Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jane_O

^ Onko mahdollista tehdä lomake jossa olisi tyhjät paikat esim. 10 hamsterille? Eli vaan tyhjiä samanlaisia täytettäviä paikkoja (vrt. esim. työhauissa menneet työpaikat). Silloin ei tartte välillä tallentaa mihinkään. Ja varmaan onnais, jos ilmo lähtee vielä tekstimuotoisena? Sitten on se, että on nappi, syötä uusi hamsteri, jolloin edelliset jää näkyviin, mutta tulee uudet tyhjät kentät (tätäkin tapaa näkee noissa nettityönhakukaavakkeissa, eli tällöin saa syötettyä juuri niin monta ex-työpaikkaa kun hakijalla on). Mutta en tiedä onko tuo kuinka vaikeata toteuttaa, minä kun en osaa koodata ollenkaan ;).

Mutta hieno homma, että joku on innostunut kehittämään tätä netti-ilmoasiaa :)!
Tässä noista Anninan ison poikueen uroksista videota :). Urokset ovat siis meillä asustelleet emosta erottamisen jälkeen. Ihania hööpötettäviä ovat olleet :). Valokuviakin koneella on, täytyy vaan ensin jaksaa pienentää niitä, että saa ne tänne galleriaan ladattua.
Lainaus käyttäjältä: "Sirpa"Minä olen ainakin menossa Tampereelta junalla. Alustavasti olen katsonut sellaista junaa, joka lähtee klo 7.32 Tampereelta Helsingin suuntaan. Se on lähijuna R tai henkilöjuna tai millä nimityksellä se nyt kulkee Riihimäkeen asti. Se on tasan klo 9 Hyvinkäällä eikä tarvitse vaihtaa junaa Riihimäessä.
Jos Hyvinkäälle lähden, enkä mene jo edellisenä päivänä, niin mä tuun kanssa tällä :).

Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Kuka haluaa toimia leikkimielisen pehmoleluluokan tuomarina???

Mä voisin ainakin vakavasti harkita, mä oon muutenki niin pehmoeläinhullu :D. Jos siis vaan tuun.
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"
Lainaus käyttäjältä: "Annina"^Mua kanssa ihmetyttää suuresti se, että hamsumääriä pitäisi saada alas. Itse kokisin tärkeämpänä uusien tuomareiden kouluttamisen niin että näyttelyihin saataisiin useampi tuomari, jos eläinmäärät ovat suuret. Tästähän sitä tulisi tuottoa myös.
Ei tietenkään ole ensisijaisena tarkoituksena eläinmäärien vähentäminen, vaan lähinnä indeksikorotus myös ilmohintoihin, koska muutkin kustannukset ovat vuosien aikana nousseet (matkakulut, tilojen vuokrat jnejne). Nämä samat ilmohinnathan on olleet käytössä koko euro-ajan (eli kohta jo 10 vuotta!), ellen nyt ihan totaalisen väärin muista.

Tästä päästäänkin siihen, että miksi ihmeessä hintoja on korotettu niinkuin nyt tehtiin?!? Eihän noissa korotuksissa ollut kauheasti järkeä, jos halutaan saada lisää tuohta kassaan. Ennemmin sitten olisi pitänyt tehdä korotus kautta rantain, niinkuin Musu aiemmin esitti:

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"En mä ainakaan itke minkää määräalennuksien perään, vaan että toi koko homma oli ihan epälooginen.

Must ne vois mennä vaik jotakuinki näin:

Ilmoittautumishinnat Hamsteriyhdistyksen jäsenille:

Standardi- ja koestandardiluokat:
1. ja 2. hamsteri 6 €/hamsteri
3. hamsteri ja siitä eteenpäin 4 €/hamsteri

Ei-standardiluokka:
3 €/hamsteri

Lemmikkiluokka:
1. ja 2. hamsteri 5 €/hamsteri
3. hamsteri ja useammat 4 €/hamsteri

Ilmoittautumishinnat ei-jäsenille:

Standardi- ja koestandardiluokat: 8 €/hamsteri
Ei-standardiluokat: 5 €/hamsteri
Lemmikkiluokka: 6 €/hamsteri

Ilmoittautumishinnat Lasten lemmikkiluokkaan (omistaja alle 12-vuotias):

3 €/hamsteri (riippumatta onko SHY:n jäsen vai ei).

