Poikaspäiväkirjat 5

Aloittaja Eve87, 18.03.14 - klo:19:30

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: Eve87 - 23.07.14 - klo:18:17
Vaikuttaakohan ikä hamsteripoikueen lukumäärään?

Vaikuttaa ja juuri noin :) Tästä oli ihan taulukkokin jossain vanhassa tutkimuksessa, mihinkähän sen tungin... Lähetin muistaakseni Vevvellekin ja siihen liittyvä artikkeli ehkä julkaistiin Poskarissa.  :hauskaa:  Loistava muisti. Noh, lisäilen se tähän tai laitan sulle jahka löydän

Veda

Meille syntyi eilen illalla robovauvoja, isä normaali ja äiti ms valkoinen :) nopeeta toimintaa, laskin että 27.7. olisi ollut aikaisinta poikasten syntyä yhdistämisestä :D

Crodino

Mulla on täällä niin söpöjä safiiri ja helmi talvikkovaaveja, että oksat pois! :sydan:
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla

S.D.G.

Meilläkin yhdistettiin ensimmäinen talvikkopari sitten syyskuun 2013, eli pahasti näyttää siltä, että comebackia tehdään! Isä on hieno vanha normaali kasvattiherrani Regalis Seven Swans-a-Swimming, emä taasen kaikin puolin ihana helmiäisnormaali brittituontini Wellingtons Mayfair. Myös Mayfairin sisko Bayswater pitäisi tuota pikaa yhdistellä sulhonsa kanssa. Mayfairin poikasista odottelisin upeita normaaleja ja ei-kovin-upeita helmiäisnormaaleja, mutta tärkeintä on kuitenkin saada isä-Svenin suku jatkumaan.  :sydan:
Englannista mukaan tarttui useampikin hieno helmi, joten vaikuttaa pahasti siltä, että meillä syntyy jatkossa entistä enemmän myös helmiä!
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Susanna

Huomasin tänään illalla parittelun talvikkoparilta Pumpkin's Tinnich ja Conan, normaaleja molemmat. Yhdessä asuu myös toinen talvikko pari ja loppuvuodesta olisi tarkoitus yhdistää ainakin kolmas pari, jos kaikki menee hyvin.

Syyrialaisen poikasia (kyyhkistä ja sukulaisvärejä) odotan aikaisintaan vasta marraskuussa, vaan sitä suuremmalla innolla odotan Humppilan näyttelyä, että pääsisin käyttämään syrkkejäni ulkkiksessa ennen mahdollisia poikasia.

Campbellien poikassuunnitelmien suhteen menee huonommin, niiden suhteen ilmenneen aggressiivisuuden takia pitää miettiä uudestaan yhdistettäviä pareja...  :kuiva:
Say -talvikot / http://say.hamsterit.net/

Eve87

Meillä kuuluu vihdoin vikinää hollannintuontinaaraan Destan pesästä  :loov:

EmmaTi

Vevve

Meillä on ollut jännä minipoikueiden jono 1, 2 ja 3 poikasen pesueilla, mutta se rikkoontui kun kaksi robonaarasta pyöräytti 6 ja 5 poikasen pentueet. Laikukkaita on vaikka muille jakaa nyt  :nuija:

Mietiskelin, voikohan pieni poikuekoko liittyä jotenkin siihen, että emojen tiineysaikana asunto oli helteiden takia kuumimmillaan, jopa 32°C?

Sarie

Täällä esittäytyy ensimmäinen poikue (9 nakkia)  :loov:

Kielletty rakkaus, teinityttö ja komea karkuripoika. Siihenpä ei paljoa siis tarvittu  :itqvinq:

Susanna

Tänään syntynyt ensimmäinen talvikkopoikue (normaaleja), seuraava syntyy todnäk huomenna tai ylihuomenna naaraan vatsasta päätellen.
Say -talvikot / http://say.hamsterit.net/

Eve87

Meillä Destan poikue 19vrk. Tuli tosi kivasti ja tasaisesti sitä mitä toivoin ja mitä pitikin tulla, eikä tullutkaan mitään kummallisia ylläreitä  :icon_cheesygrin: Pesässä on mukavasti normaalia ja seepianharmaa, osa nauhallisena ja umbbarina. Kotiin jää mitä todennäköisemmin toivomani lk normaali naaras.

Lisäksi astutin myös yhdistelmän Wonderland's Oz Once In A Lifetime, pk cinnamon x Wonderland's Savannah, pkr seepianharmaa. Sieltä olisi toiveissa normaali tai cinnamon uros  :mhappy:

Tällesyksylle on pykättävä vielä yksi poikue. Sweeney Todd, lk normaali x Maija, lk normaali.

Hulinaa siis riittää. Seuraavaa kinkkipoikuetta myös kuumeisesti odotellen. Liian hitaasti kuluu aika, kun kasvattaa pienellä volyymillä. Pitäisköhän hieman lisätä  :jiihaa:

Alkemistin

Aaarh. Droidin (Alkemistin Droidipoika) mittatilausmorsian Momo (A. Fata Morgana) ei sitten tiinehdy millään. Ja nimenomaan Droidille toivoisin saavani penskoja, joten uroksen vaihtaminen ei tässä kohtaa auta  :icon_cheesygrin:  Pitänee siis vaihtaa naarasta ja odotella seuraavan ehdokkaan kasvamista pari kuukautta.  :prll:
Pitkään poikasta odotellut varaaja ottaakin luokseen nyt Momon, koska valmiiksi sisustettu tyhjä asumus alkaa kuulemma jo nyppiä  :icon_e_wink:

Nyt etsin kiimoja Sasalta (Le Soileils Luisante) pk ruoste kk laikukas, joka onkin ehdoton lempparini naaraista. Ei ole edes oma kasvattini, mutta vaan niin symppis ja persoonallinen. Sen sulhona soisin toimivan Tropin (A. Entropia) lk laventeli, jos ne kiimat vain löytyisivät...

Vevve

Lainaus käyttäjältä: Hajime - 18.09.14 - klo:11:52

Luisante  :sydan: :sydan: Hurmaava pörrökasa.

Btw, eikö maksaisi vaivaa teettää Droidipojalle poikue toisen naaraan kanssa ja kokeilla Momolle vielä toista urosta?  :icon_smile: