• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Ekan hamsterinne tarina

Aloittaja KinuskiToffee, 15.01.10 - klo:16:20

« edellinen - seuraava »

KinuskiToffee

Hei kaikki, osaattekos laskea niin kauas taaksepäin kun hommasitte ekan hamsetrinne?  :)
Jos muistatte, että miten eka hamstraaja vielä tuli teille, ja minkäs värinen/lajinen?
Jos teillä on kuvia sieltä vuosien tai vaikka vaan kuukausien tai viikkojen takaa niin olisi kiva nähä niitäkin.... :)


edit: muokkasin otsikkoa//Ninde

nössös-

#1
mä sain oman hamsun v.2003 tai 2004. se oli valkonen syyrialainen. Nimenä Stuart <3 se oli meillä joku vähä yli vuoden mut sit mun veljelle alko tulla nuhaa ja ei tiiäetty et mistä nii luultiin et siit hamsterist. Annettiin sit se mun kummille ja parin päivän päästä tuli kummiltani viesti et Stuart oli kuollu ....  :|  siinäpä se. nyt ollaan hankkimas toista hamsteria  :roll:

KinuskiToffee

#2
hauska nimi, Stuart!  :D
Onnea uudellekin hamsullenne! :)

Hamtaro

#3
Sain ekan hamsun vuonna 2000. Sen nimi oli Venla ja väri taisi olla keltainen. Turkki oli lk. Venla tuli äidin kaverin tutulta kun ne tuli allergiseks. Se eli 2 vuotta ja 5 kuukautta. Jouduttiin lopettamaan kasvaimen takia. Venlalla oli kalteri häkki missä oli paljon putkia yms. ja se hamstras putket aina ihan täyteen jyviä (:

GaneshaX

#4
Meille tuli eka hamsu 2007. Se oli tukkuhamsu eläinkaupasta, "talvikko" .
Elikin vain 8kk  :<




Tää ketju varmaan pitäisi heivata yleiselle hamsu puolelle, kun ei kaikki ekat hamsut ole syrkkejä  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Sirpa

#5
Meidän ensimmäisen hamsterin tarina on kirjoitettu blogiinkin, lyhykäisyydessään hamsterin ottaminen oli kuitenkin vähän niinkuin vahinko. Veljentyttärellä oli ollut hamsteri, mutta muuttojen takia se jäi ilman vakituista kotia ja veli yritti etsiskellä sille sopivaa paikkaa eläkepäivien viettoon, kun toinen oli jo toisella vuodellaan. Me sitten miehen kanssa lupauduimme sen ottamaan vaikkei meillä kummallakaan ollut mitään kokemusta minkäänlaisista pikkujyrsijöistä.
Niin Karamelli sitten tuli meille ja hurmasi meidän sataprosenttisesti. Se ei ehtinyt elää meillä kuin vajaan puoli vuotta, kun se vanheni ja lopulta sairastui johonkin ja lopetettiin. Siinä ajassa se kuitenkin ehti kieputtaa meidät niin tassunsa ympärille, että uuden hamsterin hankinta oli ihan selvä juttu. Niin suloinen pieni otus se oli!

Karamellin tarina ja kuvia blogissa

Vevve

#6
Meidän ensimmäisestä hamsusta oli juttu 3/09 poskarissa, mutta sehän oli siis eläinkaupasta ostettu normaali Silkki-talvikko, jonka sain seitsemänvuotiaana. Silkki eli aika vanhaksi, about 2-vuotiaaksi muistaakseni.


Anniina

#7
Mun eka (tähän asti ainoo) hamsteri oli lk syrkkiherra Joe, väriltään semmonen vaaleen oranssi ja sain sen joskus 7-8 vuotiaana, 1996-97. Se tuli meille aika äkkiseltään päähänpistosta, kun iskä anto mulle kymmenen markan kolikon ja satuin samana päivänä selaan sanomalehtee, jossa oli ilmoitus myytävistä hamsterinpoikasista 10mk kipale :D Näytin lehtee iskälle iha innoissani ja sanoin, että haluan sellasen ja muistaakseni iskä suostu heti, ainakaan hirveesti ei tarvinnu suostutella :D Hakureissusta en muista hirveesti, joku maatalo se oli ja hamstereita hirveesti, niistä sit valkkasin mieleisimmän värisen. Äidin hommaks sen hoito aika pitkälti jäi ja hamsu eli reilut 3 vuotta ja yhtenä päivänä se oli vaan kankeena juoksupyörän vieressä kun tulin koulusta kotiin, hautasin sen sitten takapihalle ison kiven juureen ja kiveen maalasin sen nimen 8)

