Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - NuclearBitch

Kiitos kaikille vinkeistä (ja tosiaan, asun Pohjois-Irlannissa eli suomalaiset nettikaupat eivät käy). Ajattelin noudattaa EmmaTi:n ehdotusta, ja hankkia käytetyn häkin ja yhdistää sen tuohon Kiosiin. Täällä on vaan vähän heikosti häkkejä tarjolla, mutta pitää katsoa jos jokin sopiva löytyisi. Ostin sitä varten jo tikapuut, että saan ne häkit yhdistettyä, tai että hamsu pääsee sitä kulkemaan  :fruit:
Olisi taas kysyttävää, onko tämä kyyhkis hopea vai ei?

Minusta ei nimittöin hopealta näytä, mutta kasvattaja oli sen hopea kyyhkikseksi merkannut. On siis tälläisestä yhdistelmästä: llaappSgsgbaBaEe  X  lLaaPpSgsgTotorxrxrdRd.

Kiitän ja kumarran  :icon_smile:
Eilen kotiutui meille uusi poika, joka sai nimekseen Bob  :loov:

Lainaus käyttäjältä: Humselo - 22.03.13 - klo:17:48
Lainaus käyttäjältä: NuclearBitch - 22.03.13 - klo:17:07
Mä ostin tulevalle syrkilleni häkin, mutta se näyttää niin pieneltä. Kyseessä on siis Ferplastin Kios, jota näyttää muillakin syrkeillä olevan käytössä, mutta mutta... Mitathan sillä on 70x47x28cm, jotka ovat ainakin täällä oikein hyvät, mutta silti haluaisin jotain vähän isompaa. Mietin että jos siihen yhdistäisi toisen häkin, kun siinä on putkille aukot. Osaisko joku vinkata minkälainen häkki olisi tuon kanssa "yhteensopiva" tarkoittaen että saisi helposti putkilla yhdistettyä.

Mites olis toinen Kios viereen?

Tätä vähän mietin, mutta kätevämpi olisi tietenkin jos ne saisi päällekkäin. Sitten herää kysymys pääsisikö se hamsu kiipeämään sinne ylempään häkkiin... Pohdintaa, pohdintaa. Noita putkia vaikuttaisi olevan vähän huonosti saatavilla, amazonista näyttäisi jonkin verran löytyvän.
Tosi kivan näköinen asumus Tupuliina!

Tulen taas kyselemään, osaiskohan kukaan neuvoa miten korjata juoksupyörä? Tilasin pyörän, mutta se on rikki. Tuo ei siis pysy pystyssä, sillä yksi noista pohjan "levyistä" ei ole kunnolla kiinni. Miten tuon saisi turvallisesti korjattua? Liimalla varmaan, mutta se ei taida olla hamsuturvallista? Tässä linkki pyörään: http://www.zooplus.co.uk/shop/small_pets/accessories/exercise_wheels/254367
Lainaus käyttäjältä: Vevve - 17.03.13 - klo:20:02
^ Käytännöt vaihtelevat maittain. Saksassa harrastajien yleinen mielipide on että mitään hamsua (ei syrkkiä eikä kääpiöitä) ei saisi asuttaa alle 80x50cm asumuksessa, Ruotsissa käytetään samankokoisia kuin täällä, mutta just esim Hollannissa kasvattajat käyttävät niitä pikkupurkkeja. Lemmikkihamsujen asumukset taitavat olla sitä perus minidunaa kääpiölle ja hamster dunaa syrkille ainakin kaikissa pohjoisen ja läntisen Euroopan maissa.

Totta, täälläkin kasvattajat sanovat että sellainen 50x30x30 on ihan hyvä syrkille, tosin lisäävät aina että mitä isompi sen parempi. Tuntuvat enemmän arvostavan häkillä korkeutta monesti. Eläinkaupasta ei löydy tarpeeksi isoa häkkiä, mutta onneksi sain tilattua Zooplussassa. Näin siis UK:ssa.
Kiitos molemmille avusta. Onpa nätti tuo Hajimen yksilö, tuntuu että noita hopeita on nyt paljon enemmän kuin pari vuotta sitten.
Hei, kyselen taas.

