Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - -karo\\

Meillä Aamu täytti vuoden juuri viime lauantaina, jolloin se oli näyttelyssä. Kotona sai ihan normaalisti tuoreruokaa ja näin. Ei oikein jaksanut panostaan mihinkään synttäreiden juhlimiseen.   :roll:
Mun talvikkomummo Tiuhti täytti eilen 2 vuotta! :P  Se on ollut aina melko hoikka (johtuen varmaan siitä, että se sai poikaset ollessaan itsekin vielä ihan nuori.. eläinkaupasta kun ostin niin oli pidetty naaraat ja urokset samassa dunassa liian kauan :roll: ). Tiuhti painaa nyt niukin naukin 40 grammaa ja syötän sille aika paljon pilttiä, jottan saisin vielä vähän lihomaan. Sillä ei juoksupyörää ole tällä hetkellä, koska se laihtuu aina kun sillä on pyörä. Turkki on pörröinen ja kuiva, liikkuminen hidasta ja vähän kömpelöä. Tiuhtilta on nyt TODELLA helppo leikata kynnet, se ei pistä yhtään vastaan, kököttää vaan kädellä ihan paikallaan. Se tuhisee nykyään aika paljon mutta en usko että se on mitään vaarallista. Miten tuota turkkia saisi paremman näköiseksi? Monipuolisella ruokinnalla, tiedän, mutta mitkä ruuat erityisesti auttaisivat kuivaan turkkiin? Oon sekoittanut piltteihin ja muihin mössöihin ruokaöljyä aina pari tippaa mutta onko muita ruoka-aineita mitkä saisivat turkin edes vähän kiiltävämmäksi? :pihalla:
Ihan eka hamsu oli normaali talvikko.
Asuminen ja tarvikkeet / Re: Virikkeet
27.01.08 - klo:15:56
Meilläkin on kääpiöille oma puuhaboksi; korkeus 43cm, pituus 79cm, leveys 58cm ja pohjalla purua noin 15cm.
Tässä kuvaa vähän toisesta kulmasta:

Joskus annoin täällä ohjeet tuohon pajupalloon,(sopii siis kääpiöille!) nyt siitä on kuvakin:

Ja olen väsännyt nuita paperimökkejä tusinan:

"Tiuhti"
Venäjänkääpiöhamsteri talvikko, naaras
safiiri
syntynyt: 29.3.2006, Oulun Lilzoo:sta

"Nuutti"
Venäjänkääpiöhamsteri talvikko, uros
helmiäissafiiri
syntynyt: 31.5.2006, oma kasvatti (vahinkopoikue)
kuollut: 16.01.2008

"Poju"
Venäjänkääpiöhamsteri talvikko, uros
safiiri
syntynyt: 31.5.2006, oma kasvatti (vahinkopoikue)

Gayanne "Aamu"
Syyrialainen hamsteri
lk rex
normaali valkonauhainen
syntynyt: 29.11.2007, kasvattaja Anne Puranen
Joo purua käytän paljon ja se on hyvälaatuista omasta mielestäni, ei pölise yhtään ja isokokoisia puruja. Saankin kaverin sahalta hakea, että eipäs siinä. ;)

Aamu se on taitava! Ihanku ois vaan yks jalka.  xD

Ylempänä minidunassa Poju-talvikko, alemmalla hyllyllä Pojun emo Tiuhti ja pöydällä hamsterdunassa Aamu-syrkki. Sininen miniduna (joka näkyy vähän kuvassa) on tyhjillään, koska Nuutti kuoli ja asumus on menossa kaverille, koska oli vain lainassa. Joo ja sotkusista hyllyistä ei kannata välittää! :D
Niimpä! Tuo pai on kyllä viisain hamsu mitä oon tavannu. :lov
En pahastu, mutta mielestäni en tehnyt väärin kun kysyin, vaikka tavallaan tiesin että en saisi viedä hamsua näyytelyyn, koska se on alaikäinen, mutta toisaalta taas kaksi päivää on niin lyhyt aika. Joo seuraaviin näyttelyihin pitää sitten katsoa jos pääsisi. :)
Niin. Sattu nyt sitten huono tuuri, oispa syntyny kaks päivää aiemmin tuo poikue. :<
Lainaus käyttäjältä: "X-File's/Jonna"Eli vastaus on: EI. Antaa pikkuisen vaan kasvaa, harvemmin noin pieni on edes "valmis"

Anteeksi nyt, mutta ei mun mielestä hamsu ehdi kahdessa päivässä paljon kasvaa? En halua mitenkään loukata tai suututtaa tällä. Ja en vie sitä  näyttelyyn kerta se on liian nuori, mutta tulipa nyt mieleen.
Joo no anteeksi kun kysyin. : )
Vielä sitä tässä mietin, että kun tuo Aamu-syrkki täyttää 2 kk vasta kahden päivän päästä näyttelystä, joten periaatteessa sitä ei saisi näyttelypäivänä kaksi päivää alaikäisenä viedä näyttelyihin? Kaipaan tänne vastauksia ja mielipiteitä, kun eihän Aamu olisi kuin kaksi päivää alle 2kk:n ikäinen, joten omasta mielestäni se olisi jo kyllin vanha. "Aika" ärsyttävää ois jättää näyttelyihin osallistuminen välistä. :pihalla:
Mulle yks kaveri ku sanoin et kauhee syrkkikuume päällä, että taidan hankkia nyt ekan syyrialaiseni, niin vastas: "Eikö sulla oo niitäki jo tarpeeksi?" Kun oli vain kolme talvikkoa. xD Mietin sit miten se suhtautuu niihin joilla on tyyliin 200 hamsteria ja enemmänkin. Ja kans monet sanoo hamsuja rotiksi yms. mutta eipä tuo ainakaan minua haittaa. :no: