• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mitä virheitä teit ensimmäisen hamsterisi kanssa?

Aloittaja Juulia, 27.09.07 - klo:15:47

« edellinen - seuraava »

Julsu

#45
Annoin Vilille vähän liikaa pähkinöitä, ja yli 20g meni normaalipainon yli  ;)
Oli minkä kokoinen eläin tahansa, rakkaus on aina samanlaistacolor]Vili 19.3.07 - 20.12.07 <33 Pähkinä <33 Veeti <33
http://www.hamsulove.suntuubi.com, siellä ne hamsterit on!

Julsu

#46
Lihotusta :D
Oli minkä kokoinen eläin tahansa, rakkaus on aina samanlaistacolor]Vili 19.3.07 - 20.12.07 <33 Pähkinä <33 Veeti <33
http://www.hamsulove.suntuubi.com, siellä ne hamsterit on!

Theo

#47
Kuulostan ehkä itserakkaalta kun sanon tämän,mutten ole tehnyt yhtäkään virhettä  :)

 Olin jo useamman vuoden ollut kiinnostunut hamstereista,ennen kuin hankin omani. Tämän takia olin päntännyt myös kaiken oleellisen päähäni. Tapanani on kerrata samat asiat edelleen,jotta pystyn takaamaan rakkailleni parhaan mahdollisen hoidon!
Muistoissamme Hyny sekä Theo
Poistuivat sateenkaaren tuolle puolen 6.2.2008

tiinukka

#48
Kun sain ensimmäisen hamsterini, jätin silloisen "häkin" kannen raolleen ja seuraavana aamuna hamsteri oli hukassa, mutta löytyi pian.  :)

Agnés

#49
Lainaus käyttäjältä: "Ankkanen"Joskus oli jopa sanomalehteä purujen alla!

Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä haittaa on sanomalehdestä purujen alla?

Mulla on parhaillaan eka hamsterini, ja kyllä mä huomasin pian hamsun hankkimisen jälkeen, miten vähän mulla itseasiassa on tietoa. Sain vasta äskettäin tietää, että liharuoat kuuluu ihan perusravintoon, ja sitä on tullut aika vähän syötettyä. Mitä olisinkaan tehnyt ilman nettiä?

En myöskään ole osannut opettaa sitä pissanurkkaan, ja se pissaa samaan paikkaan missä se nukkuukin. Toki jotkuthan eivät taida oppia sitä millään, mutta tää taitaa olla ihan mun omaa syytä... No, monet asiathan oppii parhaiten (ja vain) kantapään kautta, ja pääasia taitaa olla, että hamsu on vielä elossa :D

Myös toi kurkkujuttu tuli aika yllätyksenä, mutta enää en syötä sitä sille niin usein.
Mansikka-talvikko<3 1.5.2007 - 28.6.09 / Ikävöin ihan hirveästi <3
Leija-talvikko<3 14.1.2008
Aslak-kääpiöluppapupu<3 23.10.2008
Sorbus-roborovski<3 5.6.2009
Valdemar-roborovski<3 5.6.2009

Mami rakastaa <3

Theo

#50
Agnes: Sanomalehdessä on mustetta,joka syötynä,tai jalkapohjiin liuenneena voi aiheutta pahojakin ongelmia.
Muistoissamme Hyny sekä Theo
Poistuivat sateenkaaren tuolle puolen 6.2.2008

Agnés

#51
Asia selvä, en sitten laita sitä. :)
Mansikka-talvikko<3 1.5.2007 - 28.6.09 / Ikävöin ihan hirveästi <3
Leija-talvikko<3 14.1.2008
Aslak-kääpiöluppapupu<3 23.10.2008
Sorbus-roborovski<3 5.6.2009
Valdemar-roborovski<3 5.6.2009

Mami rakastaa <3

Moona

#52
- Syötin sille marketin ruokaa, nykyään eläinkaupan
- Herättelin sitä joskus päivälläkin ( olin niin nuori )

