Hamsterin näyttelyboksista (+ mitä boksiin) ?

Aloittaja NipsuRakkaani, 05.01.09 - klo:21:45

Marla

2 kk on minimi-ikä hamsterille näyttelyissä. Hamsteriyhdistyksen sivuilta löytyy hyvin tietoa näyttelyihin ilmoittautumisesta, näyttelyiden kulusta jne. Kannattaa käydä lukemassa. :) Ilmoittautuminen tapahtuu sähköpostitse (yksityiskohtaiset ohjeet löytyy myös yhdistyksen sivuilta) tai yhdistyksen sivuilta tulostettavan kaavakkeen postittamalla henkilölle, joka ottaa kyseisen näyttelyn ilmoittautumiset vastaan. Näyttelyistä riippuen myös jälki-ilmoittautuminen saattaa olla mahdollista paikan päällä näyttelyaamuna.

Minski

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Aladinoissa ei oikeastaan ole mitään muuta vikaa kuin se, että niistä ei saa kantta irti ja hamsteria ei voi pitää arvostellessa sen päällä (tai kantta ei voi käyttää apuna hamsun saamiseen pois boksista), eli tuomarille hankala juttu. Siispä mieluiten sellainen boksi missä on irtokansi.
Kattelin NHC:n sivuja ja siellä oli kuvia hamsunäyttelyistä. Hamsuilla on tollasia bokseja siellä ja niitä arvostellaan jonkun metalliritilän päällä:

Ei liity nyt taas yhtään mihinkään, mutta piti vaan tämä huomioni kirjoittaa täälläkin :)

tintsku

Ei mahda hamsuilla olla kylmä yhtään, kun näyttely pihalla on  :huh
Kun katsoo vielä ihmisten vaatteita, näyttää olevan pipoja ja takkeja päällä...
Ja tosi pienen näkösiä noi boksit.

Minski

^ Juu siitä en tiiä, lähinnä mun huomio kiinnitty noihin boksimalleihin ja siihen, että kannen ei tarvii olla irtoovaa mallia vaan arvostelussa on tollaset ritilät käytössä siinä missä Suomessa arvostellaan hamsua siinä boksin kannen päällä. En usko, että noi boksit on sitä Ferplastin M-kokoo pienempiä, joilla moni Suomessakin näyttelyttää syyriksiä.

GaneshaX

Briteissä ei ilmeisesti ole edelleenkään käytössä kuljetusbokseja, vaan Show Pen.  :)

Ninde

Suomessa oli myös ritilät käytössä joskus vuonna kivi ja miekka. Niistä sitten luovuttiin muistaakseni siinä vaiheessa, kun papovasta tultiin meilläkin tietoiseksi, ritilöitä kun ei despailtu eläinten välissä. Sitäkin tosin on tehty, ainakin ruotsissa olen niin arvostellut, että ritilät despattiin, mutta se on hirmu hankalaa ja aikaa vievää, joten ehdottomasti mun mielestä parempi että niiden käytöstä luovuttiin kokonaan.

GaneshaX

On varmasti ja ehdottomasti parasta, että kukin hamsu arvostellaan oman boksinsa kannella.
Jonkun "yleisalustan" despaukseen joka eäimen välissä kuluisi taatusti ikuisuus  :)

Eiks ruotsissa olla tiukempia siitä, muillainen boksin pitää olla?

Marla

Lainaus käyttäjältä: "tintsku"Ja tosi pienen näkösiä noi boksit.
Tai sitten pöydät on isompia. :D

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Omatekoiset boksit on varmaan monesti ihan toimivia, mutta näinpä vaasassa yhden sellaisenkin kyhäilmän, että voi itku hamsun kannalta  :(
Se umpilaatikko...? Musta se olis muuten varmaan ollut ok, jos siinä olis ollut ilmavampi kansi. Joku verkko tms. tai edes enempi niitä reikiä. Ja isompi olis vähän voinut olla.

Minski

^ Mäkin mietin sitä umpilaatikkoa, että onkohan se ihan ookoo, kun toisaalta mun mielestä eläimellä tulisi olla väliaikaisasumuksestakin näköyhteys ulos, mutta toisaalta hamsu hämäräeläimenä ja vielä päiväsaikaan tuskin tarvitsee valoa ja näköyhteyttä ympäristöön. En silti ite laittais umpilaatikkoon omaa hamsuani.

Mulle tuli kans noi NHC:n näyttelykuvat nähtyäni mieleen, että mitenkähän mahdollisista tartuntataudeista on huolehdittu, kun tuskin noita kauheen hyvin pystyy desinfioimaan ja jos pystyykin niin vie tuhottomasti sekä aikaa että desinfiointiainetta. Mutta silleen noi boksit näyttää kivoilta, kun ovat yhdenmukaisia eikä niistä mitenkään pysty tunnistamaan kenen boksi on mikäkin.

GaneshaX

Sitten vielä harmittaa, kun unohdin mennä likalle siitä huomauttaan, kun koitin saada boksit järjestykseen, ettei tuomarin arvostelu keskeydy  :(  Ajattelin, että kai tuomari laittaa huomautuksen arvosteluun :nuija:

Marla

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Siis mä tarkoitin sitä harmaata jätskilaatikkoa, joka oli niin täynnä purua, ettei hamsu päässyt edes suoristamaan itseään...  :(
Tais olla sama boksi, kun ei siellä kai useampaa harmaata ollut, mut mä en sisustasta tiedä mitään, kun ei sitä nähnyt. Sit huonompi juttu, jos ei hamsteri pääse kunnolla liikkumaan.

Anonymous

^^ Tollaseesta boxista pitäis jo tosiaan jo tuomareilta tulla iso huomautus.

Kissanen

Mun on nyt ihan pakko kysyä tätä.
Siis mä ostin tommosen Ferplast Geo boxin Faunattaresta,ja yhessä PetPointissa ne myyjät sano et se on lian iso ku kysyin että onhan se sopiva.

https://www.feedem.co.uk/aquarium-fish- ... medium.jpg

Tuommonen se boxi siis on,ja Syyrialaiseni siinä vien.
Onko se lian iso??
iha vitu jepa

Saana

^Mitähän kokoa tuo mahtaa edustaa? Pituus x leveys x korkeus? Tai kuinka monta litraa?

GaneshaX

Jos toi kannen luukku on samanlainen, kuin kuvassa, boksi on maxi, eli 11l.
Ihan hyvä kuljetusboksi syrkille, mutta näyttelyissä se vie vähän turhan paljon pöytätilaa.
Kyllähän noita silti näyttelyissäkin joskus näkee.
Itte olen tuonut ruotsista hamsuja tollasilla, kun ne on isoimpia mitä löytyy.