• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Hilla

#30
Jensku, voi sinua :(

Itse sain kaksi uutta hiirtä lisää jyrsin kokoelmaani ja iskän kanssa rakennetaan nyt jossain vaiheessa 3 uutta hienoa mökkiä. Kaksi on korkeita ja siellä on tikapuita ja reikiä... Sitten se yks on ihan semmonen perus tasosta rakennettu möksä. Kuvia laittelen heti kun saan vain mökit valmiiksi! Myyn kanssakin ollaan duunailtu uusia kuvia ja silleen... Neiti on pullistunut hiukan tulosta ja voi tosi hyvin. Nyt syö päärynää ja käy kylvyssä.

Uusien hiirien häkki niin kamala, tai no ällöttää tuo turve, kun yleensä hyvää purua. Vaihdan ensi viikon alussa niin ei äiti pääse purnaamaan sitten heti, että hyvää turvetta vaihdetaan. Sitten laitoin koko konkkaronkalle uudet kaurat kasvamaan joten muutaman viikon päästä saadaan hyvää tuoretta kauraa! Rai ruohoa myös jossain vaiheessa tulemaan...  :P

Minski

#31
Päätin tulla poikkeamaan, kun kuulin, että minua on täällä kaipailtu ja kummasteltu missä tämä foorumiaddikti piileskelee :) Olen vain vähän taukoillut foorumilta ja noista hamsumenemisistä, mutta hamsuja siis on yhä edelleen ihan "normaali"määrä eli 13 + pikkuinen poikue Sarlotalla :) Kiitos kaikille, jotka on kaipailleet, ootte kivoja :)

Onpa täällä tapahtunut tosi paljon tällä välin. Osan otot hamsunsa menettäneille ja onnittelut poikasia saaneille ja tervehdys kaikille muille hamsujen ystäville :)

Lainaus käyttäjältä: "Nape"Tää ois muuten ihana //http://www.petshop.fi/small_pet_accessories/toys/playhouse_for_hamster.html
Onko kellään tollasta että mahtuiskohan syrkki noista rei´istä?
Vahva epäilys on, ettei mahdu. Olen katsonut saman sarjan tuotteita kaupoissa ja vaikka paketissa on syyriksen kuva niin ei niistä mahdu syyris kuin luovutusikäisenä poikasena. Toi on kyllä tosi ärsyttävää, kun noihin tuotteisiin laitetaan syyriksen kuva tosi usein, vaikkei oikeasti tuote kävisi syyrikselle lainkaan.

Lainaus käyttäjältä: "helmi"Parasta tässä oli, että kun laitoin Namin takaisin terraan se vain hörppäsi juomapullosta, keräsi poskipussit iiiihan täyteen ruokaan ja alkoi sitten kiipeilemään taas sen näköisenä, että vois lähteä uudelleen kun matkaeväätkin on pakattu.  :D
Meillä kanssa on karkulaiset tehneet aina tämän, ilmeisesti olettavat, että häkkiin paluu on vain tankkausta varten :) Sitten tuntuvat katsovan hölmistyneen näköisinä, kun häkin luukku ei aukeakaan :)
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

#32
Minski hyvänen aika! Onpas mukavaa, kun tulit täälläkin käymään! Kyllä mä oon miettinyt, että missä se MInski oikeen on! :)

No niin ja mä siis arvasin ettei mahdu syrkki niistä koloista :kieli ! Onneks en tilannut sitä. Monet noista mitä on livenä sitte nähny niin on ihan onnettoman kokosia. Eli kiitti Minski ku huomasit miettimiseni!

MirkkuH

#33
...no mä jo tuolla toisaallakin siunalin sitä että onneks se Minskin on löytynyt :P

Toissa päivänä huomaisin, että Anni ja Juuli (perspurijat jotka eivät purreet toisiaan) olivat ottaneet ja lähteneet lätkimään dunasta. No meidän vainukoira, cavalier Molly kohta 12 v. osoitti, että hellan takana on jotain; siellähän se Anni nökötti kaikkien koirankarvojen ja nappuloiden yms. keskellä (tulikin sitten samaan hintaan pestyä hellan taus). Juulia en ole löytänyt eli pieni epäilys on, että ko vainukoira on sen voinut pistellä poskeensa :teipit

Eilen illalla jo petiin siirtyneenä kuulin kauhen säksätyksen elukkalasta, sinne sitten katsomaan: Lola kurittaa Tiikeriä, olinkin jo lapun laittanut, että tiikeri pois 17.11. ...Tiikeri-Piikeri ilmeisesti pisti poskeensa kuun alussa syntyneet naperot ...oli niin paksu.

No aamulla hamsuja katsellessani huomaisin ihme touhuja yhdessä terrassa: ihan lemmen hommien näköistä liikehdintää...eihän siinä mitään mutta kun ne pitäsi olla tyttöjä: Lissu & Ceela, pitää illalla tarkastaa onko sukupuolenvaihdos tapahtunut xD ...sinänsä ei haittaa jos poikasia tuleekin, ovat ihan eri sukua toisilleen.

Nape

#34
Mä oon selvästi ollu liikaa fb:ssä, kun täälläki silmät hakee "tykkää"-painiketta vähän väliä :P  

Toivottavasti Mirkun Juuli löytyy tai sitten se on tosiaan ollut Mollyn maukas päivällinen :poppis:

Eilen pesin yhden puumökin, joka tuulettui eka kolmisen viikkoa partsilla ;) , joo ehkä vähän väärinpäin teen näitä hommia, kunhan kuivuu niin laitan sen Mikille.