Olisi siis tosiaan jokin logiikka tässä hommassa.
Ja by the way, kukaan hallituksesta ei edelleenkään ole kommentoinut asiaan mitenkään.
Lainaus käyttäjältä: "Annina"Mikä on perustelu sille, että veteraanit ovat ilmaisia? Eikö tavallaan pitäisi suosia nuorten eläinten näyttelyttämistä eikä "kiusata" enää vanhoja eläimiä. Eli nämä vanhemmat eläimet tuotaisiin paikalle vain jos olisivat niin hyvässä kunnossa, että ne kannattaa tuoda ja silloin siitä olisi valmis maksamaankin?

Ensinnäkin tästä olen aivan samaa mieltä. Miksi juuri niiden pitäisi olla ilmaisia, joiden joukossa on paljon niitä, joita ei enää todellakaan pitäisi näyttelyyn tuoda. Se, että veteraanikin olisi maksullinen laittaisi vähän ensin miettimään kannattaako eläintä enää näyttelyyn raahata.

Toiseksi mielestäni korotus olisi pitänyt nimenomaan kohdistaa siihen 1. ja 2. eläimeen. Ja mielestäni myös lemmikkiluokassa olisi ollut 1e:n korotus paikallaan. Jos ilmojen korotuksella on tarkoitus tuoda enemmän kassaan rahaa, eikö silloin olisi ollut paikallaan korottaa juuri noita edellä mainittuja, koska niitä on valtaosa näyttelyssä loppuviimein kuitenkin.

En oikein tiedä mitä mieltä olla tuosta lasten lemmikkiluokasta, toisaalta ihan hyvä että se on olemassa, toisaalta en näe mikseivät nuo eläimet voisi menestyä normi-lemmikkiluokassakin. Ehkis pitäisi olla joku systeemi, että olisi vain yksi lemmikkiluokka, mutta siinä olisi sellainen "lapsi-haara" eli tyyliin tuomari voisi tämän tiedostaessaan jakaa esim. lisäkannustuspalkintoja tai jotain. Emmä tiiä tajuuko kukaan nyt mitä tarkoitan, mutta jos siis nykyisen lasten lemmikkiluokan tarkoituksena on palkita myös lapsia ja se ettei aikuiset ns. jyrää heitä, niin eiks tuo ajaisi saman asian? Varsinkin siis nyt, jos kerran se on samanhintaista. Tai sitten pitäisi evätä osallistumismahdollisuus kunnon lemmikkiluokkaan esim. alle 12 vuotiailta, jolloin ehkä tuo ajaisi pointin lasten lemmikkiluokalle ainakin tuolla nykyisellä hinnalla.
Ja kuinkakohan epäselvä onnistuin olemaan, tuli vähän sekava pohdinta :D, toivis ees joku tajuaisi mun pointin...

Ja edelleen sillä pehmoeläinluokalla saisi kivasti pikku lisätuloa plus viihdettä perheen pienimmillekin.
Jees, josko mäkin tähän viel jotain kirjoittaisin. Eli kiitos kivasta näyttelystä, mun mielestä kaikki sujui ok ja päästiin ajoissa poiskin :). Ruoka oli ihan huippua, kiitos Viiru! Oli hirmu kivaa nähdä kaikkia immeisiä ja vähän tehdä siinä sivussa hommiakin :). Kiitos Saanalle ja Heidille kyydityksistä sekä tamperelaisille huippuseurasta (ja tietty muillekin) :)!

Ja menestystäkin tuli, kun meillä asusteleva robopoika Åke eli Tiitiäinen oli lemmikkiluokassa 2. ja paras nuori sekä ulkkiksessa paras nuori <3, jee!
Lainaus käyttäjältä: "Nilla"[kuva]
Punapäät Juoruu  :D

Missäköhän ihmeen välissä oot tollasen ehtinyt nappaamaan :D. Hauska kuva :).

