• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

Marla

#165
Yadellilla on hienot terrat! Tuossa taas huomaa sen, kuinka terraario on enempi edukseen esteettisestikin häkkiin ja dunaan verrattuna. :)

Yadell

#166
Jep, Alvar on ikiliikkuja ja se kiipeilee ihan kokoajan, joten siksi olen sille yrittänyt mahdollisimman paljon laittaa kaikkia virikkeitä, joissa se voi kiipeillä.
Ja Henni taas arvostaa enemmän pinta-alaa, joten sillä on isompi terraario ja enemmän purua & putkia yms. :----)

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Yadellilla on hienot terrat! Tuossa taas huomaa sen, kuinka terraario on enempi edukseen esteettisestikin häkkiin ja dunaan verrattuna. :)

Ihan totta. :) Itse en dunaa tai häkkiä enää hankkisi, jos on mahdollista laittaa hamsteri terraarioon asustamaan.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Vevve

#167
Hitsi kun nyt on noita saksalaisia hamsuterroja ihastellessa herännyt semmonen pieni nikkarointi-ihminen minussa  :D
Bongasin vieläpä tuosta lähikirpparilta kolmella kympillä myynnistä sellaisen about 100x50x50cm korukaupan/tms vitriinin, josta pienellä tuunaamisella tulis niin hieno syrkkiterra! Mullahan on jo ennestään yksi vitriinistä tuunattu terra, mutta se on ärsyttävän epäkäytännöllinen iso kuutio ja sitäpaitsi käytössä tuolla käärmeellä... Muutenkin jos aion joskus hankkia uuden syrkin tuon nykyisen kupsahdettua, joku nuori ja vetreä yksilö tuskin pysyy tuossa Ikean Samlassa jossa on vielä näpsäköitä ilmareikiä jyrsimisen aloittamiseen.
... Kauheesti tekosyitä sen vitriinin ostoon, mutta ei mulla kyl taida olla tilaa vaikka kuinka selittäisin  :D

Nape

#168

Foordi pääs tänään muuttaan uuteen asumukseen :)


Lisäsin vielä toisen pajusillan kuvanoton jälkeen.



(Kauhean korkea tuo pohjaosa tuossa dunassa, noin niinku roboa aatellen :D . Mutta pajusiltoja pitkin se pääsee kyllä katselemaan elämänmenoa halutessaan)


Gunvald talvikon dunahärpäkkä. Oli pakko vielä sille alkaa värkkäileen tänään talvikon mentävä järjestys tuohon vapaanaolleeseen systeemiin.



Riston terra, joka on kuvattu vähän omituisista kuvakulmista :D Se kun on silleen päin tuossa tason päällä, että kapea sivu on julkisivuna. Kunhan poika vähän kasvaa, niin virittelen tuohon tuohon jonkun tasosysteemin, kun terrassa korkeutta riittää.

Mrk

#169
^^Mullakin on hirveät suunnitelmat samasta syystä. Ajatus luonnonmukaisesti sisustetusta terraariosta on kyllä pyörinyt kauan takaraivossa, mutta nyt vasta noita kuvia katsellessa tajusin kuinka hienon näköisiä niistä voikaan tehdä! Pakko kyllä saada ainakin yksi roboille ja yksi talvikoille. Syrkille voi olla haastavaa miettiä niitä virikkeitä, musta tuntuu että ne tylsistyy ilman pahvilaatikoita jne.

Nyt on taas yksi syy lisää odotella kevättä ja kesää... :mrgreen:

pingviini

#170
Meillä on tällainen häkki uudella asukilla. Hieman jotain puujuttua on vielä tarkoitus lisäillä tuonne.

