• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

wiidii

#825
Ja kyllä ne poikasten värit ehtii tunnistamaan sitten kun ovat käsiteltävissä. Ei vielä tarvitse kiirehtiä.  ;)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Hilmeliini

#826
juu, kyllähän ne ehtii, mutta tuo kaikukas(?) mikä lie ruskeavalkoinen kiinnostaisi tietää, että mikä on  :)

nuo muuten lähtivät tänään (10vrk) liikkeelle, kohta pääsee käsittelemään  :)
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Ninde

#827
^Laikukas lienee normaali laikukas. Värikyselyissä kannattaa aina myös kertoa ainakin vanhempien värit, sekä mahdollisesti myös isovanhempien värit. Mutta siis ainakin vanhempien värit on tärkeä mainita.

p@llero

#828
Anzukka ja Ninde: okeei uskotaan se on sitte musta vn  XD  Mutta sanoitte että alkaa rusehtamaan iän myötä ja tuo on hädin tuskin ees 4 kk ... Mutta olkoot sitten musta vn, ei sitä kukkaan kysele täällä korvessa :D Ja anzukka, ku sanoit että 'toinen on creme vn' niin meinasikko sitä toista hamsua siinä mun blogissa vai puhuikko jollekki toiselle?  :c8 Nyt oon vähän sekasin mutta eipä se haittaa, kai se on creme vn se kaverin hamsteri  xD
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

Eve87

#829
Voihan tuo p@alleron musta vn olla periaatteessa myös heterotsygootti hopeamusta vn, jonka takia väri on tuollainen, mutta koska sukua ei ole tiedossa, niin se jää vain arvailujen varaan sitten  ;)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

p@llero

#830
^ niin (vaikka en tiä ollenkaan mikä on heterotsygootti :D:D:D:D), se saa olla mulle sitte musta vn koska ei se hamsun väri mulle merkitse niin paljoa koska en käy näyttelyissä tai muutakaan :) kiinnostuksesta vaan kysyin.  ;)

/ja sanokaa ihan vain pallero koska ei kukaan jaksa tota @-merkkiä :D
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

Hilmeliini

#831
Noniin, nyt lapsoset ovat isompia.
Nyt kyselen sitten parin outomuksen värejä, tuo toka on ihan kuin hopsu mutta sillä ei ole oikein merkkejä... Ensimmäinen on kuin norre mutta sillä on epämääräisiä läikkiä.
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Ninde

#832
Alempi on normaali kilpikonna. (edit: muokkasin kun nyt noi kuvat on eri järjestyksessä tälä uudella foorumilla!)

Mitkä ne vanhempien värit taas olikaan? En jaksa alkaa kaivamaan niitä vanhoista viesteistä...  Minkä värisiä on muut poikaset?

Hilmeliini

#833
emä on hopsu ja isä creme :) poikueessa on creme, 3 norrea ja tuo norre kilpikonna.
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Ninde

#834
Jomman kumman vanhemmista täytyy siis olla keltainen, kun on syntynyt kilpikonna-kuvioinen jälkeläinen. Eli joko emä on hopsu kilppari tai isä creme-keltainen. Eli oliskos isovanhempien värit tiedossa?

Katsoin noita kuvia toisesta ketjusta ja mun mielestä tässä kuvassa: download/file.php?id=663 tuo ylempi on myös kilpikonna, sillä näyttäisi olevan vaaleampaa väriä kuonossa.

Onko toi oudon värinen uros vai naaras? Siinä tapauksessa, että se on uros ja emä osoittautuu hopsu kilppariksi, niin tuo poikanen voisi olla "hopea keltainen" SgsgTo (ruots. silver pearl, hopeanharmaa + keltainen). Täällä kuva aikuisesta: http://img.photobucket.com/albums/v95/D ... orne21.jpg

Hilmeliini

Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Ninde


wiidii

Sain käsityksen toisaalta että emo on hopeanharmaa kilpikonna.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Ninde

#838
Eli jos tuo oudon värinen on naaras, se ei voi olla keltainen jos sen isä ei ole keltainen. Mulla loppuu sitten ehdotukset ja mielelläni kuulisin ne isovanhempien värit, jos vain on tiedossa, jos vähän avittaisivat värin määrittämistä. Tai sitten mulla vääristää tämä näyttö sävyn ja se onkin pelkkä hopsu.  :icon_cheesygrin:

Eve87

Mulla taas näyttää et se yks hopsu vois olla jopa rs?  :icon_e_wink: Ainakin toisella puolen sukua on ruskeasilmäisyyttä, voihan sitä toisellakin puolella olla, jos sukutiedot on virheellisiä.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani