Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - siilipallo

Sattuuko tänne olemaan tulossa ketään Kauhajoelta päin? Meillä olisi pupuvauva siellä ja ajateltiin, että jos sieltä sattuisi olemaan joku tulossa tähän näyttelyyn, niin ehkä ei tarvisikaan lähteä itse ajamaan sinne asti. Vaivanpalkkaa voitaisiin luonnollisesti vähän maksaa, jos joku kävisi pupun puolestamme noutamassa ja kuskaisi mukanaan tuonne Liminkaan asti. :)

Yksityisviestiä tulemaan jos järjestely kiinnostaisi!
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Meillä taas on pian se tilanne, että sekoo järki ihan täysin. Varsinkin meidän Sonic Boom saa kaameet mölyt aikaiseksi pyörästä kuin pyörästä. Se tempoo sellasia spurtteja, että päässä ratkee pian.

Oliko nimi enne?  :huh
Kuulostaa kyllä aika enteelliseltä! :D

Meillä taas on juoksupyörät ihan ruokaöljyllä rasvaamalla saatu äänettömiksi. Minä en tosin muutenkaan hamstereiden ääniin heräile, kun on aikanaan kanin kanssa eläessä tottunut kaikenmoisiin pikkurapisteluihin. Mies sen sijaan sanoo heräilevänsä, jos hamstereiden kanssa joudutaan samassa huoneessa nukkumaan.
Minulla häiritsee kun ei vessalaatikko kelvannut kuin jyrsittäväksi silloin kun toiselle hamsterille sellaisen kokeilin laittaa. Helpottaisi siivoamista, kun tietäisi minne nuo pissii ja mistä niitä likaisia puruja kannattaisi poistaa. Tällä hetkellä kun en pysty esim. värin perusteella erottamaan, mitkä ovat likaisia ja mitkä ei.
Pakko tuosta työ+opiskelu-yhdistelmästä sanoa, että meillä on yleensä opinnoissa 90% läsnäolopakko, vaikka opiskelenkin yliopistossa. Jos poissaolot on täynnä ja niitä silti tulee lisää, niin siinä ei auta lääkärintodistukset tai muut, vaan on ihan opettajasta kiinni, onko valmis joustamaan ja esim. laatimaan ja tarkistamaan korvaavia tehtäviä. Ei se siis todellakaan ole aina niin sanottua, että työt + opiskelu olisi toimiva yhdistelmä. Jotkut luokkakaverit tekevät jotain työtä tässä ohessa, mutta niin se sitten vain meneekin että kurssisuoritukset saattaa helposti venyä puolen vuoden - vuoden päähän viimeisestä palautuspäivästä. Itse en voisi kuvitellakaan työskenteleväni, sillä joka kevät + joulukuu pelkkien opintojen parissa vierähtää helposti 12-14h/vuorokausi.

Tiedän kyllä, millaista on kun lemmikkiä ei tahdo saada vaikka into olisi kuinka suuri. Itse sain ensimmäisen lemmikkini, kanin, ollessani 12-vuotias. Kyllä se lemmikinhoito on muutakin kuin vain kykyä ottaa vastuuta. Toisaalta kuitenkin ajattelen, että loppupeleissä se vastuu on (ainakin alaikäisen kohdalla) vanhemmilla. Tämän vuoksi en kyllä yhtään ihmettele vanhempia, jotka eivät halua lemmikkejä hankkia vaikka lapsi kuinka ruinaisi. Kyllä sitä loppujen lopuksi jaksaa odottaa, vaikka se mahdottomalta tuntuisikin. Itse odottelen vielä sen vuoden tai pari ennen kuin alan kaneja hankkia. Avomies on hyväksynyt hamsterit ja hyväksyy myös muut elikot, mutta olisi se nyt typerää ottaa enemmän elukoita kuin minkä esim. eläinlääkärikuluja kykenisi todellisuudessa hoitamaan.
Äää mitä ihania palleroita Minnaw:lla. Piristivät jopa tätä kärtypäivää kummasti!
Haha, onpa ihana pallero. <3
Meidän nuorempi pallero on nyt mieltynyt oikeastaan jatkuvasti nukkumaan terraariossaan puruihin kaivautuneena niin, että on osittain painautunut lasia vasten. Tässä taas yksi kiintoisa nukkuma-asento.
http://lh5.ggpht.com/_S2W2KtFEnmo/Spqgg ... G_6818.JPG
Meillä ei ole vielä toistaiseksi päästy karkailemaan. Saapa nyt nähdä miten käy, kun toisessa, vasta hankitussa terraariossa ei tullut kattoa mukana. Onneksi korkeutta on sentään se 40cm niin vaatisi vähän kekseliäisyyttä tuolta karkaaminen.
En ole minäkään toistaiseksi liittynyt. Harkinnassa kuitenkin on, ei pieni lisäinfo olisi pahitteeksi ainakaan. Saa myös nähdä, innostunko syksyllä käymään näyttelyissä.
Hyviä otoksia Tatulla. :) Olisipa itselläkin kamera, jolla saisi noin teräviä kuvia otettua.
Tämä jotenkin jaksaa minulla naurattaa. Toinen siis nukkui melkein naama kiinni terraarion seinässä ja on juuri heräämässä uniltaan tätä kuvaa otettaessa.  Harmi vain että on suttuinen kuva, yöllä pokkarilla hämärässä kuvatessa lopputulos ei ole tarkkuudeltaan kovinkaan palkitseva.
Minulla on männynoksa. Jynssäsin juuriharjalla kuumassa vedessä ja käytin vielä 175 asteessa jonku kymmenen minuuttia. Eipä tuota pahemmin ole nakerreltu tai mitään, enemmän näyttäisi hamsteria viihdyttävän puolelta toiselle kiipeily. :P
Muutamien eurojen summissa mennään täälläkin. Tuoreruuat tulee otettua aina noista omista ruuista kokkailun yhteydessä lukuunottamatta pilttejä ja kissannappuloita. Purut ne varmaan muodostaa suurimman osan kuluista, on tullut monesti ostettua pikaratkaisuna niitä kilohinnalta kalliimpia kilon paketteja. Voisi jatkossa ostaa kerralla isompia eriä.
Meille tuli jjennalta ihana pieni argentekämpsy, joka sai kutsumanimekseen Rataxes. Rassukalla oli pitkä kotimatka ja on siitä vähän ressaantunut, alkaa kuitenkin onneksi piristyä pikkuhiljaa. Ihana ilmestys. <3
^Kiitos. :) Minä sain tuon kaupanpäälisiksi kun ostin tuon terraarion käytettynä. Hamsteriherra on jostain syystä mieltynyt tunkemaan sen täyteen milloin mitäkin tavaraa, purua tai paperia yleensä. :D Tänäaamuna nukkuikin tovin siellä.