• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juhlanäyttely, Lahti 26.5.2012

Aloittaja lentsu, 02.03.12 - klo:09:49

« edellinen - seuraava »

Ninde

Lainaus käyttäjältä: ellaone - 24.04.12 - klo:22:13
Hei !

Mitä mieltä olette onko 2v 5kk vanha syrkki liian vanha tullakseen näyttelyyn.
Poitsu voi hyvin ja on pirteä, mutta onko matka ja päivä liian rankka?

Jättäisin hamsun suosiolla kotiin viettämään eläkepäiviään. Tuolloin voi olla jo tosi lämpimät ilmatkin, joka tekee päivästä vielä rankemman. Ja kun näyttelyyn on vielä kuukausi aikaa, ei voi tietää missä kunnossa hamsu silloin on, vanhuksilla muutokset voi tapahtua hyvinkin nopeasti.

Viljami

Eile ilmottauduttii :) Eli yksi hamsteri on tulossa. Lasten lemmikkiluokkaan. Ja siis alkaako näyttely kymmeneltä?

Sintturainen

Arvostelut alkavat kymmeneltä, paikan päällä tulisi olla kuitenkin jo hieman aikasemmin, koska näyttelynumeron saamiseen, oikean pöydän etsimiseen...yms. menee hieman aikaa.

Hamsu-hullu

Moi kaikki kasvattajat yms.

Haluisko joku leikellä siellä näyttelyssä mun syyrialaisen kynnet, kun en tuppaa ite niitä saamaan, sellainen saippuapala kun on. Olis kiva kun näyttelyssä saa paremman tuloksen leikatuilla kynsillä, ja ettei raavi ikävästi ku pitää kädessä. :)
Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

Ely

Näyttelyssä joku ystävällinen sielu varmasti leikkaa hamsterisi kynnet jos kysyt joltain joka näyttää siltä joka tietää mitä tekee  :icon_cheesygrin: Jos ei tiedä niin osaa varmaan osoittaa jonkun joka voi sen tehdä.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Hamsu-hullu

Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

Katitar

Lainaus käyttäjältä: Katitar - 26.04.12 - klo:21:54
sin men! meiltä lähtee 9 sakin poppoo matkaan!  :mhappy:

ilmosinkin vielä pari. ohops!  :enkeli:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Saana

Lainaus käyttäjältä: Hamsu-hullu - 27.04.12 - klo:17:44
Moi kaikki kasvattajat yms.

Haluisko joku leikellä siellä näyttelyssä mun syyrialaisen kynnet, kun en tuppaa ite niitä saamaan, sellainen saippuapala kun on. Olis kiva kun näyttelyssä saa paremman tuloksen leikatuilla kynsillä, ja ettei raavi ikävästi ku pitää kädessä. :)
Olen näyttelyssä lemmikkisyyrialaisnaarailla tuomarina ja voin (yrittää) leikata hamsterisi kynnet, jos se on uros ja kynnet ovat sellaiset, että ne vaativat leikkausta. Itse en suosittele leikkaamaan syyrialaisten kynsiä, koska ne harvoin sellaista tarvitsevat. Kannattaa ennemmin laittaa asumukseen luonnonmateriaaleja (esim. puisia virikkeitä tai vaikkapa pesty kivi), jolloin kynnet kuluvat luonnollisesti. Itse sakotan aika reilulla kädellä arvosteluissa, jos syrkiltä on kynnet leikattu suoneen vaikka koko leikkaamista ei olisi tarvinnut suorittaa. Se on vähän niin kuin eläimen kiusaamista. Poikkeuksena kuitenkin, jos kynnet ovat reilusti kasvaneet ja haittaavat hamsterin normaalia elämää. Vanhemmilla syrkeillä kynnet tuppaavat paksuuntua ja kasvaa liian pitkiksi, joten silloin on tietenkin tärkeää leikata ne sopiviksi. Myös kääpiöhamstereiden kynnet on syytä leikata säännöllisesti. :)

Sintturainen

Onko näyttelypaikka Lahden keskustassa vai syrjemmässä? Mietiskelin vaan ku ollaan miettimässä missä ollaan yötä. Lähetään miehen kans kahestaan reissuun, ekaks yöksi mennään Vantaan Flamingoon lillumaan ja sieltä sit hurautetaan aamulla Lahteen  :icon_mrgreen:

Humselo

Lahden keskustasta on näyttelypaikalle muutama kilometri, mutta lähimmät hotellit löytyvät kuitenkin sieltä keskustasta. Hotelli Salpaus tai Scandic Lahti, kumpi sen nimi nykyään onkaan, on lähimpänä ja sieltä on ainakin helppo löytää pysäköinti tilaakin. http://www.scandichotels.fi/Hotels/Countries/Suomi/Lahti/Hotels/Lahti/?hotelpage=overview
Mutta toki kaikki keskustan hotellit on tuosta edellämainitusta kilometrin säteellä.  :icon_smile:

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Sintturainen

^Okei kiitos. Pitänee katella vaihtoehtoja... :)

Minnaw

Tää näyttely katkaisee kyllä niin ihanasti tän arkikierteen, että odotan jo niin innolla! Tullaan koko perheen voimin, vaikka voipi olla että tää meidän mieskatras ei ihan kokoaikaa jaksakaan paikanpäällä olla  :icon_mrgreen:
Hamsuilta en kyllä odota mitään ihmeempää menestystä, koska koko jalostustyö campbellien kanssa on vasta ihan lähtökuopissaan. Syrkitkin otan mukaan lähinnä kannustuksen vuoksi, vaikka saattaa täältä yksi "musta hevonen" löytyäkin  :icon_cool:
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Hanna

Jos hamsterin on ilmoittanut lasten lemmikkiluokkaan voiko sama hamsu osallistua myös lemmikkiluokkaan?  :icon_smile:

Humselo

Hei, mä tarvisin nyt apua/ tietoa.
Kyselin jo tätä alustavasti aiemminkin, mutta silloin kukaan ei vastannut. Nyt kuitenkin tilanne on se, että tiedon tarvitsen.

Eli mä olen ilmottanu jo hamsut näyttelyyn ja suunnitelmissa oli aamulla heittää poika hamsuineen ja kaverinsa kera näyttelypaikalle ja itse lähteä päiväksi töihin. Nyt kuitenkin on varmistunut, ettei se kaveri pääsekään mukaan, enkä mielestäni voi pakottaa 9 vuotiasta poikaa yksin palloilemaan siellä koko päivää.
Joten voinko jättää hamsut sinne yksin?

Eli vaihtoehdot meillä on nyt sitten joko jättää tulematta kokonaan tai sitten se että aamulla heitän hamsut paikoilleen ja kahden kolmen maissa meiltä porukkaa imestyis paikalle (tai ehkä jo puolen päivän jälkeen, jos saan jonku pojalle kuskiksi)?

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Ana

#59
Sukulais lapset tuo syrkkinsä ekaa kertaa näyttelyyn tänne lastenlemmikkiin.kyllä varmasti jännittää eka näyttely kaikin tavoin. Ite tuon näillä näkymin omat cämpsyt.

edit:No ei mennyt kauaakan kun tänään nyt soitti sukulaiset ja murehtivat mitä tekevät kun olisi tanssiesitysheillä, mutta myös näyttelyyn haluaisivat mennä. Siellä kova mietintä. Eikös lasten lemmikissäkin jaeta kumia ja tuomarin suosikki jne? Eli kuin normaalissa lemmikkiluokassakin.