo, mutta mä uskon, että tän foorumin moni kasvattaja pystyis sisällöltään tekemään paremman kirjan hamstereista kuin tälläinen kuuluisa eläinlääkäri. Siis tietenkin ihan riippuu, mutta esim. tällä eläinlääkärillä ei vältämättä ole ikinä ollut lemmikkinä hamsteria, jolloin hän ei voi tietää kaikkia samoja asioita kuin hamsterien kanssa oikeasti eläneet.
No siis joo kyl mäki mielummi tähän foorumii luotan. Sil eläinlääkäril on vaa 1 hamsteri , ja sit se ei tiiä et suolakiven nimi on suolakivi koska se oli kirjottanu sinne Nuolu kivi  XD

Vevve

#68
Mä lueskelin Stockmannin Akateemisessa sellaista kirjaa kuin "Pienlemmikkieläinten hoito" tai joku tuontapainen nimeltään. Siinä näytti nopeasti katsottuna olevan ihan ok tietoja, mutta kääpiöhamsterilajit oli sekoiteltu ihan toisiinsa. Roboja ei mainittu lainkaan, campbellia ja talvikkoakaan ei eroteltu toisistaan vaan ne olivat vain venäjänkääpiöhamstereita, kuvassa näytti olevan hybridi...

Essi

#69
^Outoo jos siin on hybridi kuvas koska jos joku oikeest luottaa kirjoihin nii se vois luulla Hybridii talvikoks tai cämksyks

sasu^

#70
Niin, kirjoissa ei mielestäni erotella ollenkaan kääpiöhamsuja esim syrkeistä. Talvikko on vaan Venäjän kääppäri ja sillä hyvä..  :S
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

Potmo

#71
Itse näin joskus kirjastossa kirjan jossa neuvotiin ulkoaitauksen tekemistä hamstereille. Täältä olen kuitenkin lukenut, että hamsua ei pitäisi missään nimessä ulos pistää.. Muutenkin oli ihan höpöhöpökirja.. Ahdistaa juuri se, että kaikki eivät hae tietoa netistä vaan suuntaavat perinteisesti kirjastoon ja lukevat sieltä sitten miten hamsteria "pitäisi" hoitaa.. Eräällekin tuttavalle olen monesti saanut mainita monista epäkohdista, onneksi on kuitenkin uskonut.. Esim. käytti pesävanua ja juoksupyörä oli aivan liian pieni (ei tiennyt, koska paketissa oli syrkin kuva..) yms.. Myös duna oli aivan liian pieni. Kerroin kyllä tästä sivustosta, mutta en tiedä ottiko opikseen. Muutenkin kyllä vähän vastuuttoman oloinen tyyppi, ihan sääliksi käy eläinrukkaa..
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Vevve

#72
Mun pitäisikin joku päivä kipasta tuohon kirjastoon ja lainailla sieltä pari hamsukirjaa naureskeltavaksi. Joku täällä mainitsi hamsterivideonkin, löytyisiköhän semmoista...

ammie

#73
^ Kuulostaa aika hyvältä idealta tuo kirjasto. Ajattelin ostaa ihan huvin vuoksi "kokoelmaani" (yksi kirja) Mustista ja Mirristä sen syrkin hoito-oppaan, mutta en sitten raaskinut tuhlata pennosiani. Ehkä joku toinen kerta kun en sitä mihinkään tarvitse, olisin vain tahtonut nähdä mitä kaikkea sinne on mahdettu kirjoittaa.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Essi

#74
Joskus kyllä hermostuttaa ku eläinkaupat kertoo myös ostajille väärää tietoo  :<