Muutakin on kyllä tapahtunut(?) mutta en vaan muista! : D
Pienimuotoista talvikkokasvatusta http://www.freewebs.com/ietalvikot

Mianna

#53
- Talvikko asui häkissä
- pohjalla oli sanomalehteä
- syötin paljon kurkkua
ei kai niitä muita ollut, eihän.. ;)

Nilla

#54
Omppu sai aluksi Best Friend siemensekoitusta, joka oli ostettu ruokakaupasta ja joka oli kaikille jyrsijöille sopivaa  :roll:  Pian Omppu kuitenkin sai ihan hamstereille tarkoitettua siemenseosta.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

terroristisieni

#55
Näitähän riittää : Ja oikeastaan kyseessä olivat kaksi ensimmäistä hamsteria, talvikkovanhukset (uros ja naaras) jotka tulivat mulle "eläkekotiin" ratsastuksenopettajalta kun olin jotain kahdeksan, yhdeksän vanha....

- (talvikot) asuivat häkissä
- en syöttänyt lihaa tmv. eläinperäistä
- herättelin sillointällöin päivisin
- pesin häkkiä hajustetuilla pesuaineilla (sitruunafairy jne)
- siemenseokset aina vähän mitä sattuu, markettiruokia... best friendiä ja oskua ainakin muistan syöttäneeni.
- vein hamsterit ulos
- toinen asui kaninhäkissä (toinen hamstereista oli tässä vaiheessa jo kuollut) osan aikaa, muistan kuitenkin että ihan hamsterinhäkissä oli silloin kun kuoli
- tein niille itse "valjaat" ...
- juoksupyöränä se kaikkien kauhu, metallinen pinnapyörä. jossain vaiheessa kuitenkin tajusin laittaa siihen paperia, ja kyllä alkoikin hamsterit enemmän juoksemaan <:

Kaikki tämä johtui tietämättömyydenpuutteesta ja nuoresta iästä, meillä ei tuolloin ollut internettiä ja kirjoissahan ei aina kerrota kaikkea (hamsterikirjoista kun löytyy myös sitä väärää tietoa) vaikka niitä ahkerasti luinkin.

Nyt kun on tullut ikää lisää (tänä vuonna 15), olen ottanut asioista paljon selvää ja kiinnostusta riittäisi, tekisi mieli hankkia jälleen hamsteri. Ja tietysti talvikko, kun niihin taisin ihastua jo pienenä ;)

Elmeri-hamsu

#56
No meillä oli vähän kaiken näköistä.

Annoimme kokoajan kurkkua, meillä oli pesävanua ja pahin muistoni on se kun hamsuni karkasi kun katsoin telkkaa se sitten oli päivän jossain talossa ja sitten löytyi ikiomasta häkistänsä. :oops:
Elmeri <33

GaneshaX

#57
En tunne että tein kauheesti virheitä ekan hamsun kanssa (talvikko), olin silloin jo parikymppinen ja tietoa oli hankittu paljon esim. hoidosta.
Ihan eri juttu olis ollut kinuta joskus mutsin kanssa asuessa lemmikkiä.
(se nyt varmaan olis päättänyt, että tää 20x20 kokoinen laatikko on ihan tarpeeksi hyvä ja mihinkään eläinlääkäriin ei sit tod mennä tän "rotan" kanssa :roll: )
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Maikki^

#58
Mie jouksutin sitä pihalla, eikä sille siintä mittää tullu. Eipä nyt muita virheitä kai oo, tai ainakaa tuu mielee.  ;)

Ninni <3                                Harri <3

Lambo

#59
Siitä on niin paljon aikaa, kun meillä tuo ensimmäinen hamsu oli, ettei oikein virheet erityisemmin enää muistu mieleen. Varmaan kuitenkin aluksi tuon ruuan monipuolisuuden kanssa oli aluksi hieman vaikeuksia, kun ei tiennyt mitä kaikkea uskalsi antaa.