Kiinnostusta venäläisiin hamstereihin?

Aloittaja wiidii, 25.11.09 - klo:17:50

KaisaM.

Mulle kelpaisi kyllä joku keltasukuinen, huky, kyyhkis, kilpparit jne. Papovasta ja muista sairauksista haluaisin kyllä tietää lisää.

Rs:ää mulla ei ole sen enempää tarjolla, kuin tulevaisuudessa toivottavasti jalostukseen käytettävät sisarukset, naaras ja uros, joiden isä (mulla myös) jättää rs:ää ainakin (edellisessä poikueessa suklaata [Maito ja Maidon sisko]). Että uskoisin että olis mahdollista tällaisia jälkeläisiä rs:ään yhdistettynä saada rs:ää.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Minski

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Venäjällä ollaan tarkkoja myös fyysisestä terveydestä, olen kysellyt myös häntien suhteen ja ovat sanoneet olevansa tietoisia tästä ongelmasta ja välttävät knikkihäntäisiä hamstereita kasvatuksessaan. Myöskin keltaisen ja cremen yhdistämistä pidetään vääränä - kun Venäjälle alun perin saatiin keltaiset hamsterit, niitä yhdisteltiin cremeihin, ja tämä huomattiin tällöin epätoivottavaksi.
Tilat ja hamstereiden olot olen todennut mm. kuvien ja kasvattajien juttujen perusteella paremmiksi kuin monissa muissa maissa, Venäjällä ei ole mitään suuren suuria hamsterikasvattajia kuten esimerkiksi Britanniassa ja Saksassa - tai en ainakaan ole vielä törmännyt yhteenkään. :)
Toihan on hieno kuulla :yes: Myöskin tuo, että hamsuilla on hyvät olot on hyvä kuulla, ite kun mietin ensin, että kun koirien olot ja arvostus siellä ei ole häävit niin tuli mieleen, että mitenkähän sitten on asiat jyrsijöillä. Onko sulla jonkun kasvattajan kotisivujen osoitetta antaa, että voisi tutustua ?

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Laitan kyselyä roboista sekä hunaja-kyyhkynharmaista - Venäjällä on ainakin hunajia tällä hetkellä, jos Minskiä auttaa yhtään.  :)
Hunaja kelpaisi ilman muuta :yes: Hunaja-kyyhkynharmaan olemassaoloa epäilen suuresti, joskus yritin googlella etsiä tietoa kyseisen värin tilanteesta muissa maissa ja heikko oli etsinnän anti, mutta ainahan kysyä voi :)

Yökyöpeli

Onkohan siellä kiinareita ollenkaan  :angel  ?
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

wiidii

Papovasta kyselin, sanoivat, että kyllähän siitä on kuultu ja kuvia nähty (mainitsivat mm. Patrician Fairyland's-kasvatuksen sivujen kuvan), mutteivat ole yhtään havaintoa (ainakaan tietoista) Venäjällä siitä tehneet.

Talvikoita Venäjällä on, helmiäisiä, mutta myös normaalia ja safiiria. Kuulemma myös muutama harva mandariini löytyy, mutta kasvattajilla on ristiriitaiset käsitykset niiden käyttämisestä. Cämpsyjen tilanne on melko huono, venäläiset pelkäävät liikaa diabetesta, värejä löytyy lähinnä albinoa, mustaa, dovea, argentea ja normaalia sekä kaikkia laikuilla. Robot ovat harvinaisia Venäjällä.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

MirkkuH

Minulla olisi myös kiinnostus roboihin...mielenkiintoa aloittaa pientä kasvatusta ...ne vaaleat minuakin kiinnostaa, myös tietenkin normaalit myös :)

Minski

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Minskille (ja Kaisalle): Venäjällä on myös hunaja-kyyhkynharmaita, ja saattaisi olla mahdollista, että juuri kevään aikana sellaisia poikasia olisi myös Venäjälle tulossa!!  :)  Olen tästä sinun kanssa vielä tarkemmin yhteydessä kun saan enemmän tietooni.
Hei nythän mä rupesin ihan kunnolla innostuun :pileet: Haluan ehdottomasti kuulla lisää :yes:

KaisaM.

^Minä myös! Tai mulle kelpaa jos Minski saa sieltä vauvan niin voin haluta sitten sen jälkeläisen.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Marla

Minä raportoin toki heti, jos soopelisuklaata tulee. Vuoden vaihteessa luultavasti syntyy, jos kaikki menee kuten pitää. :) Turun näyttelyiden jälkeen olisi tarkoitus astuttaa.

Olisi mahtavaa saada kyllä ps valkoinen jalostuskäyttöön, kun tuntuu, että ovat Suomessa vähän samoista linjoista peräisin. Eikä niitä kyllä paljoa olekaan.

