• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Siirihamsu

#345
Sain jo erästä veikkausta että suklaa-keltaisia? Molemmat siis ovat uroksia...karvojen päissä on ruskea vivahde!

EmmaTi

#346
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"
Lainaus käyttäjältä: "Siirihamsu"Edelleen varmistuksia poikasten väriin kaipailen, mitä laitan papereihin?  :|
Kumpikin vanhempi on musta eli poikasten on myöskin pakko kaikkien olla mustia. Näin ollen sanoisin että pojat on musta keltaisia, kovin vaaleita vain. Satiinilta näyttäisi se toinen, joskin jomman kumman vanhemman on tällöin oltava myös satiini.

Ylimmässä kuvassa on musta kk emä, eikös se näytä vähän satiinilta? Molemmat vanhemmat ovat myös ruskeasilmäisyyden kantajia, joten mä pitäisin noita molempia urospoikasia rs musta-keltaisina, eli onkos se uusi nimitys suklaa-keltainen??

Ninde

#347
Mun mielestä ainakin toi ei-satiini olis ihan mustasilmäinen, ne suklaa-keltaiset poikaset mitä oon nähny on olleet paljon lämpimämmän sävyisiä.

Minski

#348
Lainaus käyttäjältä: "Siirihamsu"Sain jo erästä veikkausta että suklaa-keltaisia? Molemmat siis ovat uroksia...karvojen päissä on ruskea vivahde!
Hyvin vaaleilla keltaisilla mustilla (tai mitä musta keltaisia ne nyt onkaan nykyään :)) se tikkaus näyttää ihan kuin olisi ruskeaa, mutta on vain niin hentoa, että aikaansaa rusehtavan efektin. Samaa juttua olen huomannut myös vaaleasti tikatuilla keltaisilla hamsuilla, itselläni ollut sellaisia, esim. Ibia: http://i28.photobucket.com/albums/c247/ ... fb57-1.jpg jonka tikkaus näytti ihan ruskealta, mutta tavis-keltainen se kuitenkin oli. Ainakin tuo sun nauhallinen poikanen on mun mielestä ihan mustasilmäinen ja minusta tyypillinen esimerkki vaaleasta keltaisesta mustasta alias musta keltaisesta (mun suuhun ei yhtään istu toi musta keltainen, tuntuu että sillon hamsun pitäs olla raidallinen niinkun seepra on musta valkoinen :P ) En mene sanomaan mitään tuosta satiinista poikasesta.
Hamsteriton tätä nykyä

Siirihamsu

#349
Poikasten paperit vielä työn alla, haluaisin vain tietää kumman värin niihin kirjoitan? poikaset ova menossa lemmikiksi...emä on LK musta kk ja isä LK rex musta keltainen.

EmmaTi

#350
^Olikos tässä poikueessa myös creme poikanen.
Sitä vaan mietin että miltä satiini karamelli pienenä näyttää??

Saana

#351
Vaikka tänne foorumille ny voi kirjottaa vaikka millä tavalla (keltainen musta, musta keltainen, kemu, muke, ke-mu, mu-ke jne) niin kirjoittakaa papereihin kuitenkin virallinen nimi. Tässä tapauksessa siis "musta-keltainen". :)

Rianda

#352
Olen ihmetellyt mikä väri kyseessä oikein on..
Kenties kelta-musta umborous tai creme umborous?
Mitä mieltä olette?
4 x syrkkiä
5 x talvikkoa
ja poikaset.

Anonymous

#353
Ei ainakaan creme vaan mun mielestä molemmat normaali umborous ja normaali umborous vn. Aika vaikea sanoa ihan 100% varmuudella huonoista kuvista johtuen.

Ninde

#354
Normaali umborouksia ovat. Ja tiesithän, että creme umborous = soopeli?

Yadell

#355
Lainaus käyttäjältä: "Rianda"Olen ihmetellyt mikä väri kyseessä oikein on..
Kenties kelta-musta umborous tai creme umborous?
Mitä mieltä olette?

Ei millään pahalla, mutta tästä taas huomaa kuinka hyvin olet väreihin perehtynyt.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

WeeaK

#356
Minkähän värinen mahtaa olla tämä herra?




lentsu

#357
Keltainen laikukas tai creme laikukas. Tiedätkö mitään hamsuttimen taustoista? Jos keltaisten karvojen päässä näkyy yhtään tummaa kärkeä, niin sitten keltainen laikukas.

WeeaK

#358
^ Taustat eivät ole tiedossa, eläinkaupasta tuli poika ostettua, eihän sieltä mitään papereita annettu mukaan  :< . Keltaisten karvojen päässä ei näy yhtään tummaa kärkeä, eli on sitten creme laikukas, eikö? Vai olenko ihan väärin nämä värist käsittänyt, vielä vähän hakusessa ja opettelemista noissa väreissä  :D .

Yadell

#359
Creme (vn?) laikukkaalta se näyttää. :)
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.