• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Tüna

#690
^ Kuulostaa ainaki mun mielestä hyvältä. :)

Avalon

#691
Noh tuo pienempi terra joka oli tarkoitus hakea tänään jäi nyt saamatta.. Menimme hakemaan mutta ei ollut ketään kotona. Joten ostin 2 Smart Store laatikkoa jotka mitoiltaan: 51*35*35 suunilleen ja toinen samanlainen :) Yhdistän ne putkella ja sinne menee toinen syrkeistäni :) Ja toiselle menee se Duna jonka saan lähiaikoina :)
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

Juulia

#692
Mullakin haussa 70*45*30cm (väh.) pk-pojalle, koska häkki ei tuolle pojalle oikein sovi... ;)

Ajattelin käytettyä koska lähimmässä eläinliikkeessä duna maksaa melkeen 90e (86e) :roll:
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Avalon

#693
Mullakin etsinnässä halpa Duna joka mitoiltaan siinä 80*40*40cm kohdalla.
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

GaneshaX

#694
^^pikkulinnassa ovat aika edullisia, postikuluineenkin. Saattaa silti kyllä mennä aikaa että saat ehjän perille asti. Tuppaavat hajoilemaan.

Dunien/gabbereiden koothan ovat n. 57x40x28/69x45x28/95x50x35
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Möfö

#695
^Käykö noista mitoista tuo 69x45x28 syrkille? Vai onkohan liian pieni...?
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

Juulia

#696
^ On se ihan hyvä :).

GaneshaX: Mä olen tyrmännyt nettikaupat tyystin, en halua maksaa liki 30e siitä että saan rikkinäisen dunan "palkaksi", mieluummin ostan esim. messuilta pikkulinnan standilta tjv. ;)
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

creamykatie

#697
Lainaus käyttäjältä: MariaKaikilla muilla vaikuttaa olevan paljon enemmän mielikuvitusta... Noh, tässäpä nyt meidän hamsujen asumuksia. Miten ne tuntuvat näissä kuvissa niin hirvittävän pieniltä...?
Kukan terrasta en olekaan ottanut kuvaa, mutta jos nyt siitäkin "vauvalasta" ottaisin jossain vaiheessa...

//http://s49.photobucket.com/albums/f279/Giladra/?action=view&current=IMG_5245.jpg
Väiskin häkki. Todella tylsä, mutta olen suunnittelemassa sinne muutoksia. Oksia muun muassa olisi tarkoitus lisätä. Tuon puisen hökkelin tein jämäpaloista hetken mielijohteesta :)
Väiski ei vain oikein välitä, vaikka sille keksisikin virikkeitä.

//http://s49.photobucket.com/albums/f279/Giladra/?action=view&current=IMG_5244.jpg
Indyn asumus tämä. En oikein pidä tästä, sillä koko on ehkä kuiteskin hieman liian pieni minun makuuni. Noita virityksiä tuolla ylhäällä on. Pyörää ei ole, kun se ei oikein mahdu, mutta häkki taitaapi vaihtua terraan jossain välissä.

//http://s49.photobucket.com/albums/f279/Giladra/?action=view&current=IMG_5240.jpg
Ja tässä vielä Ricon ja Maukan kämpät.
Ricon (alempi) on aivan mahtava häkki. Se on iso, jotta sinne saa kaikenlaista viritystä. Nyt sekin on hieman köyhähkö, mutta muutosta on jo tapahtunut sen verran, että puutikkaat ovat siirtyneet ja sinne on tullut pyörä.
Maukan duna näyttää kamalan pieneltä, vaikkei se nyt valtaisa olekaan. Sinne pitää ehdottomasti saada lisää oksia ja muuta vastaavaa, kun poju tykkää kiipeilystä ja kaivelusta niin valtavasti.

Meillä on kaikilla hamsuilla (Maukkaa lukuunottamatta) tuollaiset paksut, vahvat ja isot pahvirullat tunneleina. Äiti niitä sai jostakin, ja tuntuvat olevan hamsuillekin mieleen.

eurokankaasta saa jättiputkia 1e kpl, tarvitsee ison sahan jolla saa poikki
"toivo sitä mitä saat" (k.tahkokallio)

GaneshaX

#698
Se on kumma miksi dunat särkyy nykyään aina matkalla :( Tosi harmillista.
Mutta en tosiaan ole itse maksamassa paikalliselle kaupalle 79euroa hamsterdunasta ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Shimmer

#699
Se on muuten harmillista kun ne dunat uppaa menee rikki aina lähetyksen aikana... Mulle tuli kyl sillon tolle syrkille onneks ihan ehjänä, hyvin pieni särö oli yläreunassa, mut se nyt ei haittaa.