nennu

#8
Mä sain ekan hamsuni 13vuotiaana 1986.Eläinkaupasta ostettiin.Kamun kans käytiin joka päivä ruokatunnilla kattelemassa eläinkaupas eläimiä.Sit eräänä päivänä joku nainen toi aikamoisen lauman hamsunpoikasia lähes itku kurkussa.Katteltiin kamun kans vähän aikaa hamssuja ja kotiin päästyä aloin äitille puhuun kuin ihania hamssuja joku nainen oli tuonut eläinkauppaan.Muutaman päivän päästä käytiin ostamassa lk cinnamon hamsu neitonen Susu.Susu olikin todella täräkkä pakkaus vaikkakin todella kiltti.Susu eli 2v2kk ilonamme.Suru oli suuri kun Susu nukkui pois eräänä päivänä vähän sen jälkeen kun tulin kotiin koulusta.Haudattiin läheiseen metsään puun juurelle.

tiiitu

#9
Mun ensimmäinen hamsteri oli lk satiini hunaja poika Leevi. Se tuli tamperelaiselta hamsteriharrastajalta/kasvattajalta 2004. Leevi eli aika vanhaksi, melkein 2 v 7 kk ikäiseksi. Hamsuista se on ollut varmaan se rakkain :sydan

Tässä Leevi 2-vuotiaana:


jasmy

#10
Vuonna -95 on meille muuttanut pk syrkki Hermanni.
[size=85]pk syyrialainen Elvis
lk chihuahua Nelly
lk chihuahua Oliver
saksalainen ratsuponi Halloween
lämminverinen ravihevonen Cappuccina[/size]

Anonymous

#11
vuosi sitten suunninpiirtein sain

TiBe

#12
Ensimmäinen hamsteri taisi tulla meille gerbiilini kuoltua vuonna -98 syksyllä, Venäjänkääpiöhamsteri talvikko naaras haettiin muistaakseni Reporangasta ja nimekseen hän sai Naksu. Naksu taisi kuolla kesällä 2001 lähemmäs kolme vuotiaana.
Crystal\'s talvikot
http://crystals.nettisivu.org/

Minski

#13
Ensimmäinen hamsterini oli pk creme-naaras nimeltään Lotta. Sain sen 12-vuotiaana, eli siitä on ikuisuus :) Silloin mielestäni hamsterin piti ehdottomasti olla pk ja creme, nyt taas en enää pidä erityisemmin pk:sta kuin cremestäkään, mutta silloin se oli jotain maailman söpöintä; Lotta oli semmoinen tosi pörröinen ja pehmoinen untuvaturkki, näin jälkikäteen ajateltuna sillä oli todella hyvälaatuinen pk-turkki, paksu ja pitkä. Lotasta ei ole olemassa kuin tämä yksi pieni kuva:



Lotta oli todella rakas mulle ja itkin silmät päästäni kun se kuoli. Äiti lupasi mulle varmaan säälistä uuden hamsterin, mutta siitä uudesta ei koskaan tullut yhtä rakasta kuin mitä Lotta oli. Lotta oli niin äärettömän kesy ja kiltti ja rauhallinen hamsteri, todella hyvä lemmikkihamsu.

Lotta ostettiin jostakin Tamperelaisesta eläinkaupasta. Olin toivonut hamsteria jo pitkän aikaa, mutta äiti ei ollut myöntynyt. Eräänä päivänä lähdettiin kaupunkiin ja sitten äidin kanssa vain ykskaks poikettiin johonkin eläinkauppaan, jossa äiti kysyi hamstereita. Heillä oli myynnissä creme-poikue ja niitä sitten katseltiin siinä, sitten sain valita kenet niistä haluan. En meinannut ensin millään uskoa, että saan oikeasti valita jonkun, sillä äiti ei ollut etukäteen kertonut minulle ollenkaan, että saan vihdoin luvan hamsteriin, koko juttu tuli isona yllätyksenä ja muistan vieläkin miten onnellinen hetki oli saada valita oma hamsteri ihan itse ja pitää sitä sylissä ensimmäistä kertaa.

