• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#705
hmmm... Mutta eräs virallinen kasvattaja suosittelee juurikin blanca-häkkiä ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Shimmer

#706
Ite en paljon perusta noista monikerroshäkeistä. Ne on usein aivan liian pieniäm eikä hamsterit usein tykkää ees kiivetä tasoilla... Mulla oli aikoinaan hamsterilla 3-kerroshäkki, eikä hamsu paljon tasoilla ollut muutakun sen että kattoritilässä roikku jonkun aikaa ja touhus alakerroksessa kaikkee muuta.

Ite ainaki suosin dunia ja terroja, joihin saa sitte ite kyhättyä jonkunmoisen pienen tasanteen ja niihin saa muutenki enemmän purua ku häkkeihin.

Ja siitäki, että usein nuo monikerroshäkit on liian pieniä.

Pauliina

#707
Että voi olla noin hienoja asumuksia  :shock:  Tänään hain pihalta kiven koristeeksi ja pilajan oksan nakerrettavaksi. Tietenkin ne pitää pestä ensin ennen häkkiin laittoa. Rölli varmasti ilahtuu  :sydan  Tiedättekö saako kaupoista esim. niitä tikkari-koteloita ilmaiseksi?
<3 Just live with it <3

Shimmer

#708
Kyllä me ainaki ollaa joskus saatu kaikenlaisia tyhjiä karkkilaatikoita sun muita ilmasiks kaupasta. Kannattaa käydä kysymässä että saako  :)
Hyvähän se vaan on varmasti kun pääsee tyhjistä lootista eroon, täällä ainaki on mielissään ku joku niitä huolii.

Pauliina

#709
^ Kiitos, pitää käydä kysymässä  :)
<3 Just live with it <3

Never

#710
Olen etsinyt viime aikoina tulevalla syyrialaiselleni jonkinlaista asumusta.
Olen käynyt monissa eläinkaupoissa, mutta kaikki asumukset tuntuvat olevan liian pieniä!  :( Suurin asumus, johon törmäsin oli duna, jonka pohjan koko oli noin 70x35cm.  :huh
Nyt viikonlopun paikallislehdessä oli minun ilmoitus, jossa etsin käytettyä häkkiä/terraariota. Soittoja on tullut vain pari. Yksi terraario olisi 80x30x40 (pituusxleveysxkorkeus). Voisiko sellaisella pitää syyrialaista, jos rakentelisi tasoja siihen? Onhan se vähän pieni, mutta en yksinkertaisesti löydä parempaakaan!  :(  :c8

eta

#711
Never: Minusta 80 cm leveä tuo sopii jos vaan pinnojen väli on pieni ettei syrkki tule väleistä ulos. Minulla on yksi syrkki 70 cm leveässä terrassa, toinen 80 cm leveässä häkissä.
Poika syrkki on 95 cm leveässä terrassa.

Never

#712
eta: Siis tuo asumus, jonka pohjan koko on 80x30cm, on terraario, joten ei ole pelkoa siitä, että hamsteri karkaisi sieltä.  ;) Jonkinlainen katto siinä kuulemma on jo.

blood.and.tears

#713
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"hmmm... Mutta eräs virallinen kasvattaja suosittelee juurikin blanca-häkkiä ;)
No sit mä varmaan pidän suuni kiinni  :mrgreen:

Joops, mutta vois vaihtelun vuoksi laittaa meiltä kuvia
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Velluliini

#714
Onko 70x40 lasiterraario hyvä hamsterille kun meillä on sen kokoinen akvaario varastossa ja duna meni rikki. niin voisiko syyrialaisen laittaa semmoiseen?

Möfö

#715
^Voi käyttää ton kokosta syrkillä mutta isompi tietenki olisi parempi
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

eta

#716
Never: taitaa olla minulla lukihäiriö.  :oops:  meillä hamsut roikkuu usein katossa joten kannattaa ne kattoritilätkin olla pienellä välillä  xD

jensku

#717
Tietääkö kukaan ferplastin uudesta duna fun maxista? ja missä sitä myytäisiin? :)
//http://trade.ferplast.com/fercatal/dep/duna_fun_maxi.jpg
se on tän näköinen häkki :)

Tämä on kuulema suurempi duna (syyrialais versio) mitä se vanhempi duna fun on. :yes:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Avalon

#718
Itse olen tuon näköisen nähnyt Faunattaressa... Raision Myllyn Faunattaresta ja Turun Puurotin Akvaariossakin taisi olla.
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

Marla

#719
Muakin sapettaa se, että liikkeissä ei tunnu millään olevan sopivan suurta häkkiä syrkille. Samoin kaikki putket tms. ovat pieniä, meillä ne ovat kääpiölle ja hiirille sopivia, ei todellakaan syrkille, vaikka kuvassa niin mainostetaan.

Olen miettinyt vakaasti uusivani hieman hamsujeni asumuksia. Kun meidän tytsykkä on rahtusen ehkä liian pienessä häkissä aktiivitasoonsa nähden, ja muutenkin...
Ikävä puoli vain on se, että vanhempani eivät laita juuri tikkuakaan ristiin minkään hyvien häkki- tai terrahankintojen eteen, sillä heidän mielestään hankin turhan suuria :roll: .
Esimerkiksi Ricon häkki on 80x50x40 cm, joka on liian iso ja peräti ahdistavakin hamsterille... Sanovat he. Ja minä olen sitä mieltä, etten enää koskaan suostu hankkimaan tuota pienempää asumusta syrkille. Aivan ihanaa, että häkissä/terrassa on kunnolla tilaa.
Mutta mitäpä teet, kun vanhemmat eivät ole samaa mieltä vaikka mitä tekisi :roll: .
Kyllähän kykenen itsekin noita hankintoja jo tekemään, ei sillä, mutta olisihan se tietysti mukavampaa, jos hyvän häkin löydettyäni saisin vanhemmilta hieman avustusta, jonka maksan tavalla tai toisella myöhemmin takaisin...
Mutta ei siinä mitään; itse haluan hamstereita pitää, joten itse olen varautunut menoihinkin.