• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupyörä

Aloittaja GaneshaX, 04.11.07 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

e??a

#45
^Ahaa, kiitos taas vinkistä! :D
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

GaneshaX

#46
Mua tosiaan kiinnostaa kanssa tuo miten kiinnität pyörän pahvialustaan...
Kun meilläkin on sitä ongelmaa ettei pyörä pysy paikallaan ja sitten se meteli joka lähtee gabberista..... Ärsyttää öisin. :kieli
Ja kun asunto on sen verran pieni että eläimet ei ole monen metrin päässä sängystäni...
 Eli varmaan toi pahvialusta olis hyvä. Jos pyörä ei lähtis seikkailemaan pahvin päältä XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Maikkis

#47
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Mua tosiaan kiinnostaa kanssa tuo miten kiinnität pyörän pahvialustaan...
Rautalangalla pahvin läpi ;)

GaneshaX

#48
Sori jos olen "vähän" tyhmä, mutta miten ns. päättelet rautalangan päät ettei hamsu telo itseään? (ainakin meillä jää aina ihan törkeen teräviksi)
Vai osaavatko varoa itseään??

edit, tapellaan rautalangan kanssa, kai se tästä.
Yritän saada lankojen päät kääntymään pahvia vasten.
Huomenna kommentoin miten sain tämän viritelmän toimimaan :mrgreen:

Niin ja muuten, eikö pahvi pidä irrottaa aina pesuja varten (siis pyörän pesu) ja pistää sitten puhdas uusi pahvi :pihalla:
Sori jos olen vähän hidas... :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

HAMPSU

#49
omistan nyt PK tytön eikä ne karvat ees oo pitkät. Tähä asti ollu semmone häkin seinää kiinnitettävä "umpinainen" muovi pyörä.
Ostan pian semmosen rautasen.
[size=50]<3[/size]

GaneshaX

#50
Siis mä en kestä, tämä meidän nykyinen pyörä (onkohan se jokin halpaversio Bittusta, sinikeltainen) Pitää hamsterin juostessa sellaista vispausta että koko gabberi tärisee ja tutisee. Eli mitkä on vaihtoehdot?
Silentspinneriä en pojalle osta kun se keskiö on turhan vaarallisen näköinen.
Neuvokaa mistä netti kaupasta saisin tilattua TUKEVAN, PKlle sopivan pyörän.
Olen koittanut nyt pitää tuota pahvilla ja ilman... :ankst:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

tyttö_vaan

#51
Meiän Nekulla on 2 isoa hökkelikköä pyörää. Toka tärisee ja rätisee ärsyttävästi. Öljysin toista, ei vingu ja pieneen natinaan tottuu helposti. Jos ei oo herkkäuninen. Mut mä oon kyl... No kuitenki. Mun mielestä asialle ei voi tehdä mtn. Kaikki pyörät rätisee ainakin vähän (siis sellaset jotka ei oo kii seinäs) koska eihän sitä pyörivää osaa voi tukea? Ei se muuten pyöris. Ei kannata pistää liian lähelle esim terran seinää, sit kolisee.

GaneshaX

#52
No esim. silentspinnerissä ei ole minkäänlaista häiritsevää tärinää, kerrassaan loistava juoksupyörä. Mutta eihän PK syrkillä voi sellaista pitää :pihalla:  Vai onko siihen olemassa jokin kikka?
Mutta se kun kattoritilä hakkaa gabberiin ja koko asumus pitää hirveää räminää... :roll:  En saanut nukutuksi vaikka olin yövuorosta tulossa.
Ja en siis nyt puhu kitinästä :mrgreen:  Eli kuinka vakaita metalliset pyörät on? Olen joskus kuullut maininnan jostain korkista tai kupista pyörän navan suojana????  :c8  Muistaako kukaan?? Olisiko ollut jonkun kasvattajan hoitoohjeissa?? Tunnusta!
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vilma

#53
Meille tuli eilen pk-uros. Hän on vielä pieni, joten tukan pituutta ei oikein pysty vielä sanomaan..Hänellä on kuitenkin umpinaisen pyörä. Tarkoitus olisi ostaa kyllä toinen tuollainen hyväksi havaittu pyörä :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Anza

#54
Me hommattiin talvikolle tollai, on aika hiljai...

Tawu

#55
Voisko olla nii, et juoksupyörän ripustais dunan kattoon?  :roll:   Siis tietty jollain tukevilla pidikkeillä!!!! :lol: Ja jos voi, mistä sellasii saa?? jos tiädätte, kertokaa ihmees!!!!!!
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

Tiituz

#56
Lainaus käyttäjältä: "Tawu"Voisko olla nii, et juoksupyörän ripustais dunan kattoon?  :roll:   Siis tietty jollain tukevilla pidikkeillä!!!! :lol: Ja jos voi, mistä sellasii saa?? jos tiädätte, kertokaa ihmees!!!!!!

Yksikin huutomerkki riittää ;)
Olen kyllä nähny kai tuollaisia pyöriä mitä tarkoitit, mutta ne varmasti pitävät hirveästi melua. Ainakin meillä piti, kun kiinnittettiin pyörä seinään. Koko Duna pomppi ja heilui,mutta sitten laitoin juoksupyörän seisomaan jalalla, niin eipä enää melunnut  :D
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

Tawu

#57
Mun duna on 71x45. Mite sä laitoit "seinää" kiinni? :pihalla:  Ku mä en tiiä yhtää mitää dunaa laitettavist pyörist nii voisitteko selventää? :c8
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

Tiituz

#58
Joo siis mä ostin tolle talvikolle kylläkin pyörän, jonka mukana tuli suuri imukuppi, pyörän jalka ja se osa millä sen voi kiinnittää häkkiin. Ja kokeilin tolla imukupilla, niin piti ihan JÄRKYTTÄVÄÄ ääntä. Melua se ainakin pitää, itse käytän jalallisia pyöriä  :)
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

e??a

#59
Lainaus käyttäjältä: "Maikkis"
Lainaus käyttäjältä: "e??a"Meillä on ainakin ihan hiljanen, välillä se vaan on vähän hutera ja sit osuu seinään ja kolisee sitä lasia vasten (meillä on siis terra).. :roll:

Minä kiinnitän juoksupyöriin pahvialustat, jotka ehkäisevät sen ettei ne pääse liikkumaat lasin viereen ja kolisemaan päin lasia.. Kuvaa mulla ei taida nyt siitä olla mutta laitan myöhemmin jos muistan.

Maikkis: Voitko laittaa niitä kuvia joskus? Ei siis mitään kiirettä, mut kyselin vaan. ;)
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]