// Varmaan melko pian tuon jälkeen (tammikuulla) astutan samalla uroksella toisen naaraan, josta sitten on hiukkasen enempi todennäköistä tulla soopelisuklaata. Uroksen isä on siis suklaa, ja emän puolella esiintyy myös mm. soopelisuklaata.

@amorous

jonna

Edelleen kutkuttaisi nuo...  ;)

Ja jos homma toteutuu niin mä olisin niistä talvikoista erittäin kiinnostunut...paikallisilla kasvattajilla/harrstajilla ei varmaankaan kotisivuja pahemmin ole..? Olisi mielenkiintoista nähdä miltä talvikot siellä näyttää. Pakko olisi jostain saada jotain uutta verta noihinkin.

Minski

Lainaus käyttäjältä: "jonna"Mites muuten kun noissa ulkolaisissa sivustoissa mainittiin että erityisesti tummanharmailla olisi rankaongelmia (häntämutkia, siis knikkejä), pitääkö paikkansa eli kulkeeko geenin kanssa vai onko ihan huuhaata? Edelleen kutkuttaisi nuo...  ;)
Kyllä mäkin oon kuullut ja lukenut, että tällä värillä olisi herkkyys knikkeihin ja luulisin, että se on yksi syy miksei niitä kukaan Suomessa kasvatakaan, taitaa olla aika haasteellista ja kun miettii sitä turhautumisen määrää sitten, jos knikkejä alkaa pukata kun on tehnyt jo hyvän pohjatyön värin kasvatukselle.

Tummanharmaasta löytyy jo ihan nopeallakin googletuksella tosi paljon tietoa tuosta knikki-herkkyydestä. Nostan kyllä hattua, jos joku uskaltaa värin ottaa projektiksi, ite en uskaltaisi.

"Kinked tails are often found in dark grey, lilac, and smoke pearl hamsters."

"The Dark Grey gene can be prone to spinal deformities which show in the form of a kinked or curled tail. Any Dark Grey showing this deformity should not be bred from as it is inherited."

"The Dark Grey gene does tend to produce smaller hamsters and can also be quite difficult to breed."

"Dark Grey animals, and those with Dark Grey as part of their colour's makeup, occasionally display a genetic fault, known in the hamster fancy as "kinky tail". This varies in severity from a barely noticeable bend in the tail, (which can be felt but not seen), to a corkscrew tail, twisted up over the hamster's back. This does not seem to affect the health of the hamster itself; such hamsters seem as healthy and longlived as their unaffected littermates. It would be unwise, however, to breed from such an animal, since the fault may become more severe over time and affect more vital parts of the spine."

Pertti

Onkoha tuolla Venäjällä todettu knikkejä tummanharmailla useammin kuin muilla väreillä? Mä oon tosi kiinnostunut tummanharmaasta, joten Marjut, musta saat apua siihen projektiin! :)
Kyllä aina yhen voi ottaa!

wiidii

Pete jee!  :sydan

Selvisi, että Venäjällä on knikki"prosentti" tosi pieni - ovat löytäneet knikkejä lähinnä Keski-Euroopasta tuoduilta tummanharmailta hamstereilta (Saksasta, Iso-Britanniasta). Ovat myös tarkkoja knikkien kanssa, kuulemma edes hamstereita joiden lähisuvusta on löydetty knikkejä, ei käytetä lainkaan jalostukseen. Venäjällähän on siis tummaharmaa-sukuisten hamsujen kanta tosi laaja (enemmän kuin muita värejä), joten on varaa valita. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Einoo

Lainaus käyttäjältä: "@amorous"Jos joku menossa Kanarialle, niin Playa Del Inglesissä pohjoiseen päin löytyy Atlanticon-kauppakeskuksesta mittavat määrät ainakin roboja 6,80 €/kpl ja syrkkejä (normaaleja kuviolla ja ilman) hinta 11,80 €/kpl. Ei varmaan löydy papereita...ja tuontimääräyksistä en tiedä. Robot näyttivät mukavilta, syrkit eivät ehkä niin Suomen standardin mukaisia.

Sori nyt OT:na mutta itse en pidä kyllä yhtään niitten robojen tilanteesta siellä canarialla! Varsinkaan siinä kaupassa koska...
//http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs556.snc3/30387_121786051182229_100000525041700_207553_2584671_n.jpg

Ja nyt aiheeseen ovat kyllä Venäjän tuonnit söpöjä mitä kuvia olen nyt nähnyt! Mutta onko mitään terveys eroja esim: Hampaista kasvavatko nopeammin esille?
Like the white sky and like the blue clouds
Yes, just smile like nothing is wrong

prema

Tässä on yhden uroksen kuvia, syyrialainen pk satiini.
Nyt noin 2-vuotias, asuu Moskovassa.

ja nuorena oli:

http://content.foto.mail.ru/mail/masyan ... i-6380.jpg