Jos haluaisin kyyhkynharmaa hunaja poikasia, mihin mun tulisi yhdistää tämä uros (voi tietenkin olla myös hopea kyyhkis hunajia):

Isä: Lk vn hopea kyyhkis
Isän isä: Pk vn hopea kyyhkis
Isän emä: Lk rex hopea musta kilppari (tortoiseshell)

En nyt ole vielä mitään poikueita suunnitelemassa, mutta ihan teorissa mietin. Kiitos taas avusta, olen unohtanut kaiken genetiikasta, kun olin parin vuoden hamsteritauolla  :icon_rolleyes:
Lainaus käyttäjältä: Hajime - 15.03.13 - klo:17:11
^Silver Honey Black == hopea hunaja-kyyhkynharmaa (SgsgaappToY-uros, SgsgaappToTo-naaras) ?
Tämä oli vain ehdotus, en ole kovin hyvä näissä vielä  :msilly:

Täältä löytyy ainakin Honey Black : http://mailkey07.blogspot.fi/2012/12/genetika-hamster.html

Okei, eiköhän se niin sitten ole. Tuossa vielä kuvat, eli se silver honey black: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/374535_341637675948375_1352043986_n.jpg

Silver dove: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/75569_341638195948323_1191302521_n.jpg

Tuo silver dove on varmaan mulle tulossa  :loov:
Mitähän mä nyt sählään. Eli siis, jos Silver Honey Black on hopeakyyhkynharmaa, niin mikä Silver dove sitten on? Molempia on tuossa poikueessa.
Kiitos kuvista, selvensi asiaa. Osaisiko joku muuten sanoa mikä on Silver Honey Black väri? Kun tuossa poikueessa on sen värinen yksilö, mutta en nyt hokaa mikä se on suomeksi. Kielimuuri  :icon_lol:
Mielenkiintoinen aihe, sillä saattaa olla mulle ajankohtainen pian. Asun siis Pohjois-Irlannissa ja täällä kasvattajia ei ole kuin yksi. Olen häneltä syrkin ostamassa ja mahdollisesti myös kasvatus kiinnostaisi. Koska täällä hamsterikanta on niin olematon, pitäisi mahdollisia jalostusyksilöitä hakea muualta. Englannissa kanta ilmeisesti on isompi, mutta mitenhän sieltä tänne tuo? Lautalla olisi varmaan helpointa.
Lainaus käyttäjältä: Hajime - 14.03.13 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: NuclearBitch - 14.03.13 - klo:15:56

Jännä juttu, ettei sen enempää. Sun pitää viedä sinne uutta verta täältä tuliaisiksi. :icon_cheesygrin:
Minkäslainen syrkki on tulossa, ja mitä muunnoksia tämä kasvattaja muuten kasvattaa?

Niinpä, täällä tuntuu olevan kaikilla vaan kissoja ja koiria lemmikkeinä. Ei ole vielä mitään varmistunut, mutta jos kaikki menee hyvin, niin mulle tulee lyhytkarvainen mustasilmäinen valkoinen. Tuo ilmeisesti kantaa cinnamonia, pitkäkarvaisuutta ja rexiä. Katsotaan nyt miten käy, jos vaikka saataisiin tänne toinenkin kasvattaja  :icon_smile: En ole oikein varma mitä muunnoksia hän kasvattaa, mutta ihan asialliselta vaikuttaa.

Edit. Mulla olisi itseasiassa valittavana joko tuo lk ms valkoinen tai lk hopea kyyhkynharmaa vn. Voi valinnan vaikeutta  :icon_rolleyes: Miten tuo hopea muuten tuohon väriin vaikuttaa? On mennyt multa ihan ohi.
Kai tämä tänne pulinan puolelle sopii, eli meille on tulossa varmaan nyt pitkästä aikaa syrkki. Mulla ei ole ollut hamsuja pariin vuoteen, kun muutin pois Suomesta. Nyt sitten löytyi täältä vihdoin kasvattaja ja mahdollinen hamsukin on löytynyt. Eivät ole ihan vielä luovutusikäisiä, joten viikon parin päästä olisi sitten toivottavasti syrkki tulossa. En malta odottaa  :loov: Täällä on muuten tosi vähän kasvattajia, Pohjois-Irlannissa vain yksi!