• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Minkä hintainen on hamsteri+ tarvikkeet ?

Aloittaja Hamsters_, 03.01.09 - klo:00:09

« edellinen - seuraava »

Miharu

#15
Mähän olen itte kohta vasta 12 vuotias. ;> Mutta, kun lupasin Aapon itse ostaa ja tarvikkeet, yms, niin mulla meni jtn 82 €. Joululahjarahoilla ostin. Ostin dunan,hamsun,juoksupyörän,ruokaa,herkkuja,ruokakupit,juomapullon,pesämökin,kuljetusboxin,jne.  :oops: Ei niin hirmu kallis, mun mielestä. ?
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Kirppu

#16
Kun ostin ensimmäisen talvikkoni eläinkaupasta (2 vuotta sitten, kuitti vielä tallella  :D ) kaikki (eläin+tarvikkeet) maksoivat 83,80€. Itse talvikko maksoi 19€. Tarvikkeisiin siis sisältyi: duna, juoksupyörä, juomapullo, siemensekoitus (1kg), ruokakuppi, chinchillankylpyhiekka (1kg), pesämökki, suola- ja kalkkikivi, purut ja heinät.

Eli aika lailla tuossa 80 ja 100 euron välillä nuo hinnat liikkuvat. Riippuu aika lailla häkistä/dunasta/terrasta ja siitä mistä sen ostaa. Kirpputoreilta tai käytettyny saa usein halvalla hyvän terran.  :)

GaneshaX

#17
Kyllähän eri liikkeidenkin väliset hintaerot on huomattavat. Esim. keskikokoista gabberia ja dunaa olen nähnyt myytävän haarukassa 40-70e.
Käytettynä jos olen ostanut, niin hinta on ollut 15-45e, kunnosta riippuen.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vevve

#18
Minulla taisi ekaan hamsteriin mennä noin 35-40 euroa. Hamsterin hankin eläinkaupasta 20€, dunan sain 15 eurolla tutulta ja siinä mukana kaikenlaista sälää. Tietty ostelin siihen lisäksi vielä virikkeitä sun muuta..

Cindu

#19
Duna maksanu varmaan jtn 30-40e.. Hamsterit yleensä maksaa 10-30e.. Kasvattajalta saattaa saada halvemmalta. Ainakin yhdessä eläinkaupassa hamsterit oli 30e (; Juomapullo jotain 3 euroa ehkä, sitten ruoka kippo 1-2 euroa.. Juoksupyörä varmaan jotain 4-10e? Riippuu juoksupyörästä. Ja sitten meidän pesämökki makso 3,90.. Sitten voit ite tietty väsätä keksirasioista sille mökkejä.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Fuyu

#20
Noo...Mun talvikko makso eläinkaupasta 20 euroo ja duna oli 40 euroo. Se oli alennuksessa. (duna sisäls virikkeitä, juoksupyörän ja kopin, juomapullon yms) Hmm...puinen mökki tais olla n. 6 - 7 euroo. Ruokakuppi oli jtn 3 euroo. Tarvikkeet ja hamsu siis yhteensä n.70 e. Lisäks piti tietty ostaa kaikkee kuten purut, ruoat, hiekat, kalkkikivet yms...kun kaiken laskee yhteen niin lähemmäs 100 euroo meni.  :yes:
[size=85]R.I.P Yume ...yllättäen sinut menetin, menin aivan sekaisin, lepää rauhassa pikkuinen, vain ilolla sinua muistelen <3[/size]

laura87

#21
Yksi hamsu tarvikkeineen maksoi yli 200€ Korkeaa hintaa selittävät se että olen hiukka granttu ja erinäiset raivostuttavat vastoinkäymiset, ensimmäisen asumuksen hajoaminen jne.

siilipallo

#22
Minä hankin hamsterini suoraan kasvattajalta 12 eurolla. Hyvän kokoisen terraarion + tarvikkeita löysin tämän foorumin kautta 22 eurolla. Virikkeitä on sitten tullut itse väsäiltyä vessapaperista (kiitos hälle joka iglun ohjeen tänne aikoinaan postasi!) ja pajusta. Aika halvalla on siis päästy. Tietty tuohon menee vielä muutama euro lisää puruihin ja ruokiin.