Ps. Ai niin, Nilla, mun piti sua jo näyttelyssä nykäistä sua hihasta palkintojenjaon jälkeen, se sun soopeli oli ihana  :sydan!
Mä äsken mietin ruokapöydässä, että kun on niin pitkä aika on viimeks ollu näyttelyssä, että mitäköhän sitä pitääkään ottaa mukaan, niin avokki vaan tokas: "No hamsteri." XD Vähänkö repesin  xD.

Mutta joo, todellakin on miettimistä nyt, varsinkin kun päivä voi venähtää pitkäksikin. Plus, että sitten on pitänyt vielä miettiä Rauman kamat, sinne siis huomenna Turusta näytskän jälkeen porukoille kylään.
Makuuneista saa kanssa pahviputkia, kun niillä tulee ne kaikki julisteet sellaisissa putkiloissa.
Jei, viikko enää :)!

Kiva määrä eläimiä, robojakin on kerrankin vino pino :).

Edit: Mutkin saa johkiin hommiin laittaan, mieluiten ehkä puokkiin joku pesti, niin ehtii sosialisoituakin. Mut ei sihteeriks ruotsalaisille, ei jaksa kieliä miettiä vapaapäivänä ;). Ja tietty pärjään ilmankin, eli etuajo-oikeus muille :).
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Joo kyl ihan luvattoman kauan on Jaana pitäny jotain ihme taukoo :) Mä muuten muistan vieläkin elävästi kun näin Jaanan ekan kerran, se oli Pinan näyttelyssä Pirkkahallissa joskus monta vuotta sitten :)

No kun ei ole kauheesti ollut näyttelytettävää kun ei omiaomia elukoita ole :P. Nyt nappaan tosiaan nuo meidän sijoituskersat mukaan, niin on mullakin sit joku "kunnon" syy tulla ;).

Ja mä muistan myös ko. näyttelyn paremmin kuin hyvin. Silloin tutustuin Minskiin ja Anninaan, heti ottivat porukkaan  :sydan.
Minäkin olisin pitkästä aikaa viimein tulossa näyttelyyn. Hirmu kivaa nähdä ihmisiä pitkästä aikaa :)!
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Jos tuota musta vn-poikaa ei oo varattu siihen mennessä niin otan sen mukaan tuonne hurmaamaan ihmisiä nappisilmillään :P

Ounou! Meidän on ehkä pakko tulla katsomaan tätä poitsua Juhan kanssa, jos se on sulla mukana siellä...  :oops:
En nyt jaksanut kauhean tarkkaan lueskella kaikkien juttuja *paha minä :D*, eli pahoitteluni jos tulee toistoa. Mutta sellainen vois olla siis hyvä, että olisi tietyissä kohdissa ruksittavissa ne kaikkein tavallisimmat jutut mitä kaavakkeisiin kirjoitetaan ja lisäksi avoin kohta. Jos mikään normikohdista ei ole sopiva, voi vaihtoehtoisesti kirjoittaa avoimeen kohtaan (plus tietty kirjoittaa tähän tyhjään kohtaan lisähuomioita ruksien lisäksi jos tarvis). Mutta mun mielestä vois lähteä siitä, että ruksittavien joukosta ei ole pakko löytyä sitä oikeaa vaihtoehtoa, vaan lähinnä ne olisivat apuna arvosteluja tehtäessä eli nopeuttaisivat hommaa. Tällöin kaavakekkaan ei pääse paisumaan liian laajaksi.

Hyvä homma anyways tää uudistus, säästää kovasti sihteerien käsiä ;).
Ja laitetaanpas noista kiinariperheen luona asuvien sisaruksista myös yksi kuva (nämä neljä siis asustelevat meillä), tässä ikää 12vrk:tta:

Eli hyvin voi loppupesuekin ja mamma myös (eli antibiootti auttoi, thank god!) <3. Kovasti seikkaillaan jo pesän ulkopuolella.

Kun Saanan kanssa pelastusoperaatiosta päätettiin, oli toiveissa, että edes puolet poikasista selviytyisivät. Nyt ovat kaikki 7 kunnossa, eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Ja hyvässä lykyssä edelleen siirto pelasti kaikki (myös emon), tiedä miten olisi käynyt, jos Kukalla olisi ollut 7 poikasta huollettavana.

Meidän rakkauspakkaukset :lov.