• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

« edellinen - seuraava »

EmmaTi

#15
^Ehkä siinä synnytyksen lähestyessä sais siksikin olla energiapitoisempaa, kun vatsaan ei sovi niin paljoa sitä ruokaa.

Mustikkamaan

#16
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Juu ku meillä on muutenki erityisen vaihteleva ja terveellinen ruokavalio kasvisten ja hedelmien puolesta ja päivittäin kaikki saa jotain. Niin sit astutettu naaras ei tarvitse varmaankaan ihan heti sen kummempaa mut LA kun lähestyy niin silloin vielä monipuolistan sitä ruokavaliota ja tehostan ja annan sosettakin.

Joo just tollain. Mä annan keitettyä munaa ja jotain kalkkilähdettä myös heti astutuksen jälkeen päivittäin, et ne on ainoot semmoset "ekstralisät" normaalin monipuolisen kasvistarjonnan lisäksi (ja on tommoi kalkkikivikin tarjolla, mutta ei sitä oo tavattu paljoa nakerrella).
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#17
Mä olen antanut keitettyä munaa myös, kanaa ja jauhelihaa, ja erilaisia pähkinöitä.

Anonymous

#18
Meillä ollaan poksahdettu viime yönä :lov

Mustikkamaan

#19
Meillä on kyllä käynyt omituinen kato poikasissa, nyt niitä on neljä. Kaikki vähänkin pienemmät on kuollu (semmoset minkä ajattelin kuitenkin selviävän), eikä emo oo ees syöny niitä, oon ne poiminu sieltä pesästä kokonaisina pois. Sillon ihan alkuun emo söi jonkin verran varmasti kö en oo noin montaa ruumista löytänyt kuitenkaan. Tuo emo on kyllä ollut aina tosi nirso kaikelle, että en tiiä nirsoileeko se nyt ihan liikaa ruoan kanssa ettei sitten tule tarpeeksi ravinteita. Nyt nuo neljä jäljellä olevaa on kyllä tosi isoja ja muhkeita, kolme mustaa ja yksi musta valkonauhainen. Eiköhän ne ainakin selviä. Eipä oo "liikoja" myytäviä, mutta olisin silti toivonut että kaikki säilyypi hengissä. Toivottavasti näistä löytyis joku kiva uros, ettei mun tarttis seuraavassa sukupolvessa jännittää samaa...
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sintturainen

#20
Mulle tulee tänään m.s valkoinen poitsu lainaan. Eli pk vauvoja yhdistelmästä m.s valkoinen x normaali umborous ois tilauksessa :)

Sansku

#21
Tänään lähtee 5kpl Lumin lasta eläinkauppaan. Emo ei voi sietää lapsiaan, tällä hetkellä ovat pojat omassa häkissä, tytöt minidunassa ja Lumi pienessä terrassa. Kauheeta riitaa oli ennen kun sain siirreltyä jengin erikseen. Lapsoset ovat vasta 4vko ja 2 päivää, mutta ei voi mitään, ne ovat valmiita nytten. Hybridi tiedot ovat printattu, poikasten tiedot myös. Eläinkauppa lupasi antaa ne uusille omistajille! :)
Hyvityksenä saan minidunan, sinne saa kotiin jäävä Pyry neiti muuttaa.

Silti on surullista. Mun.. siis Lumin, lapsoset!! :(  :cry:
Wolf ~ hybridi poju ~ 6.12.2010
Lumi ~ talvikko (hybridi?) neiti ~ 18.11.2010
Ruusu ~ talvikko neiti ~ 25.3.2011
Hertta ~ syyrialainen neiti ~ 3.4.2011
Kaneli & Mimosa ~ roborovski tytöt ~ 4.4.2011

http]

Sintturainen

#22
Siis voihan ...  :c8  Mulla on TAAS täällä uros joka kattelee vaan seinille kun naaras tököttää häntä tanassa eessä... Pitää koittaa myöhemmin uudelleen, mutta naaraalla ei kyllä tuon selkeempää kiima ois voinut olla. Millonkaan aamuyöllä en kyllä jaksa herätä niitä astuttaan, mutta ei mulla oo yhtään ikinä ollut jolla kiima ois sijoittunut paljon yli puolen yön. Pitäkää peukkuja että poika hoksaa jutun jujun  :haha

Anonymous

#23
^Peukkuja sinne ja toivotaan et poika tajuis hommansa

Nape

#24
Oon niin pettynyt! Lissun iso maha osoittautui pieruksi. Valeraskaana oli siis. Nyt se on sit uudestaan astutettu.
Nyt sais alkaa tää homma onnistuun pikkuhiljaa.

Saana

#25
^Ettei se olis syöny poikasiaan si? Vatsa oli nimittäin sen verran iso, että olis todellakin luullu, että siellä jotain oli.

Nape

#26
^en tiedä, sekin kävi mielessä. Pesä oli kuitenkin täysin puhdas, ei verisiä papereita tms. Sen takia mä käännyin valeraskauteen, mut koskaan ei voi tietää. Nyt jos tää ei onnistu niin mietin tarkkaan että kokeilenko enää astuttaa. Uros on ainaki jättäny jo yhden poikueen että siitä ei ole kii.
Ja en tiedä miks Lissu sit olis syönyt poikaset ku se on sellainen ihmisystävällinen eikä vaikuta stressaavalle, oikein sellainen ihana.

Saana

#27
^Poikasissa on voinut olla jotain vikaa. Emon ei siis tarvitse olla välttämättä ollenkaan stressaantunut syödessään poikasia. Joskus pesä on yllättävän siisti synnytyksen jäljiltä, mutta en kyllä muista, että olisi ollut ihan täydellisen siisti. Ikävää joka tapauksessa. :(

Nape

#28
Sekin on kyllä totta että jos on ollutki vikaa niissä. Sen verran näköjään oon pettynyt ettei tuo vaihtoehto käyny edes mielessä. Lissu on kuitenki oma itsensä ja siitä pitää olla tyytyväinen. Täytyy nyt vaan toivoa että joskus onnistuis vielä tässäki hommassa. Näinhän tämä pysyykin tosi pienimuotoisena ku ei saa yhtään poikuetta ulos sen ekan poikueen jälkeen :roll:

Marla

#29
Mulla on kanssa näitä poikasongelmia ihan kiitettävästi. :roll: Erinin ensimmäisestä poikueesta ei myöskään jäänyt mitään jälkiä pesään, kun se mitä ilmeisimmin poikasensa söi. Toivottavasti toisella kerralla teillä onnistaa!