Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Joku

Meille ei kuulu hyvää, Toope saa vaipua lähi-aikoina ikiuneen. Kasvain mahassa on sen verran iso että ei mene kauaa ennen kuin alkaa haitata  elämistä. Syö ja puuhailee virkeänä, mutta eläinhän ei näytä kipuaan, onneksi ei kuitenkaan arista kasvainta tai mitään muutakaan paikkaa. Odotin että Toope eläisi vähintään 2-vuotiaaksi mutta mikään ei suju kuten toivoisi... En kyllä haluaisi millään luopua Toopesta mutta eläimen etua ajatellen pitää mennä, halusi tai ei, nyt en kai voi muuta tehdä kuin hemmotella ja taata mahdollisimman kivuttoman ja levollisen lopun...
Hyh, voin vain kuvitella hajun, pikaisia paranemisia Timpalle!

Meiltä päin kuuluu vain hyvää, Jemma on saatu melkein käsikesyksi, pysyy hetken aikaa kädellä nätisti. Myös irtiollessa saan välillä nostettua, pitää vain ensin saartaa se käsillä ja sitten nostaa. Ja eikä ole kulunut muuta kuin viikko, voi miten fiksun ja oppivaisen likan omistan  :loov:

Ja Toopen suosikkipuuha on tällähetkellä pesänrakennus, kaikki vessapaperit ja hyvät heinät on raijattu pahvilinnaan.
No miksei onnistuisi, onhan itselläni kolme nuorta metsästysviettistä kissaa huoneessani välillä. Kunnon terraario jota eivät saa siirrettyä/kaadettua ja tukeva verkkokansi jotta eivät pääse koukkimaan tai siirtämään kantta.
Tosin koiralla saattaa riittää että terraarion nostaa riittävän korkealle, niillä ei ole kynsiä eikä yhtä hyviä hyppytaitoja kuin kissoilla :)
Nimi: Jemma Peteriina
Kutsumanimi: Jemma
Sukupuoli: naaras
Laji: Syyrialainen
Syntymäaika: 9-10.2011
Muuttopäivä: 18.3.2012
Väri: (virheellinen) vn normaali
Nimipäivä: 2.2
Talvikot, aivan passeleita luonteelleni, ihanan rauhallisia käsitellä  mutta riittävän touhukkaita mongertajia. Lisäksi ovat helppo sulkea kämmenien sisään ja tietenkin ovat kaikista suloisimpia ulkonäöltään :)
Toope täyttää elokuussa 2 vuotta, eli on tällähetkellä 1v ja 7kk.  Luonne on rauhallisempi ja nukkuu selvästi enemmän, ja turkkikin on alkanut ohenemaan ja näyttää usein sekaiselta :icon_sad:   Jotenkin en ole ajatellut että se on vanha (samasta syystä en ole kirjoitellut tähän aiheeseen), vain keski-ikäinen mutta nyt kun tämä syrkki muutti taloon niin Toopen vanhahko ikä oikein korostui.
Hyvä puoli on sentään se että ukko on pirteä ja jaksaa kiinnostua uusista asioista, toivottavasti elää mahdollisimman kauan :)

Ennenaikaiset synttärionnittelut Justukselle, pitkää ikää sinne päin :)
Eilen illalla meille kotiutui uusi tulokas, nätti 6 kk vanha syrkkityttönen. Rohkea ja touhukas neitonen on kyseessä mutta on aikalailla käsittelemätön eikä osaa olla kädellä, ei kuitenkaan pelkää terraariossa hyörivää kättä lainkaan vaan tulee rohkeasti haistelemaan :)
On ristitty ainakin väliaikaisesti Peteriinaksi ja värinä taitaa olla virheellinen vn normaali, kuva on tulossa yöhemmin :)

Muoks. Saanen esitellä Jemma Peteriina (pistin kuvat linkkeinä kun olisivat olleet liian isoja)
Jotkut kissat nuolevat itseään saadakseen ihmisen hajun pois, joten miksei hamsterillakin voisi olla sama juttu. Sijaistoimintaa ei kuitenkaan voi sulkea pois, eli peseminen voi myös tarkoittaa sitäkin että hamsteri on hämmentynyt.
Kiitos paljon Ninde  :peukku:  Nyt vain eläinkauppaan ja akvaariotarvikkeiden myyntipalstoille bongaamaan sellainen.
Kyllä akvaariot ovat mielestäni parhaita, näkyvyys on erinomainen ja on erittäin hauska katsella kun Toope möyrii purujen alla :D  Huonoja puolia ovat tosiaan tuo huono liikuteltavuus ja särkyväisyys :/
Omistaakos kukaan pleksiterraa?

Mutta asiasta toiseen, Toopen terra sisältää tällähetkellä:
-Ylösalaisin käännetyn pajukorin
-Kaksikerroksisen puumökin
-ruokakupin
-juomapullon
-purua
-purutikun
-heinäpesän
-juoksupyörän
-heinää
-ja "hienon" pahvilinnan johon Toope on niin tykästynyt, oli ihana katsella kuinka se rupesi rakentamaan pesää heinistä ja vessapaperista sinne sisälle, ja kyllä olen tehnyt siihen tirkistelyaukon :D
Nuo suomi24 eläinpalstat ovat kyllä lievästi sanottuna scheisseä, myönnän kyllä että olen muutaman kerran linkannut SHY:n sivuille kun on ollut sellaista tekstiä että huh.
Olisi kyllä mainio idea pistää hamsterin mukana noita käyntikortteja, kysyisivät ainakin täältä tietoa eikä mistään epämääräisiltä keskustelupalstoilta, tai oikeastaan käyntikortti pitäisi antaa ennen kuin sitä hamsteria edes haetaan.
Purua, 20kg:n Pölkky-paali poimittiin Agrimarketista  :tongu:
Voiko noista magneeteista jäädä jotain jälkiä lasiin? Turhaudun eilen rautalankakiinnityksiin niin paljon että juomapullo on kiinni tuetussa talouspaperihylsyssä ja rautalangat huoneeni nurkassa. Hyvin on toiminut  :peukku: sillä Toope ei jyrsi melkein lainkaan pahvia.
-Uusi juoksupyörä/lautanen
-Kiipeilyhärpäkkeitä
-Auringonkukan siemeniä (Älkää huolestuko se on vain kuvaustilanteita varten)

Purua ei nyt hetkeen tarvitse ostaa kun pari päivää sitten hain agrimarketista 20 kg:n Pölkky-purupaalin :D  Ja vain yhdelle talvikolle, (tai ei sitä tiedä jos jonkin ajan kuluttua tulisi muutama robo.... Pitäis vain saada vaihdettua huonetta, nykyiseen ei mahdu enää mitään)