• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Räpsinä

#765
Mukavia toipumispäiviä Darwinille :) Laitatko Piia minulle yksityisviestillä Darwinin leikanneen lääkärin nimen, kiitos.

Mein Tuppikselta leikattiin eilen patti masusta ja samalla lyhennettiin hampaat. Kovasti urhea soturi taisteli kokematonta eläinlääkäriä vastaan kaikilla neljällä raajalla nyrkkeilleen ja yrittäen purra. Vasta neljännen piikin jälkeen rauhoittui. Eilinen meni toipuessa, lähinnä nukkuen, mutta aamulla jo tutusti pöllytteli jyviä ja siemeniä ylätasanteella.

Huomenna olisi tikin poisto, ellei Tuppis ole itse sitä nakerrellut pois ja neljä päivää vielä kiusataan toista antibiootin annolla, sitten Tuppis pääsee normaaliin päivä, tai oikeastaan yörytmiin.  :)
R.I.P.
* Tuppisuu \'Tuppis, Tupi, Upi\', talvikko (27.1.2009-14.12.2010)
* \'Räpsy\' Arctican Camino (21.5.2007-23.9.2008)

petosiru

#766
Kiva kuulla että PiiaL:n Darwin on toipunut leikkauksesta ja hienoa että löytyi el.lääkäri
 joka oli valmis leikkaamaan..  :) Toivottavasti pappa jaksaa riekkua vielä pitkään!
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

PiiaL

#767
Synttärionnittelut 1-vuotiaalle I-poikueelleni :sydan Meidän Igor viettää synttäreitään tällä hetkellä Pikkumökin-hamsulassa ja Isadora siskoni luona on varmasti herkkujen äärelle tänään päässyt :)

jennu

#768
Tänään löytyi 15kg Mörtti säkistä hauska yllätys :D Nimittäin pussin kun avasi niin purujen päälle oli asetettu "Mörtti Röpö -Rehulautta jyrsiöille" pelletti virike :) Paketti sisälsi kaksi rehulautaa ja 300g rehupellettejä.
Jospa noi sitten illalla asentaisi hampsujen häkkeihin  :)
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

Henni

#769
^Mä olen saanut samanlaisen ja kyllä meillä hamsut sitä pikkusen on syönyt. :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Insku

#770
Hei osaako kukaan teistä auttaa ku meijän n. vuotias talvikotyttö pitää toista silmää aina herättyään enemän kiinni sitä jatkuu n. 10 min ja sit se "palautuu" mistähän vois olla kyse? tämmönen tapaus oli jo ennenkin ja se ei "palautunu" van se piti sitä koko ajan kiinni sitten sen yks hamsukasvattaja tarkasti mut siin ei ollu silloin mitään mut nyt se tuli uudestaan niin mistäköhän vois olla kyse?

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

MortimerRiddle

#771
Meidän Peetulla on hieman pienempi asumus ja näin ihanan unen jossa minulle ostettiin Espanjasta sellainen oikein ihanan tilava häkki hänelle :) Olin ihan innoissani ja valmis laittamaan herran uuteen asuntoonsa... ja kun heräsin oli pettymys suuri.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

HamsterSailor

#772
Sissi kuorsasi äsken kuuluvasti xD Oikeen silleen KROOH-TUUH :sydan
En malta odottaa, kun mulle tulee viikon päästä uus hamsutin  :hyper

Zinde

#773
Huomasin tänäaamuna robopariskon toisella robolla rintakarvojen punertavan. Ilmeisesti siis verta. Tutkin hamsun, mutta en löytänyt haavaa karvojen seasta. Jos siellä haava on (ja varmaan onkin), niin luulen sen olevan jossain kainaloalueella. Pitää tsekata uudestaan kun pääsen töistä.
Tytöt ovat tulleet toimeen todella hyvin enkä ole huomannut niiden kinastelevan kertaakaan. Mutta mistäpä tuo haava olisi voinut muuten tulla paitsi tappelussa? Pitää varmaan siirtää terraario makuuhuoneeseen yöksi, että kuulen jos tappelevat.

Voi että keljuttaa nämä "lauma"eläimet välillä. Gerbiileitäkin pitää olla koko ajan syynämässä, että tappelevatko oikeasti vai temmevältävätkö muuten vain.

Lisäys. Heti kotiin päästyäni tsekkasin robot läpi eikä haavaa tai verta löytynyt. :pihalla: Robo ilmeisesti pesi itsensä eikä verestä ole merkkiäkään. Haavaakaan en löytänyt kummastakaan. Siellä ne hengailee yhdessä kuten ennenkin. Äh, mitäpä tässä nyt sitten tekisi? :S Jos en tänäaamuna olisi sattunut katsomaan roboja normaalia tarkemmin, en olisi huomannut mitään.

Nape

#774
No toivottavasti Zinden ei tartte erottaa roboja!

