• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Vevve

#975
^ Pleksi on oikein hyvää ja kätevää, mutta pirun kallista! Terraarion tekoon tarvitaan myrkytöntä silikonia, kuumaliima tai ruuvit tuskin toimivat. Täällä on näppärä terranrakennusohje: //http://www.gerbiiliyhdistys.fi/lehti/rakenna.html

HamsterSailor

#976
^Ok, kiitti Vevve :)

Mittailin tossa, että mm. asumusten pituus kasvaisi 71 cm:stä 85 cm:iin. Hyllyyn ei oikein mahdu suurempia, mutta onhan noissa jo 14 cm:n ero :)

Nape

#977


Lillan sai nyt tällasen häkkiviritelmän

metsku

#978
^Siellä on Lillanin hyvä kiipeillä :)

Minttu

#979
Meillä oli tosian talvikkoneidille väsätty terran päälle vanhan häkin avulla lisatilaa, mutta otettiin se pois kun neiti alko niin kauheesti kiipeilemään ja sitte putoili alas miten sattuu. Oli tosi ilkeen näköstä ku muksahteli miten sattuu. Onko teillä millasia kokemuksia pinnoissa kiipeilystä?

Eevi

#980
Lainaus käyttäjältä: "Zinde"Tosia upea terraario. Oma saman kokoinen näyttää todella köyhältä tuohon verrattuna.
Mikä tuo keskellä terraariota, tummaa puuta oleva juttu on? Kivan näköinen tuo vaalea "torni" tuossa yhdessä kulmassa! :)

Sellanen kiipeilyteline se vaan on. :)

Toi mun terraariohan on pleksiä, ihan toimiva on ollu.
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

noora

#981
Minttu, kannattaa varmaan rakennella tasoja ja laittaa niitä silleen "limittäin" ettei talvikko pääse putoamaan korkealta.  :)
Mullakin on talvikko, joka ei itse tiedosta olevansa aika kömpelö.  xD

Minttu

#982
Niin no mikä sitte taas on korkeelta, joku 20-25 cm ehkäpä oli mistä putoili. Kun ei tiedä kuinka helposti hamsulle tulee vammoja kun ne putoilee miten sattuu, niin ei oikein uskaltanu sitä pitää.

Mustikkamaan

#983
Hamsterit on tosi kestäviä! Ei ihan noin pienestä mun mielestä tarvitse säikähtää. Toki jos se putoilee jatkuvasti tyyliin savisen ruokakipon päälle tai johonkin, mihin ihan oikeasti voi kolauttaa itsensä, niin sitten on eri asia. Mut jos tippuu puruille tai tasaiselle tasolle, niin ei niille yleensä satu mitään - eikä kyllä kovin herkästi vaikka alla oliskin jotain epätasaisempaa.

Mulla on yhden kerran hamsterille sattunut haaveri pudotessa ja silloin se loikkasi minun sylistäni lattialle, siis huomattavan korkealta - ja jotenkin hassusti kuono edellä, niin hammas katkesi.

Yks poikkas häntänsä ihan selkeesti kun mulla oli 60 cm korkea häkki eikä siinä vielä ollut tasoja, siitä hännästä tuli niin kummallinen et se meni taatusti siinä. Et ihan niin korkeeta en suosittele tietenkään pitämään ilman välitasoja, mut just joku 20-25 sentin pudotus on vielä ihan ok.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Gina

#984
Joskus aikoinaan kun meillä oli talvikko, sillä oli terraariohäkki-viritelmä, lempipuuhaa oli tietenkin kiivetä tikkaita pitkin terraariosta häkkiin, hypätä sieltä alas ja kiivetä uudestaan hyppäämään  :D  Terraarion pohjalla oli paksu kerros purua ja joskus se saatto jopa tunnin kiivetä edestakaisin ylös ja hypätä sieltä alas  xD