Äiti ei ymmärrä että hamsteri tarvitsee isomman häkin

Aloittaja Nasu, 13.06.12 - klo:19:15

Lainaus käyttäjältä: Katitar - 03.07.12 - klo:19:27
Lainaus käyttäjältä: fxjvgxb - 03.07.12 - klo:18:50

tää on mun mielestä tosi hyvä pointti. yhtä laillahan ne marsut ja kanitkin tarvii liikuntaa häkin ulkopuolella (ehkä jopa vielä enemmänkin kuin hamsterit). tuo 120cm pitkä häkki on tosi yleinen koko  ja osa pitää ihan metrin mittaisessakin paria marsua tai pieniä kaneja.. meillä syrkkikin asuu metrin mittaisessa terraariossa. tuohon pointtiin verrattunahan se on aika lukaali.  :icon_cheesygrin:

Kompsin. Ja miten ihmeessä täällä nyt pidetään alle 100cm pitkiä häkkejä liian pieninä o__o Mä luulin että suositusraja oli 80cm. Jos tosta menee pienemmäks SYRKILLÄ niin sitten ei kyllä mee kun väliaikasesta asumuksesta. (+ OTOT Pakko lisätä että että kanit ja marsut tarvitsee paljon enemmän liikuntaa häkin ulkopuolella, koska kanit(marsuista en tiedä..) eivät ole häkkieläimiä toisin kuin hamsterin.)

Muttajoo tosi hyvä, että saa uuden häkin :)
R.I.P syrkki Infatuation ''Vanilja'' 06.06.09 - 10.12.11

Kotona kolmipäinen eläinlauma sotkemassa paikat, valtaamassa sängyn ja tekemässä elämästä elämisen arvoista.

L.H

>>>Tähän väliin täytyy myös todeta, että marsuharrastajien keskuudessa on ihan OK laittaa kaksikin kappaletta marsuja 120cm pitkään häkkiin. Täällä tuota 120cm pitkää häkkiä aletaan sitäkin kohta pitää ihan liian pienenä syyrialaiselle hamsterille, joka on noin kolme kertaa marsua pienempi.<<<

Tämä on minusta melko ontuvaa logiikkaa. Näin ajatellen olisi aivan ok säilyttää esim. pikkukoiraa koko sen ikä vaikkapa reilun kokoisessa wc:ssä, koska turkiseläimillä on vielä ahtaammat tilat.

metsku

Ja se eläimen pienuus ei kyllä kerro liikunnantarpeesta paljoakaan. Marsut eivät samalla tavalla kärsi ja häiriökäyttäydy 120cm häkissä kun hamsteri suhteessa kokoonsa olevassa häkissä. Hamsteri on erilainen eläin, se on marsua paljon vilkkaampi ja liikkuvampi ja alttiimpi kaikenlaiselle häiriökäytökselle.

rocychan

^Se ei silti merkitse, että hamsterille 120cm häkki ois liian pieni, ei todellakaan. 120cm on ihan mahtavan kokonen häkki hamsterille, ja täysin riittävä. Ja musta toi koiran ja turkiseläimen vertaus oli tosi huono, eihän se oo ookoo pitää turkiseläimiä niin pienessä häkissä kuin ne valitettavasti joutuu elämään. Ne tartteis nyt vähintäänkin saman verran tilaa kuin koira.

rocychan

-- piti päivittää allekirjoitus, ja testasin tässä et toimiiko linkki, mut vahingos lähetinki viestin...

metsku

Joo en mä väitä lainkaan etteikö 120cm häkki olisi useimmiten hamsterille sopiva. Se tosin riippuu yksilöstä. Jollekin riittää pienempikin, joku tarvitsee isomman. Yksilöllisyys on kaiken a ja o. Hamsteri itse määrittelee käytöksellään sen minkäkokoisen asumuksen tarvitsee. Jos se häiriökäyttäytyy 120 cm asumuksessa ja kaikki muu on tarkistettu (virikkeet, purukerroksen paksuus, oksia tarpeeksi ym.) voi todeta, että juuri sille hamsterille juuri se asumus ei ole sopiva.

L.H

Samaa olin sanomassa kuin metsku. Ihminen ei voi määritellä sitä mikä on riittävä, sen määrittelee eläin.