• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

Unipallo

Mä ostin K-Raudasta rullan liian kalliilla. Kannattaa vältellä kyseistä firmaa, ellei ole tullut uusia verkkoja mallistoihin.  :icon_confused:

Alkemistin

Pakko laittaa, kun törmäsin tähän eilen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40128563/
Uuh, tuosta kun väsäilisi oikein kauniin asumuksen olohuonetta koristamaan. :icon_cheesygrin: Jos olisi vain yksi hamsteri...

Minttu

Me ollaan käyty Nummelassa kaikki mahdolliset rautakaupat yms läpi missä tuota verkkoa vois olla mutta mistään ei olla löydetty. Tulis kyllä tarpeeseen kun Herkku karkasi terrasta ja löytyi roskiksesta  :icon_lol:

Humselo

Lainaus käyttäjältä: Hajime - 03.04.13 - klo:09:40
Pakko laittaa, kun törmäsin tähän eilen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40128563/
Uuh, tuosta kun väsäilisi oikein kauniin asumuksen olohuonetta koristamaan. :icon_cheesygrin: Jos olisi vain yksi hamsteri...

Mä olen tätä samaa kuolannut monella Ikean reissulla  :icon_lol: Sitä päivää odotellessa kun on vain se yksi hamsteri...  :icon_rolleyes:

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Alkemistin

^^ Saukkolan Landenilta olen joskus ostanut jotain verkkoa, mutta sieltäkin kannattaa kysyä etukäteen (http://www.landen.fi/rauta/). Tosin sulla alkaa varmaan olla jo Vantaa lähempänä.  :icon_e_wink:
Ai mutta Nummelassa on Honkkarikin (http://www.hongkong.fi/fi/info/tavaratalot-nummela.html) - kävitkö jo siellä? Itsekin pitäisi käydä ostamassa parempaa verkkoa, tuskastun tuon nykyisen kanssa. :anksti:

^ Ehkä eläkkeellä. :icon_cheesygrin: Sitten kun mulla on varasto täynnä viiriäisiä...

Minttu

Tuonne Honkkariin painelin ensimmäisenä verkkoa hakemaan eikä sielä mitään ollut. En kyllä kysynytkään, ehkä olisi pitänyt...  :icon_cheesygrin:

alexandras

minä ostin tuota meidän verkkoa Bauhaussista .. sitä oli monta metriä eikä maksanut kovin paljoa, alle kympin muistaakseni (ja sitä kyllä tosiaan oli paljon).

jenniliini

Ostin tuollaisen smartstore laatikon talvikolle asumukseksi. pohja on 41x31 ja korkeus n.30. Onko tämä liian pieni? Tietty jos sinne väsää vielä tason...
Sydämensä menettänyt ihanille karvaisille pikku palleroille.

Katitar

mun mielestä on ainakin turhan nafti. se on minidunaakin pienempi.. sekin on mun mielestä tosi pieni.  :icon_neutral:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

jenniliini

ok, löysin käytetyn savicin minidunan kooltaan 55 x 39 x 26 cm. olisiko tämä sopiva? Sisältää pienen tasonkin.
Sydämensä menettänyt ihanille karvaisille pikku palleroille.

Nipsu-Naksu

#355
Lainaus käyttäjältä: jenniliini - 25.06.13 - klo:21:53
ok, löysin käytetyn savicin minidunan kooltaan 55 x 39 x 26 cm. olisiko tämä sopiva? Sisältää pienen tasonkin.

Tuo on jo parempi, monilla tuon kokoinen kääpiöllä. Tuo korkeus on kai pikkaisen liian pieni mutta muuten pohja-alaltaan ok. Mutta jos tuo ja edellinen ehdottamasi ovat vaihtoehdot niin tuo on jo paljon parempi. :yes:

Itse aina mietin siltä kannalta että kuinka hyvin saa erilaisia virikkeitä mahtumaan pakollisten, riittävän tilavien pesämökin ja juoksypyörän lisäksi. Ja sitten noiden ja virikkeiden lisäksi täytyisi jäädä vielä tyhjää kaivelu-/juoksentelu-/kulkemistilaakin.

MUOKS. Niin ja piti sanomani että olisi enemmän kuin jees taas nähdä hamstereiden asumuksia, erityisesti itsetehtyjä luomuksia.  :yes: Jos ihmisillä olisi aikaa ja energiaa laitella kuvia niin kiva olisi. :)

-Titiuu-

Tuommotteinen tuli tehtyä! Tärkeimmät valmistuskriteerit olivat: edullinen, halpa ja lähes ilmainen.  :peukku:
Ja toteutus siten minimaalisella määrällä työkaluja kerrostalokämpän olkkarissa (sori naapurit  :enkeli:).
Rahaa paloi alle 20egeä, josta yli puolet meni liukuovien E-alumiiniprofiileihin, loput killingit kulmalistoihin, ruuveihin ja muuhun tilpehööriin. Nyt kun tuo on koeponnistuksessa niin yllätyksenä tuli hiljaisuus: tuohan on melkeen äänieristetty (ei kuulu pyöränrullaus yhtään, jossei mene tuuletusräppänän ääreen korvat höröllä  :icon_mrgreen:)

Alkemistin

^Hieno! :peukku:  Minkä kokoinen tuo on, ja mistä sait E-profiilia halvalla?

-Titiuu-

^ Se on about kokoa 100x40x50. Halvalla en löytänyt mistään, mutta k-raudasta ostin nuo pätkät...jos olis laseja tilannu jostain lasitusliikkeestä niin olisi varmaan pakettina saanut kyllä edukkaasti.
Kyllä mä tuossa rakennellessa sain monta kelpo ideaa, jotka voin toteuttaa sitten johonkin projektiin, mihin poltetaan euroja vähän enempi  :icon_cheesygrin:

Alkemistin

^Otan sitten yhteyttä, kun alan rakentamaan haaveilemaani kymmenen asumuksen kaapistoa (jonkun vuoden päästä).  :msilly: