• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#405
Mun kokemuksen mukaan useimmat hetskuhopsumustat on ihan vaan mustia, niillä saattaa olla ihan aavistuksen harmaampi väri kuin tavismustalla (mut voivat olla ihan pikimustia), mut sekään ei paljasta satarosenttisesti ku jotku mustat saattaa olla vaan tosi harmaita. Homohopsumustat taas on helpommin selkeen hopeisia.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Eevi

#406
Mä bongasin Epulta harmaata tikkausta selästä! Nyt vihdoinkin sen itsekin löysin. Voisko se tikkaus olla jotain värivirhettä vai onko se ihan sit joku muu väri? Jos se hopsugeeni jotenki puskee läpi tai jotai..? :D Tikkaus on semmosta hopeanharmaan väristä mun silmään. Ton vanhemmat siis on heterohopsu ja norre. Poikueessa oli mustaa, norrea, hopsua ja hopsu umborousta. Keksiikö kukaan mitään? Ois kiva löytää vastauksia, itseäni kun hämää toi väri. :D Sehän tossa helmikuussakin sijoittui ykköseksi luonnonvalkoisena.. Ei sitä tikkausta huomaa jos ei kato tosi tosi tarkasti.
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Eevi

#407
Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Hopeamustalla on  geneettisesti hopeageeni ja hopeaa tikkausta ja selkeästi vaaleampi kuin normaali musta. Mun mielestä hetskuhopeamusta eroaa ihan samalla tavalla tavallisesti mustasta kuin homotsygohopeamusta.

Mietin kanssa tässä pari päivää sitten, että onko semmoi heterohopeakyyhkis ruskeempi ja sit ihan homohopeakyyhkis semmonen hopeisempi? Mietin kun se sun kasvattis on tosi ruskee ja Deean emo taas tosi hopeinen. Niitten värissä oli huima ero.  :)
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

wiidii

#408
Joo, homohopeakyyhkis on selkeästi vaaleampi, esimerkkinä mun Pikkumökin Saaga joka on _tosi_ vaalea hopeakyyhkis, kun taas Karon Two Minutes to Midnight (Saagan tytär) on hetskuhopeakyyhkis ja paljon rusehtavampi&ja muutenkin tummempi.

Laiska ei jaksa linkittää kuvia.  :D

Mustikkamaan on ihan oikeassa, mulla tuli ajatusvirhe - homohopeamustat on tosiaan paljon selkeämmin hopeita kuin hetskuhopeamustat, kyllähän mä tän tiesin mutta väsyneenä kirjoitan höpöjä. :D Eli aina hetskuhopeamustasta ei edes huomaa että on hopea.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anzukka

#409
Mulla on poikanen yhdistelmästä pk hopeakyyhkis x pk hopeakyyhkis vn ja poikanen on hyvin hyvin vaalea "creme" ja sillä on punaiset silmät ja valkonauha. ajattelin että voisi olla ps. luonnonvalkoinen vn mutta luulen että hän on liian vaalea sellaiseksi. Kuva ei auttaisi mitään sillä kuvassa on aivan ps. valkoisen näköinen. Pitää katsoa himmeässä valossa tarkkaan ennen kuin huomaa värieron perusvärin ja nauhan osalta. Tytön korvat ovat myös värittömät. voisiko olla että punasilmäisyys tällä tavoin vaalentaisi väriä? Ajattelin että jos hän olisi vielä valkotäpläinenkin valkoisten korvien vuoksi.

Anteeksi sekava sepustus mutta kuva ei tällä kertaa kerro mitään.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

wiidii

#410
Kahdesta hopeakyyhkiksestä ei voi syntyä kuin kyyhkynharmaata/hopeakyyhkynharmaata.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anzukka

#411
No sitten ne vanhemmat on jotain muuta siis ainakin isä on kyyhkis/hopeakyyhkis. Emosta en sitten tiedä se oli semmonen  vaaleen ruskee kyyhkiksen näköne mut oli sit varmaa jotai muuta. Ainakin sillä oli punaiset silmät kun kaikilla poikasillakin oli. Oisko emo voinu olla sit minkki?
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Saana

#412
Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Kahdesta hopeakyyhkiksestä ei voi syntyä kuin kyyhkynharmaata/hopeakyyhkynharmaata.  :)
Mut siis cremehän peittää mustan et kyl siellä voi olla ps cremeä jne. Eiks?

Anzukka

#413
Mun käsittääkseni juurikin näin. Ainakin isän äiti oli mun mielestä soopeli vn ja emon suku ei ole tiedossa, mutta melkein kaikissa eläinkauppasuvuissa on cremeä mun kokemusten mukaan ;)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

PiiaL

#414
Mut wiidii, eihän Pikkumökin Saaga voi olla tuplahopeakyyhkis, koska sen vanhemmista vain toinen oli hopeinen ja olihan sen omissakin poikasissa ei-hopeista porukkaa. ;)

Kyllähän se niin meni, että creme peittää mustan, eli hyvinkin voi olla Anzukan hamsteri ps luonnonvalkoinen vn, jos kerran on niin vaalea. Vaaleat korvat eivät välttämättä kerro valkotäpläisyydestä, sillä ihan punasilmäisyys ja nauha myös vaalentavat korvia.

tintsku

#415
Mulla on jo vähän aikaa mietityttäny, että oliskohan tämä poikanen sittenkin creme, kun se on paljon vaaleampi, kun kaksi muuta kyyhkynharmaa-hunajaa.
Mitä mieltä te viisaammat olette?




wiidii

#416
Mun silmään/tällä näytöllä on kyllä creme.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Yadell

#417
Kyllä se minunkin näytöllä on aika selvästi creme.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Sintturainen

#418
Onko muuten muilla vaikuttanut nauha yksvärisen hamsun värisävyyn? Mullahan oli astutuslainassa Minskin kasvattama p.s creme valkonauhainen. Ja sillä kyllä oli esim. päässä tummempaa karvaa (hilkan kohdalla), ei niinkään tikkausta mutta koko karva oli eriväristä. Mietin että oisko se sittenkin hunaja..? Pennuistahan sen ois sit tiennyt, mutta se ei suostunut astuun niin jäi sit käyttämättä.

^^^Mun näytöllä tuossa on kyllä tuollainen kellertävä sävy kuitenkin, ei niinkään punertava niinkuin cremellä. Saattaa kyllä vääristää tää läppärin näyttö...

tintsku

#419
Hmm.. mie en oikeen tiiä onko tuo creme vai huono ky-hu, kun sillä näyttäisi olevan vähän tummempaa sävyä korvien välissä. Huomenna aattelin tehdä paperit poikasille ja laitan varmaan sen ky-hun siihen, kun en oo varma väristä:S Jos se poikanen myöhemmässä vaiheessa paljastuu, että se on varmasti creme niin pystyykö sitä väriä vaihtamaan mitenkään rekisteripapereihin?