Lotalla oli kyllä häkkikin, mutta käytännössä se asui kokoajan vapaana minun huoneessani tehden pesän kirjoituspöytäni sokkeliin ja liikkuen vapaasti huoneessani :) Häkki sillä oli lattialla siten, että häkin luukku oli auki, jolloin Lotta pääsi häkkiin halutessaan. Mutta ei se siellä koskaan nukkunut, haki sieltä vain ruokaa ja kävi juomassa siellä, varsinainen pesä sillä oli siellä kirjoituspöydän sokkelissa :) Joskus se oli jyrsinyt pussilakanaani noin kymmenen reikää ja muistan miten äitin kanssa sovittiin, että siitä ei kerrota isälle :P

Käsittelin Lottaa hirmu paljon ja siitä tuli todella kesy ja sosiaalinen minua kohtaan; aina kun liikuin huoneessani niin Lotta kiipesi housunpunttia pitkin ylös tai jos istuin kirjoituspöydän ääressä niin yht'äkkiä syliini oli kiivennyt hamsteri :)

Lotta eli 2 v 6 kk ikäiseksi. Muistan miten sen viimeisinä viikkoina se alkoi kävellä kankeasti ja vinossa, äiti hyvissä ajoin yritti valmistella minua kertomalla, että Lotalla ei elinaikaa taida olla paljoa jäljellä, mutta enhän minä halunnut sitä uskoa, vaikka kyllähän sen oikeasti kuitenkin tiesin. Eräs yö Lotta oli sitten vain nukahtanut ikiuneen. Se haudattiin meidän lähimetsään.

Muistan Lotan aina, ensimmäinen ikioma lemmikkini, itse valitsemani, niin täydellinen ja söpö :sydan
Hamsteriton tätä nykyä

Eevi

#14
Meille ensimmäinen hamsteri tuli 3.10.07. Alkukosketukseni hamstereihin oli vuonna 2004, kun kaverini osti kaksi cambpelli veljestä, jotka olivat todella agressiivisia. Ensivaikutelmani hamstereista ei siis ollut kovin ruusuinen. Toinen kaverini kuitenkin sai vuonna 2005 syrkki tytön, joka oli aivan mahdottoman ihana ja siitä lähtien olin varma siitä, että haluan oman hamsterin! Vanhempani eivät kuitenkaan heltyneet ajatukselle. Yhä useampi kaverini sai oman hamsterin, mutta vanhempieni vastaus oli silti aina se sama jyrkkä ei edes ajatukselle hamsterista. Sain sitten oman kasvin, kun en hamsua saanut. Tosin kasvi kuoli muutman viikon päästä, vaikka oikeasti hoidin sitä! :(

Kuitenkin vuonnna 2007 kaverini hamsterin piti saada poikasia, joita ei kuitenkaan koskaan syntynyt, koska naaras jäi tyhjäksi. Äiti kuitenkin oli luvannut minulle poikasen kaverini poikueesta ja kun poikasia ei tullutkaan sain luvan ostaa hamsterin eläinkaupasta. Jo heti samana päivänä ostin häkin käytettynä kaveriltani ja kiiruhdimme kauppakeskukseen, jossa ei ainoassakaan kaupassa ollut myynnissä uros syyrialaista, jonka nimenomaan halusin. Isäni kuitenkin päätti vielä soitella läheisiin eläinkauppoihin ja muutaman soiton jälkeen tärppäsi. Eräässä eläinkaupassa oli kaksi kahden kuukauden ikäistä syrkki urosta. Lähdimme kauppaan samantien ja muistan kuinka matka tuntui kestävän ikuisuuden. Viimein kun pääsimme kauppaan näin kaksi pientä hamsteripalleroista nukkumassa vierekkäin puuhanurkassa.
Myyjä kysyi haluaisinko punertavamman vai vaaleamman ja halusin punertavamman. Siinä se sitten oli, minun ihka oma hamsteri. Olin päättänyt jo kaksi vuotta aiemmin, että jos joskus saan hamsterin se on Terho. Terhohan siitä sitten tulikin. Terho oli aivan mahtava hamsteri, juuri sellainen kuin ensimmäisen hamsterin tuleekin olla. Terho oli kiltti ja ahne hamsteri. Ruokin sitä aina kaltereiden läpi, annoin sille aina osan leivästäni. Sitä se aina odotti, jos söin leipää häkin vieressä. Terho myös nakersi moniin lakanoihini upeita reikäjonoja ja pujahti kerran saunan seinän sisään. En mennyt sinä päivänä kouluun vaan itkin seinän vieressä. Terho kuoli 1v. 11kk iässä vanhuuden uuvuttamana. Terhon kuoltua tuntui kuin maa olisi sortunut jalkojen alta. Onneksi Terho näytti minulle miten ihania hamsterit ovat.
Nyt Terho lepää hyllylläni.  :sydan
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10