Ainut mitä odotan sen suhteen, kun Lindan poikaset tulee 5 vkoa, että pääsen vaihtamaan Ullan tuohon terraan. Se rynkyttää joka ilta häkin luukkua niin, että  :c8  :x  :rant: . Ja kyllä on virikettä ja iltalenkkiä sun muuta aktiviteettiä, mut eih, ko joka ilta pitää lonksuttaa tossa luukulla. KOkeilin puupyykkipinnallaki laittaa luukun tiukemmin kii, niin tämähän rikkoi sen pyykkipinnan :dorka:  Tosta lonksuttamisesta kuuluu nimittäin aika kova metakka, kun tuo luukku suljetaan eritavalla mitä häkeissä yleensä.

mesis

#35
Lainaus Hillalta:  "Sitten laitoin koko konkkaronkalle uudet kaurat kasvamaan joten muutaman viikon päästä saadaan hyvää tuoretta kauraa! Rai ruohoa myös jossain vaiheessa tulemaan...  :P"


Tästä on varmaan jossain mainintakin, mutta en nyt jaksanut hakea, siis saako syrkeille antaa kauraa ja rairuohoa? Itse voisin kasvatella minäkin tuota kauraa jos sitä saa antaa.
Minä vaan aina pelkään, että hamsulle menee maha löysälle, eikä se pysty tuottamaan pipanoita. Minulla kuoli hamsteri siihen, että kakka paakkuuntui peräaukkoon. Lähdin töistäkin silloin kesken päivän pois viedäkseni sen eläinlääkärille, mutta se oli jo kuollut  :cry: . Vieläkin tämä on mielessä, vaikka siitä on jo yli kaksikymmentä vuotta.

Kiva kun Minski palasi. Vaikka olen uusi täällä, niin Minskin kommentit jäivät mieleen. Ja onhan meillä vähän muutakin yhteistä.......nimittäin hamsu  :) .

Keljulta varmaan tuntuu, kun huomaa, että hamsteri ei olekaan häkissään, eikä tiedä, mistä sen löytää.

Sirpa

#36
Kauran- tai vehnänoraiden syöttämisestä minäkin haluaisin kuulla, saisi siitä vähän uutta vaihtelua hamsujen ruokavalioon ja olisi ainakin taatusti puhdasta, kotimaista ja tuoretta  :)

Mai-Katti

#37
^^Kyllä kauraa voi antaa ihan hyvin, kunhan vaan ei anna liikaa kerralla varsinkaan aluksi. Rairuohoa en ehkä ainakaan itse antaisi hamsuille (tai muillekaan eläimille), koska ainakin niitä "pääsiäisruohon" siemeniä on käsitelty jollain säilöntä(?)aineella, joka ei liene kovin terveellistä. Mielummin siis korvaisin tuon rairuohon vaikkapa vehnän oraalla, on ainakin omaan silmään kivemman näköistäkin ikkunalaudalla kasvaessaan.  :P En kyllä toisaalta jaksa ihan uskoa sitäkään, että pieni määrä rairuohoa olisi hengenvaarallista, eli ei kannata panikoida vaikka olisi joskus tullutkin antaneeksi. Kannattaa vaan jatkossa miettiä haluaako ottaa turhia riskejä, vai kasvattaako jotain, joka on ravinnoksi tarkoitettukin.

Vevve

#38
Joo rairuohoa ei kannata antaa, mutta ei se nyt siihen kuole jos on vähän syönyt. Vehnän tai ohran oraat sen sijaan on ainakin meillä joka kesän ykkösjuttu!

mesis

#39
Kiitos vastauksista  :) . Laitanpa kauraa kasvamaan.

Sirpa

#40
Kai se sit tarttee minun käydä anelemassa naapurista kauran tai vehnänjyviä, kunhan taas siellä suunnassa käyn. Saavat hamsterit tuoretta siitä. Ei ole kyllä kokemusta, miten hyvin ne kasvavat talvisaikaan kun aina on pimeätä, mutta kai sitä täytyy koittaa.

HamsterSailor

#41
Peppi oli sitten muutama yö takaperin maistellut uutukaisen riippumattonsa kiinnikeitä. No kyllä se siinä vielä pysyy niillä fleecekiinnikeiden- tyngillä mitä siinä on, mutta vähän huvitti, kun se siinä sitten killitti mua sen näkösenä että mitäs tää nyt meinaa, kun tää juttu luistaa alta pois kun koitan kiipustaa siihen...? xD

Ken_G

#42
Lainaus käyttäjältä: "Sirpa"Ei ole kyllä kokemusta, miten hyvin ne kasvavat talvisaikaan kun aina on pimeätä, mutta kai sitä täytyy koittaa.

Kasvilampun alla kyllä pitäisi kasvaa, jos sellaisen viitsii laittaa.

Mai-Katti

#43
^Mulla on kasvanut ihan vaan ikkunalaudallakin, ei tosin yhtä vauhdikkaasti kuin kesällä, mutta jotenkin kuitenkin. Tietenkin jos on valinnanvaraa niin kannattaa laittaa eteläikkunalle.

Ken_G

#44
Tulipa mieleen kysäistä, juoksutatteko hamsujanne aamuisin?

Meillä muutama nuorempi syrkki pitää usein aamulla melkoista elämöintiä, rämpyttävät dunan ritilää ja vaativat ulos. Joskus varhain herätessä olen päästänyt niitä puuhalaatikoihin siksi aikaa kun keittelen kahvit ja haukkaan aamupalaa, mutta yleensä ei ole aikaa kun töihinlähtö painaa päälle. En ole huomannut, että hamsujen vuorokausirytmi sen kummemmin sotkeentuisi noista aamuisista verryttelyistä.