Lasten lemmikkiluokka

Aloittaja Niina-03, 30.11.07 - klo:14:50

.Sonja.

^ Voi olla, ja kaikki ei välttämättä ajattele kuin että se on lasten.. Jos ikäraja olisi korkeampi, en ainakaan välittäisi nimestä : ) Mutta olen aika varma, että jos ikäraja olisi 15, kilpailijoita alkaisi olla jo paljon, sillä harvalla alle 10-vuotiaalla on omaa hamsteria, vaan se on sitten vanhempien/siskojen. (Noh, kaverini tosin kasvattaa gerpiilejä menestyksekkäästi ja on vasta 13.. xD )

Juulia

Tai sitten osallistujia karsii se, kun ylä-ikäraja on "vain" 12-vuotta, on jotenkin lapsellista osallistua sitten pienempien kanssa samaan luokkaan, mutta jos ikäraja olisi vaikka 14-vuotta, se ei olisi enää niin lapsellista, kun samassa luokassa on jo vanhempiakin kuin itse on.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Olive

^Mutta aina joku on nuorin, joku vanhin -> ne rajat on vaan vedettävä johonkin.Joskus tulee kuitenkin se vuosi, kun kaikki on nuorempia.

Mä itse kannattaisin just tonne 15v ikään rajaa vedettävän. Perusteluna ihan se, että pitkän linjan harrastaja ei voi olla tossa iässä vielä ja osallistumismäärä kasvaisi.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Elliska

Mäkin osallistuisin jos voisin :D
Tuo lasten-sana karsii kyllä varmasti osallistujia, mutta en silti lähtisi nimeä vaihtamaan. Junioriluokasta mulle tulee mieleen, että ne hamsterit siinä olisi nuoria.

Ikärajan voisi minunkin mielestä nostaa alle 15 vuotiaisiin :)

Mustikkamaan

Tuo nimihän siis repästiin pikaisesti hatusta kahden ihmisen voimin, että saatiin Poskari painoon näyttelykutsujen kera :D Tiedettiin että puhuttiin lemmikkiluokasta lapsille ja kaikki muut systeemit oli suunniteltu, mutta itse nimeä ei oltu päätetty. Sitten Pia ehdotti tuota Lasten lemmikkiluokkaa, ja minusta se oli hyvä ja selkeä. Mutta jos se karkottaa osallistujia niin toki sitä sitten kannattaa pohtia uusiksi :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Katar

Lainaus käyttäjältä: "Elliska"Mäkin osallistuisin jos voisin :D

Ikärajan voisi minunkin mielestä nostaa alle 15 vuotiaisiin :)

I totally agree with you  ;)

Junioreiden luokka vois sitten kuulostaa osuvammalta? Tai nuorten? Meinaa mulle tulee aina mieleen liitteestä "lasten" mieleen semmonen ns. harjottelu, alin taso ja muutenkin alentava kuva.
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

susu

^ Harva alle 15-vuotias on aloittanut jo menestyvän kasvatustyön, silloin asutaan (yleensä) kotona, ja on kyllä todella onnekas, jos perhe ei tule vastaan siinä hamsujen kasvattamisessa. Ja asjattelisin, että jos joku onnekas on jo noin nuorena kasvattaja, menee sitten varmasti norm. lemmikkiluokkaan, hakemaan hiukan haastetta.  ;)
Nipsu & Räpsy <3

GaneshaX

^ Sori jos nyt leikkaan pikkasen väliin, mutta kasvattaminen on toivon mukaan jalostamista. Ja silloin pyritään saamaan aikaiseksi standardin mukainen eläin. Eläintä arvioidaan kuitenkin standardiin verraten vain ulkomuotoluokassa :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

ammie

Mä en vielä oo käyny ollenkaan näyttelyissä, mutta jos en liian vanha olis tonne lasten lemmikkiluokkaan, niin  varmasti menisin sinne mielummin kuin normi lemmikkiluokkaan.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

no enintään 14v. nostetaan  :S

Tawu

Mä olin nyt viimetteeks - ekaa kertaa - lasten lemmikkiluokassa, ja osallistuja määrä oli 3 hamsua, koska yksi ei tullut. Muuten ihan hyvä, mut lähes kaikille hamsuille samanlainen arvostelu.  :S
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

Mustikkamaan

Saa olla aika hyvä runoilija, jos keksii käytännössä samantasoisille eläimille erilaisia kommentteja - samoista asioista. Monesti nimittäin tilanne on se, että saman luokan eläimillä on lähes tismalleen samat puutteet ja vastaavasti samat positiiviset ominaisuudet. Käytännössä lemmikkiluokassa kuitenkin arvostellaan kaikki samat asiat kaikilta eläimiltä, niin moniakaan seikkoja ei voi jättää sanomatta. Pahinta tietysti on, jos tuomarilla on kaiken lisäksi hirmuinen kiire.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Minski

Lainaus käyttäjältä: "Sohvi"Eihän sit meil oo mitään mahdollisuutta jos sitä nostetaan 15 vuotiaisiin. Jokuhan saattaa kasvattaa tuossa iässä ? mun mielestä ois hyvä 13v.
No hamsterin hoito ei ole kuitenkaan mitään hepreaa eikä mitenkään vaikeaa, ihan kuka tahansa voi osata hoitaa hamsteriaan hyvin riippumatta siitä onko kasvattaja, muuten vain aikuinen, 12-vuotias, 10-vuotias vai 15-vuotias :) Ei siis saa tuntea alemmuudentuntoa, jos sattuu olemaan nuori hamsterin omistaja :) Itse en ainakaan mielestäni juurikaan erilailla hoida hamsujani nyt, kun kasvatan verrattuna siihen aikaan, kun en kasvattanut.

---

Ja kuitenkin lemmikkiluokissahan pärjäämisen edellytys on hyvin hoidettu hamsteri. Pääasia ei siis ole se kuinka voi saada palkintoja helpoiten. Kukaan ei välttämättä tämmöistä kommenteillaan tarkoittanut, mutta muutamista kommenteista sain vain (ehkä virheellisen) kuvan, että ikärajaa ei saisi nostaa mihinkään, että pärjäisi helpommin.

Itse olen alun alkaen ollut ikärajan nostamisen puolesta.
Hamsteriton tätä nykyä

Sohvi

juu,en tarkoittanutkaan että kerjäisin palkintoja helpoiten tai näin. Tarkoitin että eikö rajaa voisi nostaa vaikka 13? Olisihan  se kiva muillekkin.