Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

Henni

Onko joku rakennullut noita pleksiterroja itse (tai omistaa sellaisen) ja osaisi kertoa minkä paksuisesta pleksistä on tehnyt sekä kuinka paljon terra suurinpiirtein painaa? Haaveissa olisi kesälomalla rakentaa n.90x40x40 kokoinen terra ja mietin vain, että jaksaako sitä itse yksin liikutella helposti? :icon_smile:

wiidii

Minulla on kotikotona Lumijoella itsetehty pleksiterraario kokoa 90 x 50 x50 joka on tehty 4 mm paksuisesta pleksistä. Painaa käytännössä ei mitään, kantelen sitä puruineenkin yhdellä kädellä.  :icon_e_wink:
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Henni

^Mukava kuulla. Josko kesälomalla sitten saisin aikaiseksi väsätä sellaisen. :icon_smile:

p@llero

Mocca ei jostainsyystä melkein koskaan juokse juoksupyörässään. Yöllä tosin kuuluu välillä aina sellaista kohinaa, mutta en koskaan jaksa nousta katsomaan kun olen sellaisessa kevyessä unessa...   :icon_redface: Niin entä jos se ei saa tarpeeksi liikuntaa? Päästän sen aina 2-3 päivän välein lattialla tutkiskeleen mutta eihän se siinä silleen juokse ku käppäilee vaan... Ehkä pitäis ostaa vaikka sellanen 30cm juoksulautanen jos juoksis siinä mieluummin? Vai onko ideoita? :)
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

laurs

Meillä tällä hetkellä tälläinen sisustus :) kaikki muut puista tai keraamista, paitsi muovinen juomapullo :) tyttöni tykkää!

edit. ja toki juoksari, mikä ei ole tällä hetkellä käytössö tiineyden takia

pk musta syyrialaisnaaras Mystic Melancholy "Edha" 260811
pk homuke syyrialaisuros Rubeus Hagrid "Lenni" 110411
pk musta syyrialaisuros Sulo 010309-230911 <\'3

Meven

^ Siiiiiiis, onko tuo yhteen pötköön kaikki? Kuinka iso terra tuo on? :D

// Piti vielä sanomani, että näyttää upealta.

Meven

^ Kas vain, en edes tajunnut, vaikka juuri eilen ihailin kyseistä vitriiniä kaverini asunnossa. :D Mahtava keksintö!

Sulo

Tässä asustaa meidän Toivo poika. Mitat noin. 90x45cm
Lavender's Paprika, pk normaali
Dotty-Pat, vaaleansininen vn laikukas hopeoitu

Rukyo

Hei kun tuossa noista pleksiterroista puhuitte, niin itseäni houkuttaisi tehdä hamsulle sellainen.
Miten se käytönnössä onnistuu? (eli pitääkö pleksiä leikata ja miten se onnistuu ja sitten miten pleksinpalat kiinnitetään toisiinsa)
Kuinka paljon pleksi maksaa ja mistä sitä saa? :)
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Henni

Tämän ohjeen pohjalta ajettelin itse yrittää sen terran rakentamista: http://www.kronolia.com/terra/
Pleksin hintaa en osaa kommentoida, mutta itse ajattelin lähteä sitä kyselemään lasi- tai rautakaupoista.

sarsu

Hennin laittamassa linkissä on hyvät ohjeet, tein vuosi sitten itse viisi pleksiterraariota juurikin kyseisillä ohjeilla.

Kalliit oli tehdä, hintaa tuli varmaan päälle 100€/terraario, mitat 80x40x30cm. Ostin valmiiksi leikattuna sopivan kokoiset palat Etolasta, siihen päälle vielä muoviliimat (joka on aivan hirveän hajuista, meillä haisi koko kämppä kuukauden kun kylppärissä tehtiin  :umpfh: ) ja kulmalistat. Ja voi sitä työn määrää, kyllä meni hermot eräänkin kerran...
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

wiidii

Joo, pleksin hinta on vuosien varrella noussut paljon. Kun meillä aikoinaan (2005) tuo 90x50x50-terra tehtiin, maksoivat pleksin leikattuina ja liima yhteensä 35 euroa.  :nuts:  Riippuu myös todella paljon myös ostopaikasta - esim Etola on todella ylihinnoiteltu lafka Suomessa.  :prll:  Oulussa on ainakin todella hyvä pleksitehdas josta silloin nuo pleksit sai tuohon hintaan.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sintturainen

Meillä on työnalla hamsulaan 7 pleksiterraa, kooltaan hamsudunan verran, eli n. 70 x 40. Pleksit ois maksanut leikattuna yhteen terraan n. 50€ (täällä Oulussa siis  :tongu: ). Me aateltiin kokeilla leikata ite, ja ostettiin kirkasta valokatetta. Vielä ei olla leikattu, voin kertoa sit miten onnistui  :peukku: Ovat metri x metri paloina (yhestä palasta tulee siis yks terra...) ja hintaa oli 20€/pala.

Kassu

Tässä meidän neitosen asumus tällä hetkellä

Vähän huonot kuvat kyllä,( pahoittelen jos ovat liian suuria)
Omistajan tummaa sisustusta myötäilevä musta duna 58x38cm (pituus leveys) jota siis asuttaa talvikko neitonen
Tuota tasoa olen miettinyt, että ottaisiko pois kun ei siinä muuta kuin ruokakuppi, vesipullo ja kylpyastia (mikä ei ole kuvassa) oikein mahdu olemaan. Toisaalta ihan kiva tuo on, pysyy ainakin purut poissa ruokakiposta.  :icon_smile:
Tuon puisen kiipeilytason varmaan seuraavan siivouksen yhteydessä otan pois, kun ei se saavuttanutkaan niin suurta suosiota kuin ajattelin.
Paperit kauniisti levällään, niitä ei kuvausvaiheessa oltu vielä ehditty kiikuttamaan pesään. Neito nukkuu nyt tuolla sillan alla kuin mikäkin peikko. Se on suosikkipaikka, vaikka virittelin tuonne tason alle vanhasta teepaketista yhden piilon ja sitten vanha ittybitty igloo pesä myös siellä on. Ei vain neito pitänyt uudesta paikasta kenties.
Ja ei huolta, toinen herkkutanko oli vain hetken tuossa vähän extra pääsiäisherkkuna, mutta poistettiin jo, ettei tule makeaa mahantäydeltä
Mukana menossa:
Talvikko naaras "Nasu", yhteiseloa 13.1.2012 alkaen