• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kun hamsteri kuolee,kuinka nopeasti otatte uuden?

Aloittaja Theo, 08.02.08 - klo:13:15

« edellinen - seuraava »

vaibbagorilla

#30
Minulla on aina ollut sillai et kun hamsu kuolee, niin siinä pitää olla se 'suruaika' ja siihen menee se oma aikansa, mutta nopsasti sanottuna yleensä 2 vk;n jälkeen pystyn ottamaan uuden hamsterin, joskus voi mennä pitempäänkin. Eli yleensä suren sen suurimman surun ja kun olo alkaa helpottumaan niin pystyn ottamaan uuden hamsun. ;)
Ainakin itseni mielestä on aika hätiköityä ostaa heti uusi hamsteri kun entinen kuolee, mutta se on ihan mielipide asia, miten ihminen tykkää.  :)
Muistoissa:
[size=85]Pipari, [/size] [size=85]Sopuli, Sipuli, Arttu & Tauno hamsut[/size]
[size=85]Ikävä on suuri.[/size]

sokru

#31
Minulla oli talvikko Nelli ja se kuoli toukokuussa 2007 ja otin uuden hamsun kesäkuun lopulla tänä vuonna, olisin pystynyt aikaisemminkin ottamaan, mutta ei se oikein käynyt mielessä.
Jimi ?
Venäjänkääpiöhamsteri talvikko
safiiri
19.9.2008

niiisku

#32
kun eka hamsuni kuoli 2v 4kk ikäisenä hain alle viikon päästä toisen, joka on nyt reilu pari kuukautinen... oli vaan niin kova hamsukuume että ei auttanut muu..  :oops:
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

Ritu

#33
Minä en näköjään pysty olemaan ilman. Minun ei ollut varsinaisesti tarkoitus ottaa uutta hamsua Nanan jälkeen. Syynä se, että ajattelin hetken kokeilla vain yhdellä syrkillä. Sitten ajattelin, että pistetään nyt se pk uros hakuun, siinähän voi kestää ennenkö löytää sen oikean. Sitten näin pk rexin, naaraan, ja pakkohan se oli saada. Nana on siis kuollut 12.9. ja Mei tuli minulle sunnuntaina eli 30.11. Empä taas kauaa malttanut olla ilman toista söpöliiniä.
- Riikka

susu

#34
Minulla ei ole ikinä kuollut hamsteria, (ensimmäiset robopojat tuli pari viikkoa sitten) eikä toivottavasti vielä pitkään aikaan kuolekkaan. Mutta, kuvittelisin ainakin toimivani niin, että kun nyt satun olemaan todella tunteellinen ihminen, jos hamsterini sitten kuolisi, surisin varmasti koko loppu elämäni, mutta jos olisin suunnitellut jo hamsterini eläessä ottavani uuden hamsterin, ottaisin uuden hamsun aivan uudesi ystäväksi, en mitenkään vanhan ystävän korvikkeeksi. Se ei vain tunnu oikealta..? :S Ja itse pitäisin varmaan pienen tauon, kun kissani kuoli en voinut viiteen vuoteen kuvitella uutta lemmikkiä, enenkuin nyt. Mutta, aina pitää siirtyä eteenpäin, muistella saa ja pitää pitää vanhat hamsut silti lähellä sydäntä <3

*Päättä filosofianluennoitsimisen* :oops:
Nipsu & Räpsy <3

Iinu

#35
Minulla on vasta ensimmäinen hamsteri jonka en usko vähään aikaan kuolevan.  Kun koiramme kuoli, meille tuli uusi koira 4kk:n päästä. Aina kun minulle tulee suru entisestä koirastani, ajattelen aina, että sen oli parempi ettei se kärsi ja onhan minulla nyt tämä koira. Joten ajattelen ja toimin varmasti samalla lailla kun Sergein, hamsterini, aika koittaa. Minulla on aika varmasti niin, että uusi hamsteri varmasti auttaisi pääsemään surustani paremmin yli, eli saattaisin hankkia uuden aika pian. Mutta on tottakai jokaisen oma asia ja päätös, milloin on valmis ottamaan uuden.

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

Iinu

#36
Lainaus käyttäjältä: "susu"Mutta, kuvittelisin ainakin toimivani niin, että kun nyt satun olemaan todella tunteellinen ihminen, jos hamsterini sitten kuolisi, surisin varmasti koko loppu elämäni, mutta jos olisin suunnitellut jo hamsterini eläessä ottavani uuden hamsterin, ottaisin uuden hamsun aivan uudesi ystäväksi, en mitenkään vanhan ystävän korvikkeeksi.

Juu lisään vielä että noin minäkin ajattelisin, en mitenkään "korvaisi" edellistä hamsteriani uudella.

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

Ritu

#37
^Viestisi oikeassa ylälaidassa on edit nappi, josta painamalla voit muokata omaa viestiäsi. Ei tarvitse laittaa kahta viestiä perätysten  :) . *Leikkii modea*
- Riikka

Iinu

#38
Juu tiiän sry en vaa aattele koskaa  :oops:

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

paeony

#39
Mun hamsteri kuoli vasta, tänään, 1,5 vuoden ikäisenä.
Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä että aion pitää taukoa jonkin aikaa.. En jaksa vielä uutta, haluan hetken ajatella ja muistella tätä pientä edesmennyttäni. Jos otan toisen hamsterin, se olisi sitä varten, että haluaisin jatkaa rakkauteni antamista. Luulen, että olisin hyvä "äiti" seuraavallekin. Nelli on aina mun sydämessä ja mielessä ja numero ykkönen. Seuraava ei mitenkään korvaisi Nelliä enkä tarvitse toista hamsteria suruaikaa lieventääkseni. Ei se tosissaan edes minua auttaisi.

Oni

#40
Ensimmäisen hamsterini kuoltua en oikeastaan ajatellut ottavani toista. Nyt vasta vuosien päästä innostuin hankkimaan toisen hamsterin. Jos nykyinen hamsterini kuolisi nyt yllättäen, ottaisin kyllä uuden hamsterin heti kun löytäisin sopivan yksilön.

Mielestäni ei ole olemassa mitään minimi suruaikaa jota pitäisi lemmikkien kohdalla noudattaa. Enkä usko että suruajan pituudella tai olemattomuudella on mitään tekemistä välittämisen kanssa. Kuollut lemmikki on voinut olla hyvin rakas vaikka haluaisikin uuden pian edesmenneen jälkeen. Hamsterin tullessa tiettyyn ikään, sitä alkaa itse jo valmistautua sen kuolemaan. Tavallaan asian on jo käsitellyt mielessään ja voi olla valmis uuteen hamsteriin jo seuraavalla viikolla.
[size=85]
Syyrialainen uros Oni s. 22.9.2008
\'You have the right to remain silent. Everything you say will be stupid anyway.\'[/size]

Nekku

#41
En tiedä otanko enään hamsteria, vaikka kyllä haluaisinkin. Mutta eilen kun rakkaani kuoli, haluaisin uuden hamsterin niin nopeasti kun vaan voisin. Mutta se ei ole niin yksinkertaista.  :cry:

Oniin yhdyn. Ei ol varsinaisesti suremisaikaa, jota pitäisi noudattaa. Itse en vain kykene niin nopeasti ottamaan uutta, koska oli tuo niin kovapaikka, kun Tofu kuoli.  :(
Yökyöpelin Kikkara \'\'Tofu\'\' 24.9.2007 - 15.1.2009 <3
Jäät mieleeni ikuisiksi ajoiksi, vaikka nukahdit tärkeään heinäpesääsi, ikuiseen uneen. Nyt oli sinun aikasi lähteä, enkä voi käsittää sitä. Nyt on sinun parempi sielä, pilvien päällä. <3

Iinu

#42
Oni: samaa mieltä.
Nekku, otan osaa ; <

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

Helmerin tyttö

#43
Talvikkoni kuoli muutama kuukausi sitten ja huomenna olen lähdössä hakemaan talvikko veljeksiä....  Minulla on ollut vuosien saatossa yhteensä 3 hamsua ja yleensä on mennyt kuukausia ennen kuin otan uuden...

merri

#44
Otin Merrin noin kuukauden päästä siitä kun Remppu kuoli. En vain pystynyt olemaan ilman hamsua ja koti tuntui tyhjältä. Lisäksi eläinkaupassa sattui olemaan nuoria ja söpöjä hamsutyttöjä.