• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

PPKJY,Haapajärvi 15.9-12 uml.hamsterit/hiiret/rotat+kaik.petluokat

Aloittaja muumimamma-64, 05.08.12 - klo:03:00

« edellinen - seuraava »

wiidii

Ainakin BIS-kehässä oli oikein ihana laikukas roborovski, jos tämä yhtään auttaa. Nimiä tai mitään en muista.  :enkeli:
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Ana

No niin sitten olen kirjoittanut oikein :D muistin vaan, että se isabellakin oli hyvä muisti ei pelannu :D

Vevve


Ninde

Lainaus käyttäjältä: Vevve - 24.09.12 - klo:16:00
Mulle tuli palkintojen mukana kotiin joku sertikortti, milleköhän eläimelle se mahtaa kuulua kun siinä ei lue nimeä eikä väriä? Ainoa jolle se voisi kuulua on koestandujen ykkönen Goldilock's Leroyce (jonka nimi on kirjoitettu väärin) mutta tuloksissa ei sitä lue... Koestandardi merkitään "+" -merkillä nimen perään.
Tuloksiin merkitään koestandardisertit lyhenteellä KSERT eikä SERT, kuten tuolla tuloksissa nyt on. Ja aikaisemmin saadut ksertit nimen perään + merkillä.

Pertti

#79
Melko pöyristyttävää käytöstä ruveta täällä meikäläisen sihteeriä syyttelemään yhtään mistään. Homma hoitui varsin hienosti, ja luojan kiitos sihteerinäni oli oikeasti ihminen joka tiesi jostakin jotakin. Robojen kanssa ylipäätään oli melkomoinen soppa, sillä luettelossa noin 90 % eläimistä oli väärässä luokassa. En myös ihan ymmärrä tuota käsialan mollaamista, kuitenkin Marjut onnistui ihan hyvin jakamaan palkinnot niiden mukaan  :icon_lol: Jälki-ilmolapukkeet jäi myös meidän osalta näyttelypaikalle, joten aika turha tulla siitä(kin) nitisemään :) Jos näytteilleasettajat (tai järjestävä yhdistys) jonku niskoille haluaa mogat laittaa, niin allekirjoittanut kuitenkin kotimaisena ulkomuotouomarina lienee pääasiallisessa vastuussa siitä mitä tietoja, minkälaisia lappuja ja millä tiedoilla siitä pöydästä on mihinkään lähtenyt. Joten ennemmin mollaukset mulle kuin niille jotka ihan oikeasti vain hyväsydämisyydestään haluavat auttaa. Toisaalta taas yhtälainen vastuu on sillä, kuka tulokset on vastaanottanut yhdistyksen toimesta, ei ole paha rasti tarkistaa että tulosluetteloissa on tarvittavat tiedot, ne kun saattavat tuomarinpöydän tiimellyksessä unhoittua.

Pääsääntöisesti mun mielestä on aivan turhaa kirjoitella sertikortteihin nimiä, niihin kuitenkin merkataan eläimen numero, jolloin jokaisen on kohtuullisen helppo luettelosta tarkistaa se eläin, kelle se kuuluu. Itse en ole ainakaan koskaan sihteeriäni edellyttänyt nimiä niihin kirjoittamaan, enkä taas itse sihteerinä ole niitä koskaan suostunut kirjoittamaan. Enkä ole edes ensikertalainen, joten ette voi senkään piikkiin laittaa :D Tärkein on kuitenkin mun mielestä tuomarin ( :loov:) allekirjoitus, jotta sillä lirpakkeella on edes jonkinlainen validiteetti. Niin ja se eläimen numero tietysti.

Mun piikkiin voi myöskin laittaa sen jos sieltä on joku täysin tyhjä sertikortti lähtenyt, laskeskelin tarvittavien korttien määrän aluksi vähän väärin ja meiltä taisi ne loppupeleissä kesken palkintojenjaon loppua. Ja se taas on todellinen vihre, koska ainakin kauniissa ajatuksissani kirjotin niihinkin eläimen numeron :P

Pääsääntöisesti tahtoisin myös muistuttaa siitä, että myös näytteilleasettajilla on vastuu eläimistään. Mun mielestä pieni osanen sitä vastuuta voisi olla se, että kuuntelee tulokset jotta on edes vähän kartalla kuka sai mitäkin. Ja jos taas eläimet ovat kuriirin vastuulla, voisi olla ihan jees sen verran kertoa mitä on mukana, jotta kuriirilla voisi olla joku haju kuka on saanut mitäkin.

Reilun kymmenen vuoden näyttelykokemuksella voisin todeta, että kun kaikki kantaa vähän vastuuta, on tälläisten(kin) sotkujen selvittely paljon helpompaa :)

...niin ja vielä jatkoa,: jos noissa tuloksissa löytyy selkeitä kirjotus- tmv. virheitä, niin eiköhän ne nyt jokainen joka niitä pystyy muokkailemaan voi käydä muokkailemassa oikeaksi ilman sen suurempi nillityksiä, loukkaantumisia tai toisten syyttelyitä.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Vevve

En minä tässä ketään ainakaan tarkoituksella ole yrittänyt syytellä, pahoitteluni  :nuija: Pisti vaan hiukan turhauttamaan, kun en itse ollut näyttelyssä paikalla ja kukaan ei tuntunut tietävän kuka sai ja mitä.