hamsu arvioinnisaa ym..

Aloittaja minni15, 17.06.11 - klo:20:11

minni15

kiitos jos jaksatte vastata näihin kaikkiin ;)
talvikko naaras hipsu syntyi 10.2.2011
syrkki poju Nalle syntyi 15.9

Anonymous

Lainaus käyttäjältä: "minni15"1. kun tuomarit ottavat hamsterin arviointiin niin huomioivatko he sen että jotkut hamsut ovat siis kuten mun niin vikkeliä ja pystyvätkö ne sitten arvioimaan niitä vikkeliä ? Kyllä tuomarit pystyy arvosteleen vikkelänkin hamsun

2. oon kattonu että niiil voittaja hamsuilla on hienoja pitkiä  nimiä pitääkö se ite keksiä vai onko  periytyvä nimi edellisiltä? Ei tarvitse keksiä jollei hamsterilla ole kasvattajan antamaa nimeä niin voi olla ihan oma antamakin.

3. jos on se hamstraus  kisa lopussa, niin sitähän ennen ei kannattaisi syöttää hamsua paljoaakaan vai kuinka? Kyllä hamsteri yleensä jaksaa hamstrata vaikka olisi syönnytkin boxissa olevia ruokia.

..ja vielä :) jos ei ole koskaan ollut näyttelyssä onko järkeä mennnä kokeillemaan ulkomuotoluokkaan vai pelkästään lemmikkiluokkaan?  Ihan riippuu siitä millaiset arvostelut haluat saada hamsullesi. Jos itsestäsi tuntuu siltä että on siinä kunnossa että kannattaa laittaa ulkomuotoluokkaankin.

kiitos jos jaksatte vastata näihin kaikkiin ;)

Marla

1. Tuomarit ovat tottuneet käsittelemään hyvinkin erilaisia hamstereita, myös vikkelät tapaukset osataan ottaa huomioon ja arvostellaan. :)

2. En ole varma, tarkoitatko tuolla hamstereiden nimiä vai titteleitä (esim. FIN VLH, JV10). Nimen saa melko vapaasti keksiä hamsterille ihan itse - tosin jos ostat kasvattajalta hamsterisi, sillä yleensä on virallinen nimi jo valmiina. Täältä löytyy ohjeistus nimeämiseen: viewtopic.php?p=154293#p154293 . Tittelit nimen alussa ovat näyttelyissä ansaittuja, niitä ei saa itse laittaa.

3. Hamsterilla voi ja pitääkin olla kuljetuslaatikossaan evästä; siemenseosta ja jotakin tuoreruokaa (esimerkiksi parsakaalia tai porkkanaa). Hamsterin tapana on hamstrata ruoka, vaikka se olisi kylläinen. Ei siis tarvitse eikä pidä olla ruokkimatta hamsteria etukäteenkin.

Hamsterin voi ilmoittaa myös ulkomuotoluokkaan, vaikkei aiemmin olisikaan käynyt näyttelyissä. :) On ihan itsestä kiinni, haluaako kokeilla myös ulkomuotoluokkaa.