Iinu

#23
Kyselisin muuten, hiukan aiheesta poiketen, että miksi yleensä kasvattajalta hankitut hamsut maksavat vähemmän? Yleensähän arvostetaan enemmän, jos on ostanut hamsunsa kasvattajalta kuin eläinkaupasta. Vaikka itselleni sillä ei olisi mitään merkitystä. Kunhan kyselen vaan mielenkiintoani kyselen  8)

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

windi

#24
Lainaus käyttäjältä: "Iinu"Kyselisin muuten, hiukan aiheesta poiketen, että miksi yleensä kasvattajalta hankitut hamsut maksavat vähemmän? Yleensähän arvostetaan enemmän, jos on ostanut hamsunsa kasvattajalta kuin eläinkaupasta. Vaikka itselleni sillä ei olisi mitään merkitystä. Kunhan kyselen vaan mielenkiintoani kyselen  8)

Koska kasvattaja ei tee, tai ainakaan ei kuulu tehdä, voittoa kasvateillaan. Eläinkauppa sen sijaan on bisnestä.
Hamsteritonta elämää syksystä 2007, vielä jonain päivänä mulla on taas oma hamsterihuone. Sitä odotellessa... :)

siilipallo

#25
Lainaus käyttäjältä: "windi"
Lainaus käyttäjältä: "Iinu"Kyselisin muuten, hiukan aiheesta poiketen, että miksi yleensä kasvattajalta hankitut hamsut maksavat vähemmän? Yleensähän arvostetaan enemmän, jos on ostanut hamsunsa kasvattajalta kuin eläinkaupasta. Vaikka itselleni sillä ei olisi mitään merkitystä. Kunhan kyselen vaan mielenkiintoani kyselen  8)

Koska kasvattaja ei tee, tai ainakaan ei kuulu tehdä, voittoa kasvateillaan. Eläinkauppa sen sijaan on bisnestä.

Aivan. Ja tietty mitä enemmän välikäsiä, sitä enemmän kertyy lisähintaa näiden välikäsien ottamista osuuksista.

GerbuHamsu

#26
Olen talvikkoja(2kpl) saamassa, ja aattelin terran lisäksi dunaa, jos tulisi erotus-pakko. Ja jollei tarvitse erottaa, asutan pikkuiset dunaan, koska terrassa pääsee juomapulloa pitkin liian korkealle. Kai jollain 25-50€ pärjää dunan ostossa? muuten on kaikki valmiina, ruokaa myöten, mutta puuttuu vain juoksupyörä(on kyllä juoksupallo, mutta sitä ei dunaan voi laittaa!) ja tämä duna. Isä ostaa kyllä talvet ja juoksupyörän, mutta duna olisi minun vastuullani. Löytyykö Lohjan Faunataresta noin 20-40€ maksavaa kahdelle talkulle dunaa? Kyllä kymppi-vee(melkeen 11..) osaa raha-asiat! Paitsi, että siihen menee BJD-nuken säästörahat.. No, pitää sitten vaan jatkaa säästöä ja toivoa synttälahjaksi huhtikuussa rahaa!

siilipallo

#27
Gerbuhamsu, täällä Oulussa kun viimeksi eräässä eläinkaupassa katselin minidunia (arvioin kooksi tuon 55x40) joissa oli mukana hieman tarvikkeita, liikkui hinta jossain 45 eurossa. Samoissa luokissa on liikuttu parissa muussakin kaupassa, joissa olen dunien hintoja sattunut vilkuilemaan. En tietenkään tiedä, onko hintaluokka aivan varmasti sama sielläpäin, mutta esim. tuolla http://www.lemmikkiexpress.fi/product_catalog.php?c=20 on.

Kannattaa varmaan käydä tarkistamassa tämän foorumin Myydään-palsta, sieltä minäkin löysin omalle hamsterilleni 70cm x 40cm x 40cm -kokoisen terraarion parilla kympillä. :)

Miyu

#28
Lainaus käyttäjältä: "Vilma"Hamsteri (syyrialainen) maksoi 5€
Oho,aika vähän  :huh Hamsuni ostin Leppävaaran eläinpuodista,ja se maksoi 20 euroa. Häkki makso n. 100e ja kamat jotain viiskymppiä.
[size=85]syrkkiuros Pyry synt. 12.6-o8 ? [/size] [size=85]+ tuleva uusi syrkki ?[/size]

AkuHamsteri

#29
Häkki + Juomapullo, juoksupyörä, purua, pesämökki, jnejne, maksoi 86 euroa.
Ja hamsteri maksoi 20 euroa. Eli n.106 euroa meni.  XD