//http://aijaa.com/v.php?i=007027538183.jpg

spellcaster

#171
Minkä kokoisia oviaukkoja pidätte ihan miniminä syrkille? Katselin yhtä hienoa mökkiä jossa pyöreät oviaukot ovat halkaisijaltaan 6 cm. Uskaltaakohan tuon ostaa ilman pelkoa että syrkki jää pepustaan siihen kiinni?  :D

yennni-

#172
mulla ainakin on ~4,5cm oviaukot noissa mökeissä ja reilun 3kk ikäinen tyttösyrkki vielä niistä mahtuu täysin ongelmitta, että eiköhän toi 6cm ole ihan riittävä. :) vai mitä mieltä on muut ?
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

spellcaster

#173
Juu toisten kokemukset kiinnostais nyt. Kun itse olen suosinut tuollaisia "pieniaukkoisia" mökkejä talvikoilla kun ne niistä vielä mahtuu vaivattomasti. Tuossa katselemassani mökissä menee myös muoviputki (joka taitaa olla myös sen 6 cm halkaisijaltaan), uskaltaako sen jättää ilman pelkoa että syrkki jää sinne jumiin? Putki on sellaisessa paikassa että sen voi kyllä ihan hyvin ottaa poiskin  :)

Musta kun jotenkin tuntuu että esim. nuo Karlie-merkkiset mökit ovat alimitoitettuja syrkille, tai itselläni olis ainakin jotenkin parempi mieli jos ne oviaukot olis vähän isompia  :D

metsku

#174
Pingviini, wowtsi mikä asumus! Vähän lisää tekemistä sinne vielä niin avot ;)

Vevve

#175
Pingviinin asunto näyttää hienolle!

Mäpäs varasin sitten sen puhumani vitriinin sieltä kirpparilta, käyn huomenna noutamassa sen ja shoppaamassa vähän tarpeistoa rautakaupasta. Se on kokoa 90x50, ei vielä sellaisenaan asuinkelpoinen mutta alan ihan intona väsäämään sitä.
...Asukkaankin jo kerkisin varata siihen  :lov

Nape

#176
Vaihtelin tuossa Lissun ja Ullan kesken asumukset, kun Lissu-pentele alkoi jyrsiin tuon ison häkin kakkoskerroksen vaneria ja se ei tehny muutaku sitä jyrsi, nii hermohan siinä meni.
Ulla pääs häkkiin, enkä laittanu sitä kakkoskerrosta olleskaan.


Lissulle laitoin terran tällä tavoin. Eipä tuo häävi järjestys ole, mutta tähän aikaan yöstä en kyllä parempaan kyenny.

millainennn

#177
Meillä kaks syrkkiä majailee terraarioissa. Toinen kokoa 80x35x40 ja toinen 100x45x40.
//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=138810&s=images&img=20521849&showAll=1 KUVA (en saanut millään sitä tähän lisättyä.

Vapaana (ja myytävänä!!) olisi terra about 60x35x40.

Lisäksi ostin eilen Lahden black bullista minidunan (25e), ja 70x45x30 kokoisen dunan (19,95e). Tossa isommassa  varmaan kehtaa syrkkiä pitää? Mitäs mieltä ootte, että voisko tohon minidunaan majoittaa yhden talvikon?

Vevve

#178
^ Tuo 70x45 on syrkille aika minimi, mutta kyllä se vielä menee. Miniduna sopii talvikolle hyvin.  :)

Mäpä sain eilen taisteluiden kautta kotiin tuon mun vitriinihirvityksen. Aloin jo miettiä että oliko tässä nyt mitään järkeä, mutta kyllä siitä hyvä tulee. Tänään käyn hakemassa hiukan tarvikkeita..
Kerään projektikuvia sivuilleni: //http://veerasofia.net/vitriiniterra.html

Marin

#179
vevve: Vähän mä ihmettelen, että kuinka tuossa rähjäisessä lipastossa laatikkoineen päivineen näit kirpparilla mielessäsi terraarion (ihan ensimmäisenä ei ekaa kuvaa katsoessa terraario tule mieleen  :grin ), mutta ihan mielettömän hieno asumus on uudelle tulokkaalle (?) tulossa :)