• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Epärehelliset tavaroiden ostajat/myyjät

Aloittaja excitant, 10.03.08 - klo:13:43

« edellinen - seuraava »

excitant

#15
^ En ehtinyt tarkastamaan, myyjällä oli kiire.

lunni

#16
Lainaus käyttäjältä: "excitant"Hän sanoi sen olevan kunnianloukkaus. Onko totta?
Ei, ei ole.
"Apinan rumuutta lisää, että se on kovasti ihmisen näköinen."

GaneshaX

#17
Mulla on kanssa kokemusta huonoistakin kaupoista.
Myytiin dunaa käytettynä, mutta ihan ehjänä ja toimivana.
Hinta 25e. Sanoin että voin tulla hakemaan dunaa ja sovittiin aika.
No, äijä kaivoi dunan jostain puuliiteristä (siis ei ollut vaivautunut hakemaan sitä, vaikka olis ollut pari PÄIVÄÄ aikaa) Se oli tosi likainen ja täynnä ihan aatamin aikaista ihme roinaa + juomapullon reiän kohdalla oli ISO jyrsitty reikä joka oli korjattu maailman rumimmalla tavalla.
(pistetty tosi tökeröt metallipalat jollain teollisuusmönjällä kiinni.
+ siinä oli halkeemia + kulmasta oli lohjennut pala pois.
Siinä äijä sitten sano, että ohhoh!! Se onkin vähän rikki!?
Ei tiputtanut hintaa, olin sanaton.
Otin dunan silti koska olin ajanut 100km hakemaan sitä (tarvitsin lisää dunia ihan oikeasti)
Tämä tapaus on tässä nyt luettavana jotta ihmiset oikeesti osais varoa käytetyn tavaran myyjiä.
Tuostakin dunasta tuli ihan ok - mutta isolla työllä.
Siitä esim. leikattiin isoja paloja pois ja tehtiin uutta seinää pleksillä.
(kiitos miesystävälle)
Esim kun pohjatyöksi pesin dunan kunnolla, niin nämä äijän "metallikorjaukset" tippuivat pois..... :roll:
Ostakaa vaan luotettavalta tyypiltä, oikeesti.
Minä tein hyvän ostoksen tampereen näyttelystä :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

piksu

#18
^^  :shock:  No huhhuh! Aikamoisia osaavat jotkut olla, jos ihan päin naamaa kehtaavat myydä rikkinäisiä! Itellä ainakin on kauppatavaroiden (oli se sitten mikä hyvänsä) kanssa periaatteena että se mitä itsekin voisin vielä käyttää kts. hyväkuntoinen/toimiva niin sen kehtaan eteenpäinkin myydä sille joka saattaisi sitä vielä tarvita.

Edit. Tulipas paljon kirjotusvirheitä  :kieli
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

lunni

#19
No kyllä itsekin voisin myydä hieman rikkinäisiä tarvikkeita, mutta ilmoitan jo ilmoituksessa puutteista ja yleensä kuvaan koko hökötyksen ja sitten nämä rikkinäiset tai kuluneet osat erityisen tarkkaan erikseen. Hinta tietenkin lasee heti kun tavara tulee käyttöön tai jokin osa rikkoutuu tai hukkuu. Olenhan itsekin ostanut TIETOISESTI ja halpaan hintaan dunan, jonka juomapullon reikä oli nakerreltu aika karseaksi sekä akvaarion, joka vuotaa ja yksi seinä rumasti naarmuuntunut (nykyään hamsun terra).
"Apinan rumuutta lisää, että se on kovasti ihmisen näköinen."

GaneshaX

#20
No kyllähän minä tuon ymmärrän, mutta en sitä että tavaraa myydään EHJÄNÄ.
Kyllä itsekkin ostaisin vähän korjausta tarvitsevan jos HALVALLA saisin.
Mutta se että valehdellaan tavaran kunnosta ja vaaditaan ehjän hintaa.
Tätä on todella paljon...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

maarit

#21
Se on eri asia jos tavaraa myydään ehjänä vaikka se todellisuudessa on rähjänen ja rikkinäinen.
Eikä se mun mielestä ole todellakaan kunnianloukkaus jos siitä myyjästä ilmottaa.
Tällä hetkellä hamsteriton

piksu

#22
Lainaus käyttäjältä: "maarit"Se on eri asia jos tavaraa myydään ehjänä vaikka se todellisuudessa on rähjänen ja rikkinäinen.
Eikä se mun mielestä ole todellakaan kunnianloukkaus jos siitä myyjästä ilmottaa.