Joo, toi Ullabulla on iha mahdoton! Sillä on toi iso häkki ja just pidin sitä tunnin lenkillä ja on miljoona virikettä, niin nyt se tuol rynkyttää kaltereita ja haluaa lisää huomioo ja varsinki iltalenkkiä lisää. Täytyy varmaan päästää se viel toisen kerran lenkkeileen :hyper

 :nocreke:  <-- vähän mä eka katoin tätä, että mitä tossa kyltissä oikeen lukee :P

HamsterSailor

#775
Peppi on aika lailla samanlainen tossa kalteriasiassa. Sillä on vaikka mitä tuolla dunassa ja pidän kaikkia sylissä ja juoksemassa, mutta aina kun dunan ohi kävelee joku, niin se aloittaa kolisuttamisen. Ei se (onneksi) kuitenkaan yöllä kolisuta, vaan puuhailee niitä näitä :)

Minski

#776
Tänään tuli Zooplussan tilaus :) En harmi kyllä ollut kotona vaan töissä, kun olivat käyneet pimpottamassa ovikelloa, joten jouduin hakemaan tilauksen Postista pyörällä koiran kanssa, aivan kuolleena syntynyt idea taas multa; se Zooplussan laatikko oli metrinen ja siellä oli tosi painavia juttuja kuten 10 kg Hamster Crispya ja 9,6 kg koiran purkkiruokia + muut jutut päälle ja vaikka laitoin osan tuotteista reppuun, osan putkikassiin pyörän perään ja osan toiseen kassiin pyörän sarveen niin matka oli aika kamala taluttaa pyörässä kaikkia kantamuksia ja pitää pyörää pystyssä muutaman kilometrin matkan, onneks osan matkaa pystyi pitään koiraa vapaana niin se vähän helpotti ja sisulla pääsin kotiin asti tilauksineni :) Kyllä ottaa päähän kun tuo Posti on noin kaukana eikä sinne ole suoraa bussiyhteyttä täältä. Tossa lähempänä olis kyllä Posti, jonne pääsisin suoraan bussilla ovelta ovelle ja harmittaa kun sitä ei olla voitu laittaa tän alueen lähipostiksi, kun on oikeesti lähempänäkin, helpottas paljon noita tilauksia. Sitte kun luonne on vielä tämmönen, että oon huono pyytään keltään mitään kyytejä vaan yritän aina pärjätä ite.

No mutta toivottavasti hamsut ja koira osaa arvostaa noita nyt :) Oon jo uutta tialustakin ens tilistä miettinyt, kun en raskinut kaikkea tilata kerralla mitä olisin halunnut :)
Hamsteriton tätä nykyä

MirkkuH

#777
^hyvä kun sait tavarat kuitenkin kunnialla kotiin saakka :)

Mä olen zooplustilaus-kiellossa mut tilasinkin tavaraa petshopista xD
Pieniä heinäpesiä ja tollosia uusi tunnelijuttuja
http://www.petshop.fi/small_pet_accesso ... unnel.html
+ pari isoa rollya&jalka (ovat hyviä robo porukan juoksennella rinnan) ja kylpyhiekkaa.

Nape

#778
Minski: Voi hyvänen aika, kuulostaapa hankalalta tilauksen hakureissulta, onneks sait tavarat kunnialla kotia asti! Ja sori, mä täällä nauran tuolle jutulle kuiteski vähäse, nään silmissäni miten sä koikkelehdit koiran ja pyörän kans xD

Mirkku: nuo uudet tunnelijutut on kivoja, mä kerran ostin edesmenneelle Minnille sellasen tiipiin, joka oli tosin syrkille hieman liian pieni, että sitä piti vähän modailla :angel


Tuli Minskin ja Mirkun shoppailuhommeleista mieleen, että mä oon kyllä täysin shoppailukiellossa, mut hain mä yks päivä Lindalle Bitun juoksupyörän ja eilen huutiksesta //http://www.huuto.net/kohteet/akvaario/150688045. Tosin saapas nähä milloin mä saan tuon terran, varmaan siinä vaiheessa, kun mun vanhemmat tulee täällä meilläpäin käymään. Isä lupas hakee sen tolta myyjältä kokkolasta. Niin ja terra tulee Gunvaldille.

Mustikkamaan

#779
Mä joudun kans tilata kohta vähän jutskia varmaan sieltä zooplussasta  :D Akvaariojuttui pitää tilata ja matelijoille lamppua sun muuta. Ehkä vois investoida ainaki pariin juoksupyörään jos siel on hyviä.

Rakensin sunnuntaina hamsuhäkin ja maalasin sen maanantaina. Nyt mun täytyy vielä korjaa siitä yks pikku jippo minkä mokasin ja rakentaa siihen pari tasoa - ennen sitä en rohkene ottaa kuvia :D Tein sen kaikesta mahdollisesta jämätarvikkeesta - pohjana semmoi sängynaluslaatikko. Ei se siis mikään kaunis ole, mutta ihan jees :) Kokoa sillä on L 80 x S 40 x K 66 cm. Että siitä tulee sit varmaan seuraavalle syrkkitulokkaalle asumus! Kuka hän sitten lieneekään :D

Mulla on noita ton kokosia sängynaluslaatikoita vielä 3, täytynee kipasta vähän ostamassa rimaa tilipäivänä... :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]