Ite ainaki ottaisin yhteyttä ko. kauppaan josta olisin tilannut dunan ja jos se on rikki. Haluaisin rahat takasin sillä ehdolla että lähettäisin dunan takaisin kauppaan.

GaneshaX

#700
Mä en jaksa alkaa säätämään noiden dunien lähettelyn kanssa ja odottamaan taas viikkotolkulla uusia. Liikkeestähän lähettivät sitten uuden, mutta se oli vielä enemmän säpäleinä. Antaa olla.
Haen itse sitten seuraavat, saan tarkatettua sitten paikan päällä että duna on ehjä ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

noora

#701
Käykö syyrikselle asumukseksi votregan hamster blanca- häkki? Mitat on muistaakseni 40 x 40 x 40 tai 50 x 50 x 50. Pohjan llisäksi siinä on kaksi kerrosta. Ajattelin ensin, että se on auttamatta liian pieni, mutta sitten löysin googlettamalla kuvia, missä kyseistä häkkiä asuttaa syyrialainen hamsteri. Tuollainen häkki meiltä löytyisi, on joskus tullut hiirille ostettua.

Möfö

#702
^Googlen kuvahaulla voit löytää kuvan jossa syyrialainenhamsteri on 20cmx20cm asumuksessa eli se ei tarkota että on sopivan kokonen jos jollain muullakin on. Minusta nuo mitat oli pieniä koska suositeltavat mitat on syrkille 80cmx45cm...
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

noora

#703
Mä löysin sellasen suomalaisen linkin, missä oikein suositeltiin kaikille kyseistä häkkiä. Pohjapinta- alaa tossa on vähän, mutta mä ajattelin, että tuo korkeus ja kerrokset jotenkin korvaisivat sitä.
Mutta nyt kun hain ton häkin varastosta niin kyllä se on ihan silmämääräisestikin liian pieni.
Sen takia alunperin kyselin tosta, että mulle muutti tänään hamsteri, joka on todella aktiivinen. Mulla on 130 x 50 x 50 terra, joka on jaettu levyllä puoliksi. Huomasin heti, että nuorelle vilkaalle eläimelle se toinen puolisko on liian pieni, kun taas toiselle laiskanpulskealle vanhemmalle hamsterille se on ihan passeli. Ratkaisin ongelman niin, että otin levyn pois ja jätin vilkkaan yksilön isoon terraan ja ostin laiskalle hamsterille kaverilta 100 x 35 x 45 terran.

blood.and.tears

#704
^ Syyrialainen (ja yleensäkkin hamsteri) ei luonnossa juurikaan kiipeile, vaan kaivelee tunneleita joten se pohjapinta-ala on paljon tärkeämpää kuin korkeus.
Ihan jos jo ulkonäöllisesti katsoo, niin hamstereilla (kinkkejä lukuunottamatta) ei ole häntää jolla tasapainoittelisi ja vartalo on muutenkin pyöreä. Toki ne kiipeilevät mielellään pieniä matkoja, mutta kömpelönä eläimenä ei saa olla suuria pudotuksia.
Se että jossain sitä suositellaan niin ei sitä tarkoita. Jättäisin omaan nojaansa nuo suosittelut jotka eivät tule yhdistyksen sivuilta tai virallisilta kasvattajilta - hamsterista kun liikkuu niin paljon väärää tietoa mm. kirjoissa yms.
Ja se, että lain mukaan syrkin saa laittaa 40*30*25cm laatikkoon, ei tarkoita että se olisi hyvä. Toki näin saa tehdä ja kenelläkään ei ole siihen nokan koputtamista, mutta jos on mahdollisuus valita, niin aina kannattaa valita isompi, eläin kuitenkin viettää siellä luultavasti sen 90% elämästään, vaikka saisikin ulkoilla joka päivä tunnin.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri