Virikkeet 2

edellinen: //http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/viewtopic.php?f=4&t=129

Virikekeskustelu jatkukoon täällä.

Mai-Katti

Onneksi hamsterit eivät ole kohtuuttoman nirsoja virikkeidensä suhteen, vaan näinkin "kauniit" viritelmät touhunurkkauksessa kelpaavat:

Olen siis vain leikellyt pahvilaatikoihin reikiä ja teipannut maalarinteipillä yhteen sokkeloksi. Ihan tyytyväisenä näytti Oikku viipottavan, noilla poskipusseilla se ei tosin kaikista koloista ihan tainnut mahtua.  :mrgreen: Vielä kun ripottelee ympäriinsä jotain herkkuja niin johan kelpaa kipitellä jaloittelualueella.

Nappula

^Voi, mitkä poskipussit  xD
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Lillugga

Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

EMOCHU

Tosissaan, minulla on nyt 4 syyrialaista hamsteria ja tarkoituksena olisi laittaa jokaisen häkki uuteen uskoon. Millaisia virikkeitä suositte? Tiedän, ei muovia. Juoksupyöriä en viitsisi ostaa, koska sopivankokoiset maksavat sen 20 euroa kappale, käytettynä ei ole tullut vastaan. Vessapaperirullia olen koettanut, mutta tahtovat jäädä jumiin niihin. Heinästä eivät paljon ole välittäneet. Kertokaa kivoja vinkkejä ! Ei ole kiva pitää dunia lähes tyhjillään, rupeavat heti järsimään juomapulloa jne..

GaneshaX

Juoksupyörä on ainakin meillä ihan must dunissa.

Jos annan vessapaperin hylsyjä, niin leikkaa ne halki, ettei hamsu jumitu niihin!

Pahvilaatikot, pajusillat, suuret pahviputket, riipparit jne. Mielikuvitus on rajana  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Nappi<3

itse olen sitä mieltä,että juoksupyörä kannattaisi ostaa. Napin juoksupyrä maksoi jotain 25e. Katso vaikka huutonetistä siellä on paljon hamsukamaa tai laita tänne ostetaan ilmoitus. :)

Voin laittaa kuvan oman hamsuni terrasta xD (kun ehdin), mutta tässä silti pari vinkkiä:
- pienistä pahvilaatikosta saa rakennettua kaikkea kivaa

-oksia voi laittaa ainakin Nappi tykkää(ei autotien vierestä otettuja eikä myrkyllisien kasvien oksia)

- Kaikki eläinkauppojen puiset tavarat esim. liukumäki, puinen putki, pesämökki...

Laitan niitä vielä lisää kun ehdin! :)
2 roboo täll hetkell taloss?

RIP Nappi 6.1.2011

Karvakorvathamsula

Mä oon tykänny rakennella kaikkia käytäviä purujen alle. 10-15cm puruja dunan pohjalle ja sille alle paaaljon käytäviä. Niin saa myös ns. toisen kerroksen. Kun puruja on tarpeeksi, niin käytäviä ei edes huomaa purujen alla. Käytävien päälle voi laittaa vaikkapa juoksupyörän, pesämökin, vessanurkan, ruokakippoja jne.

Yleensä omat hamsujen häkit on aika täynnä kaikkea. Eli en siis jätä tilaa ns. juoksenteluun, sillä juoksupyörä on juoksemista varten! Häkki on siis kuin puuhalaatikko.
Hamsut pääsevät myös jaloittelemaan häkin ulkopuolelle.
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "Lillugga"Tänään meille tuli sitten onnistuneesti se zooplussan paketti ;)

Tässä on kuvat tilauksen virkikkeistä: http://wiltsuu.kuvat.fi/kuvat/Jtn2+015.JPG/_big.jpg

Meillä on kans kaks tommosta riippukeinukiipeilyhässäkkää, ja varsinkin tuo Otto-poika tykkää oikeasti kököttää tuossa matossa, pitää peseytymissessioita siinä. Ja sitten se kiipee tonne ihan ylös niitteen "tikkaitten" päälle ja sieltä sitten tullaan alas miten milloinkin  :)

Lillugga

Toivottavasti tuo Vilperikin tykkää kans tosta kun joskus laitan sen sille :)
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

Henni

Voikohan tälläisen keinun tilata syyrialaiselle? http://www.petshop.fi/small_pet_accesso ... sters.html
Tuli vaan mieleen, että onkohan mahdollista, että syrkki jää jumiin noihin sivussa oleviin reikiin? Voi olla että olen aivan ylisuojeleva, mutta kysynpä nyt silti onko jollain kokemusta? :oops:
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Ely

Tuo on ihan liian pieni syrkille, en usko että edes yrittävät noista rei'istä päästä läpi kun eivät mahdu tuohon edes keinumaan kunnolla.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Henni

^Kiitos. :)  Olen tosi huono tulkitsemaan noita mittoja. Enpä sitten turhaan tilaa sitä :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Ely

Tilasin siis itse tuon saman keinun ja huomasin sen olevan vähän liian pieni :D Meni sitten roboille (jotka hautasivat sen purujen alle) Karliella muistaakseni oli sellaisia virikkeitä joihin oli photoshopattu syyrianhamsteri ja jotka olivat todellisuudessa paljon pienempiä kuin mitä kuvista voi olettaa:

"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Vevve

Karlie ja monet muutkin eläintarvikevalmistajat syyllistyvät eläiten photoshoppailuun (kökösti!) niin että kuvien tuotteet vaikuttavat paljon suuremmilta kuin todellisuudessa.