Kirjoittaja Aihe: Hamsterin poikasten käsittely ym. hoitaminen  (Luettu 1571 kertaa)

Poissa EllaEeli15

• Profiili
Hamsterin poikasten käsittely ym. hoitaminen
« : 30.07.16 - klo:10:29 »
Hei, tyttäreni syyrialainen sai yllätyspoikaset 16.-17.7 välisenä yönä. Hän oli karannut pojan terraarioon pari viikkoa aiemmin joten poikaset oli odotettavissa ja emolle tarjottiin paljon monipuolista ruokaa. Nyt poikasilla ikää 2viikkoa (6poikasta) ja näyttäisi että yhden silmät vain ovat avautuneet. Seikkailuja pesän ulkopuolelle poikaset ovat tehneet jo useamman päivän monta kertaa päivässä.  Emo ei ole kertaakaan vielä säikkynyt mitään ja tuleekin aina moikkaamaan kun dunan lähelle pääsee. Nauttii kun silittelee samalla kun antaa ruokaa ja ottaa itse aktiivisesti kontaktia. Emo varmasti tottunut jo meidän nelilapsisen perheen ei niin hiljaisesta elosta joten ei pienestä säikähdä. Poikasia emo hoivaa hellästi ja meidän perhe nauttii kovasti hamsuperheen elämän seuraamisesta <3 Kysymykseni kuuluukin

1. Milloin poikasiin voi itse koskea turvallisesti? Kun silmät auki?
2. Milloin silmät aukeavat
3. Voiko koko perheen siirtää isompaan terraarioon asumaan? Samat tavarat siirtyisivät mukana
4. Voiko dunan siivota milloin perusteellisesti? (perhe nostettuna kokonaan pois siitä) Ensimmäisen viikon dunasta tullut haju oli karmiva
5. Olin lukenut, että jotkin väriyhdistelmät aiheuttavat sairaita poikasia. Emo on tumma/musta ja valkoinen viiva vatsassa ja uros kultainen

Kiitos vastauksista!

Poissa Alkemistin

• Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Halimaan hamsut
Vs: Hamsterin poikasten käsittely ym. hoitaminen
« Vastaus #1 : 26.08.16 - klo:22:10 »
Harmi, ettei kukaan ole vastaillut ajoissa ja poikaset ovat varmaan jo löytäneet omat kodit! Laitan nyt kuitenkin vastaisuuden varalle lyhyesti, vaikkakin esim. hamsterit.netistä mainitut tiedot löytyvätkin.

1. Suunnilleen, kuitenkin n. kaksiviikkoisesta alkaen.
2. Juuri siinä kahden viikon paikkeilla.
3. Voi, mielellään kuitenkin vasta noin kolmiviikkoisina.
4. Kun poikaset ovat sen reilut kaksi viikkoa - tätä ennen voi yrittää siivota osissa.
5. Se on onneksi melko harvinaista. Tarkkoihin värimääritelmiin tarvittaisiin aina hyvät kuvat.  :yes: