Kirjoittaja Aihe: Hamsterini laihtuminen  (Luettu 1553 kertaa)

Poissa hamsuttimet

• Viestejä: 2
Hamsterini laihtuminen
« : 29.11.16 - klo:21:32 »
Hei! En löytänyt nyt äkkiseltään katsottuani tähän vastaavaa aihetta, anteeksi jos tällainen aihe jo on. Mutta mennäänpä asiaan, eli hamsterini on ruvennut laihtumaan ihan yhtäkkiä, hampaat ovat kunnossa, sekä ruokahalukin on pysynyt samana, mutta hamsterini on siitä huolimatta ruvennut laihtumaan kovaa vauhtia. Kun sitä käsittelee, niin rakenteet tuntuvat käsissä, mutta muuten hamsterini on ok, ei ole vaisu tai mitään muutakaan ulkoista merkkiä sairaudesta. Hamsterillani on ikää 1.v, ja 2kk, ja hamsterillani oli ripuli n. kaksi viikkoa sitten, voiko tämä olla syynä laihtumiseen? Hamsterini on ollut aina sopivassa massassa, sekä hyviä lihaksiakin on ollut paljon, joten mistä tämä äkkinäinen laihtuminen voisi siis johtua? Kiitos jo etukäteen jotka vaivautuvat vastaamaan!

Poissa Alkemistin

• Ylläpitäjä
  • Viestejä: 1204
    • Halimaan hamsut
Vs: Hamsterini laihtuminen
« Vastaus #1 : 13.02.17 - klo:14:48 »
Harmi kun tämä on mennyt silmien ohi, mutta siis... äkillinen laihtuminen on toki aina huolestuttavaa, mutta tässä todennäköisin syy liittynee ripuliin.
Ripuli voi tulla vaikkapa huonoksi menneestä salaatista tms. mutta jos sitä kestää yli vuorokauden on aina syytä mennä eläinlääkäriin. Pienikokoisena eläimenä hamsteri kuivuu äkkiä.

Poissa hamsuttimet

• Viestejä: 2
Vs: Hamsterini laihtuminen
« Vastaus #2 : 03.03.17 - klo:20:55 »
Kiitos vastauksesta! :) Enään meillä ei kuitenkaan ole tätä ongelmaa ja massakin on palautunut kohdilleen, taisi tosiaan olla ripuli syynä ongelmaan.