No ei niin. Alkaa olla jo melkein velvollisuus ilmottaa tälläsesta meinigistä!  :shock:
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

-Sonsku-

#23
Aika ikävä juttu!  :<  Mutta jos multa kysyttäis niin kyl mä vissiin jonnekkin ilmottaisin!
Meillä vipeltää yksi luonnonvalkoinen pk syrkki
+
Toinen karvaturri, pitkäkarvainen maatiaiskissa

Vilma

#24
Voi kun ikävää.
Noh, täytyy sitten varoa, jos täältä jotain hankkii  :roll:
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

wiidii

#25
Lainaus käyttäjältä: "LAKI24.fi"-- Ostajan on voitava luottaa siihen, että hänen ostamansa tavara on sellaisessa kunnossa kuin kaupantekohetkellä on sovittu. Tavarassa on virhe, jos se ei ole sellainen kuin myyjä on sen sanonut olevan. --
-- Käytetty tavara voidaan myydä "sellaisena kuin se on". Kirpputorilta ostetun vaatteen ei siis voida olettaa olevan ehjä tai välttämättä edes puhdas. Tuotteessa on kuitenkin virhe, jos se ei vastaa myyjän antamia tietoja.
//http://www.laki24.fi/irom-irtaimenkauppa-virhe.html

Lainaus käyttäjältä: "LAKI24.fi"Jos tavarassa on virhe, ostaja voi vaatia virheen korjaamista. Virheen korjaaminen tapahtuu myyjän kustannuksella. Virheen korjaaminen on vaadittava välittömästi sen jälkeen, kun vika ilmeni. --
-- Jos myyjä ei ala korjaamaan virhettä lainkaan, ostaja voi korjata vian itse. Tällaisissa tilanteissa ostajalla on oikeus saada myyjältä korvaus niistä kustannuksista, joita hänelle on kertynyt vian omatoimisesta korjaamisesta. -- Ostajalle ei saa aiheutua minkäänlaista haittaa virheen korjaamisen vuoksi.
//http://www.laki24.fi/irom-irtaimenkauppa-virhe.html
[/size]

Ehkä tuosta oli jotain apua sinulle tai jollekin muulle tulevaisuudessa. Ikäviä tällaiset huijarit, mutta aina niitä löytyy.  :S
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

hamham k

#26
voi vattu!minä jos myyn jotain täällä niin ne ovat hyvässä kunnossa.Olen reilu kaveri ja en huijaa joten minuun ainakin voi luottaa.Aion (ehkä)ottaa tyttö hamsterin ja myydä poikasia 4-5viikon ikäisenä.

avain

#27
Olisiko mahdollista saada tännekkin palstalle sellainen "peukut ja per*eleet" osio, jossa voisi laittaa kenen kanssa kaupat onnistui ja kenen kanssa ei?
Kumminkin tätä kautta liikkuu aika paljon tavaraa ja eläimiä...
Alea iacta est! - Arpa on heitetty!

lunni

#28
Hyvin onnistuneet kaupat saadaan käsittääkseni ilmoittaa, mutta esim. väärinkäsityksissä voisi "huijareiden" nikkejen ilmoittaminen tulkita julkiseksi mustamaalaamiseksi. Käsittääkseni se julkistaminen on laitontakin.
"Apinan rumuutta lisää, että se on kovasti ihmisen näköinen."

avain

#29
^Muilla foorumeilla vaan on tämä käytäntö, joten tuskin se kovin laitonta on. Näihinkin voidaan säännöt luoda, että jos on ihan varma että on huijaus niin saa ilmoittaa...
Alea iacta est! - Arpa on heitetty!