• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Juulia

#285
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

noora

#286
Mä kun olen aina pitänyt elukoita niin isoissa asumuksissa niin en ole oikein perehtynyt minimimittoihin. Kysymys siis kuuluu: jos jakaisin Kaikun 120 x 50 x 50 terran kahtia levyllä, niin vosiko siihen laittaa kaksi hamsteria? Yhden hamsun koppi olisi siis kooltaan 60 x 50 ja asentaisin molempiin koppeihin ison tason. Tuleeko ahdasta?

blood.and.tears

#287
About saman kokoinen pinta-alaltaan kuin duna (60*50cm terra on pinta-alaltaan 0,3m ja 70*45cm duna on 0,315), jossa suurin osa pitää syrkkejä, joten menee, ja eläinsuojelulain määräämän koon ylittää ainakin puolella.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

noora

#288
Kiitos vastauksesta. Ei muuta kuin väliseinää rakentelemaan. :)

Juulia

#289
Ronjan asumus on kokoa 80x44x38cm :)
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

noora

#290
Nyt on väliseinä paikallaan. Tekeillä on tasot molempiin koppeihin kooltaan 50 x 30. Eiköhän ne tuolla mahdu elelemään. Yksi mutta vain: mulla ei ole kuin yksi hamsteri.  :mrgreen: No, eiköhän sekin asia ole korjattavissa. Laitan sitten kuvia valmiista paritalosta.

blood.and.tears

#291
^ Nyt vasta tulikin mieleen että puhutaanko kääppäreistä vai syrkeistä? Laskin nuo mitat siis syrkeille.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

excitant

#292
Hankinpa sitten hyllyn, ei se kaunis ole mutta ainakin osan terroista saa pois lattialta. Täällä ei meinaa kohta mahdu enää käveleen...


Minski

#293
Lainaus käyttäjältä: "piksu"Voiko tämmöisen laittaa syrkille terraarioon? Vai onko jotenkin vaarallinen tms?

http://www.akvaarioon.fi/index.php?page ... &Itemid=26
Mun mielestä voi laittaa, mutta mulle ei kerran yhdestä eläinkaupasta Tampereella suostuttu myymään tommosta, kun sanoin, että tulee hamstereille :pihalla: . Myyjä sanoi, että kun se ei ole suomalaista puuta niin eivät jyrsijöille niitä myy, jos ne jyrsivät sitä. Itestä kuulosti vähän kaukaa haetulta, mutta ilman karahkaa sit lähdin liikkeestä. Kai he aatteli sitä omaa vastuutaan tietysti, että jos joku jyrsijä saa siitä jotain niin ihmiset tulee heille valittamaan, kun ovat myyneet sellaisia.
Hamsteriton tätä nykyä

piksu

#294
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "piksu"Voiko tämmöisen laittaa syrkille terraarioon? Vai onko jotenkin vaarallinen tms?

http://www.akvaarioon.fi/index.php?page ... &Itemid=26
Mun mielestä voi laittaa, mutta mulle ei kerran yhdestä eläinkaupasta Tampereella suostuttu myymään tommosta, kun sanoin, että tulee hamstereille :pihalla: . Myyjä sanoi, että kun se ei ole suomalaista puuta niin eivät jyrsijöille niitä myy, jos ne jyrsivät sitä. Itestä kuulosti vähän kaukaa haetulta, mutta ilman karahkaa sit lähdin liikkeestä. Kai he aatteli sitä omaa vastuutaan tietysti, että jos joku jyrsijä saa siitä jotain niin ihmiset tulee heille valittamaan, kun ovat myyneet sellaisia.

 :roll:  :huh  
Aijaa, mietin kyllä kans että onko noi jotenkin vaarallisia jos ne jyrsii sitä, siks varmistin vielä täältäkin. En tosin vielä oo tilannut, mutta luultavasti jokatapauksessa tilaan ja liotan niitä jonkun hetken. Puhvi muutti tänään iiiisoooon uuteen kotiin  :)  :sydan
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

blood.and.tears

#295
Eiks ainakin akvaariopuolella noita lioteta aika kauan ennen akvaario käyttöä? jostain muistaa lukeneensa juurakon liotuksesta, saattaa olla myös herppien puolelta..
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Heli

#296
Mua kyllä ihmetyttää et miten niitä muka vois akvaarioonkaan laittaa jos jotenkin myrkyllisiä olisivat.  :roll:
Liotus käsittääkseni sen takia että niistä irtoaa kaikkea kökköä alkuun. Mä ainakin muistelen että olisin keitellyt omaani hyvinkin keltaisessa vedessä tm.

Noh en tiiä kun en ole aiheeseen perehtynyt. Meillä on yhdessä terrassa aina yksi ennen akvaariossa viihtynyt juurakko asustellut eikä yksikään ko. terrassa asunut hamsteri ole oudosti/ennenaikaisesti kuollut.  :D
Destiny's hamsterit 2001-2009

mirilii

#297
Plus että tuskin ne hamsterit alkuperäisillä asuinalueillaankaan saa valita jyrsiikö ne suomalaista puuta vai kenties jotakin muuta  :D

Nilla

#298
Ihania asumuksia taas  :)  täältä saakin hyviä sisustusvinkkejä omien nappisilmien asumuksiin  ;)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

piksu

#299
Juu, tuolla sivuillakin sanotaan että saattaa päästää reilustikin väriä, jonka takia se liotus. Kiitos valaisevista tiedoista!
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!