Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Tupuliina

^ Mulla on sama juttu, kun on korkea terraario niin pitäisi saada lisää hyödynnettyä korkeutta. Pitäisi käydä sahailemassa vähän uusia paksuja oksia terraa varten  :yes:

Tässä siis Sanin terra 130 cm x 65 cm x 45 cm:
Lainaus käyttäjältä: noora - 22.03.13 - klo:17:23
Miten tupuliinan terrassa tuo paksu puuoksa pysyy pystyssä? Häiritsee kun se näyttää leijuvan ilmassa.  :icon_mrgreen:

Se on rautalangalla kiinni terran poikkiparrussa  :icon_cheesygrin:
Näitä hamsujen kämppäkuvia on niin ihana katsella! :puna:

Tässä on meidän syrkkityttösen uusi kämppä:

Kuvasta puuttuu juomapullo, kun oli niin kiire ottamaan kuvaa kun oli saanut terran sisustettua, että unohtui pullo laittaa paikalleen  :icon_cheesygrin:
^ Sielläkin kivan vanha hamsu  :puna:

Meidän Turo tuli tuossa kuun alussa 2v 9kk.
Nyt se on ollut selvästi hitaampi ja nukkuu todella paljon.
Ruoka kyllä maistuu yhä ja vielä jaksaa kiipeilläkin.

Saa nähdä miten pappa vielä jaksaa. Jos se vielä huomenna on täysiss ruumiin ja sielun voimissaan, se on sitten virallisesti vanhin hamsteri mitä meillä on ollut. Edesmennyt Tarmo-vaari oli kuollessaan 2v 9kk 11 pv ja Turo on nyt tänään juurikin tuon ikäinen.
Meidän vanhempi syrkkipoika on tällä hetkellä 2v 8kk.
Se ei ole enää kovinkaan kiinnostunut juoksupyörästä, juoksentelee siinä aika harvakseltaan. Vapaana se juoksentelee paljon mielummin, eli kun otan sitä esimerkiksi sängylle vapaaksi, niin kipittelee vauihdikkaasti ja tulee sitten aina välillä syliini. Ulkonäöstä ei juurikaan huomaa vanhuutta.

Nuorempi syrkki on 2-vuotias ja sillä vielä riittää vauhtia kuin pienessä kylässä. Juoksupyörä senkuin kolisee kun se vetää siinä täyttä vauhtia. Tällä pojalla vanhuus näkyy lähinnä haalistuneessa turkinvärissä.
Nukkumisen lisääntyminen on tietysti ollut aina sellainen parhaiten havaittava piirre vanhenevalla hamsterilla, sitä kaikki vanhukset meillä on tehnyt.

Syyrialaispappamme Turo on nyt 2 v 6kk ja se on kyllä yhä erittäin toimelias. Se kyllä nukkuu enemmän kuin nuorena, mutta yhä kitisyttää juoksupyörässä menemään ja kun otan vapaaksi juoksemaan niin kiitää kuin pieni ydinohjus.

Sen sijaan toinen syrkki joka tuli meille eläkekotiin toisesta kodista, on jo vähän hitaampi. Sillä on ikää jotain 1v 6kk, mutta on selvästi hitaampi ja väsyneempi.
Hamsteri joka minulle tullessaan oli kaikkein pelokkain, oli edesmennyt Tarmo jonka hankin eläinkaupasta. Kun vain laittoi käden terraarioon lisätäkseen ruokaa, se sihisi, veti selälleen kippuraan ja naksutti hampaitaan äänekkäästi. Niin arkaa ei ollut aikaisemmin ollut, joten kävi väkisinkin mielessä miten sen kanssa tulee käymään.

Vaan en voisi onnellisempi, sillä ajan kanssa Tarmosta tuli maailman mainioin hamsteri. Kun vain jaksaa yrittää, niin palkinto siitä voi olla todella ilostuttava. Pari kertaa käytiin pet-näyttelyssäkin ja kummallakin kerralla se sai kunniamaininnan käsittelystä - se oli ikäänkuin piste iin päälle, että oltiin onnistuttu voittamaan kaikki se pelko!

Paras oli kun vanhana Tarmolla oli tapana tulla iltaisin nököttämään tiettyyn paikkaan terraariossa, odottamaan jaloittelemaan pääsyä. Kun sitten laitoin kämmenen terraarioon sen vierelle, se kiipesi itse kädelleni ja pääsi syliin ja/tai juoksentelemaan terraarion ulkopuolelle  :D

Se oli aivan mainio poika, vieläkin ikävöin poikaa, vaikka sen kuolemasta on nyt jo reilut kolme vuotta. Aika menee kovaa vauhtia.

Turo tuli vuoden lopussa 2009 ja onkin siis tällä hetkellä jo pappaiässä. Se ei ollut tullessaan ihan niin paha kuin Tarmo, mutta hyvin arka kuitenkin. Juoksi karkuun kovaa vauhtia, pelkäsi aivan kamalasti joutua syliin ja myöskin naksutteli hampaitaan.

Sen kanssa ei kesyyntyminen kestänyt ihan niin kauan kuin Tarmon kanssa ja se oli sitten melkoisen pian jo ihan ok ja sittemmin aivan ylikesy. Nykyään se vapaana kipittäessään tulee aina tietyin väliajoin istahtamaan kädelleni ja tulee niin Tarmo mieleen :sydan
Turo-pappa nauttii saamastaan lahjasta:

* ahmin ahmin*  :lov
Minun ensimmäinen hamsterini oli ihana pitkäkarvainen tyttö väriltään creme. Tästä on aikaa jo yli kymmenen vuotta, mutta yhä muistan tyttösen, kuinka hurmaava neiti se olikaan  :sydan
^ Niin se oli sinulta, kiitos oikein paljon! :sydan
Turo-pappa varmasti nauttii herkuista. Oli ikää minkä tahansa vain, niin herkut uppoaa aina xD

Minulla meni hetki tajuta, että joku sanoi nimeni ja lähdin sitten hakemaan palkintoa tietämättä mitä oikein olen hakemassa xD

Turolla oli eilen 2-v synttärit ja ajattelin sen saavan erityisherkkua nyt näyttelypäivän jälkeen, kun tällaisen reissun saa pappa vielä kestää. Tulikin tuo herkkulahja ikäänkuin sopivasti synttäripäivän kunniaksi!
Minä päätin ilmoittaa meidän pappahamsterin näyttelyyn. Sillä on nyt jokusen viikon ollut häntä mutkalla ja minä olen miettinyt voiko se olla knikki - olen sen luullut tulevan nuoremmille yksilöille. Vaan kyllä oli nyt Saanakin näyttelyssä laittanut merkin, että knikki. Jotenkin kummaa, että se voi tulla vielä näin 2-vuotiaallekin  :o

EDIT: Kirotushärö
Minulle muutti hieman yllättäen uusi hamsteri. Hamsteri jäi hieman heitteille edellisessä kodissaan, joten en pystynyt katselemaan/kuuntelemaan sitä sivusta vaan pyysin tuomaan hamsterin meille asumaan. Se on kai noin vuoden ikäinen, mutta ei ole tosiaan sen tarkempaa tietoa.

Tässä hän on:

Poitsu kun asusteli aiemmassa kodissaan pikkuisessa akvaariossa ilman virikkeitä, niin se on ollut aivan haltioissaan kun näki juoksupyörän! Samantien kun se näki sen, alkoi kova tutustuminen siihen ja pian se jo juoksi tuhatta ja sataa siinä. Ihana katsella kun toinen niin tykkää kun pääsee liikkumaan  xD
Lainaus käyttäjältä: "Annina"-Pet-rotat: 72kpl.

Nonni siinä meni meidän huiskuhännillä vikatkin mahikset päästä sijoituksille xD
^ Näyttelyssä on myös muita eläimiä kuten esimerkiksi rottia ja marsuja. Hamsujen kohdalla tuskin menee kovin kauan joten väki luultavasti karkaa paikalta ennen viittä  ;)

Mun poitsu on jo sellainen laiheliinikin, että se varmaan näyttää siltä kuin ei saisi ruokaa. Siihen ynnättynä tuo "pappaturkki" niin hyvin menee..  :D
Mua kaduttaa jo nyt että ilmoitin meidän jätkän mukaan. Se on jo sellainen harvahapsinen pappa, että se nauretaan pihalle  :lol: